Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"The eye" of a Border Collie...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "The eye" of a Border Collie...

    Ik ben steeds op zoek naar "andere" manieren om honden weer te geven. Iets typisch aan Borders is "the eye" die ze hebben. Hier de ogen van het broertje van mijn Mauro (die ergens eerder in deze lijst topics te vinden is).

    Benieuwd of jullie dit iets vinden...?



    + update



    Last edited by MyKingdom; 21 januari 2012, 21:31.

  • #2
    Re: "The eye" of a Border Collie...

    mooie cropping maar wit is iets overbelicht volgens mij zou iets meer kleur mogen hebben imho..
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

    Comment


    • #3
      Re: "The eye" of a Border Collie...

      Naar de opmerking over het wit, een update geplaatst...

      Comment


      • #4
        Re: "The eye" of a Border Collie...

        ik vind het machtig....

        Comment


        • #5
          Re: "The eye" of a Border Collie...

          mooi gedaan :-)
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: "The eye" of a Border Collie...

            Mooie foto's, maar 'the eye' van de Border Collie (hypnotiseren van de schapen), heeft niets met de oogkleur van de honden te maken.

            Dit is trouwens een choco merle BC, meeste BC's hebben zwarte ogen.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: "The eye" of a Border Collie...

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Mooie foto's, maar 'the eye' van de Border Collie (hypnotiseren van de schapen), heeft niets met de oogkleur van de honden te maken.

              Dit is trouwens een choco merle BC, meeste BC's hebben zwarte ogen.
              Dat weet ik hoor, Johan!

              Oorspronkelijk met betrekking tot het schapendrijven, maar neem van mij aan: een Border vertoont niet alleen "eye" op schapen, maar op alles wat hij tegenkomt dat beweegt en van hem weggaat.
              Deze Border fixeerde een andere hond die een agilityparcours aflegde. Dus vertoonde op dat moment wel degelijk "eye"!!

              Dat "the eye" niets met het kleur van de ogen te maken heeft, is evident. Het heeft alles met het ras Border Collie te maken! Of ze nu bruin, zwart, merle, tricolor zijn, ze zullen bijna allemaal "the eye" vertonen (wat in sommige situaties heel vervelend kan zijn...)

              Ik weet niet zo goed uit welke aspect je afleidde dat ik beweerde dat "eye" iets te maken heeft met de oogkleur?

              Dit is idd een RedMerle Border. Ben ik me zeker van bewust, aangezien dit de broer is van mijn Mauro (zie topic "gefocust" op p. 2)...

              Comment


              • #8
                Re: "The eye" of a Border Collie...

                Oorspronkelijk geplaatst door MyKingdom Bekijk bericht
                Dat weet ik hoor, Johan!
                Ik weet niet zo goed uit welke aspect je afleidde dat ik beweerde dat "eye" iets te maken heeft met de oogkleur?

                Dit is idd een RedMerle Border. Ben ik me zeker van bewust, aangezien dit de broer is van mijn Mauro (zie topic "gefocust" op p. 2)...
                Ik wou gewoon dat mensen die niet zoveel van BC's kennen, denken dat enkel BC's met lichte ogen 'eye' hebben.

                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: "The eye" of a Border Collie...

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  ik wou gewoon dat mensen die niet zoveel van bc's kennen, denken dat enkel bc's met lichte ogen 'eye' hebben.



                  Geen probleem!

                  Comment


                  • #10
                    Re: "The eye" of a Border Collie...

                    betere update al vind ik de ogen niet scherp.
                    de haren rond de ogen zijn veel scherper dan de ogen zelf.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X