Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

    Naar aanleiding van het Topic "Mag dit ..." van Brienemien ben ik eens beginnen zoeken op het net via de add-in van Firefox naar foto's door mijzelf gemaakt.

    Blijkbaar is het tegenwoordig "in" om foto's te gebruiken zonder (alvast in mijn geval) toelating te vragen
    Op de eerste pagina die ik opende zag ik al vier van de vijf foto's (uilen) die door mij gemaakt zijn !

    Zie hieronder bij de klik wat ik bedoel, en mijn foto's zijn niet de enige die gebruikt worden om dit blogje te voorzien van afbeeldingen ...

    Misschien wel eens iets voor BD om erover na te denken zodat de foto's niet te kopiëren zijn, er zijn site's genoeg waar dit in verwerkt zit, dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

    KLIK

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 20 januari 2012, 13:50.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

    Foto's kopieren kan je nooit uitsluiten, zelfs al maak je het onmogelijk om het bestand op te slaan wat ga je dan doen tegen een simpele screenshot ?
    Zeker op lage resoluties zoals hier op BD, dat kan perfect op 1 scherm dus printscreen en dan de foto eruitknippen met eender welke editor en terug opslaan.

    Comment


    • #3
      Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

      Hallo,

      Via een simpele "print screen" zijn foto's al te kopiëren ...
      Zo eenvoudig is het dus niet om dit te verhinderen.
      (Calympus was me al voor)

      Jaja

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Naar aanleiding van het Topic "Mag dit ..." van Brienemien ben ik eens beginnen zoeken op het net via de add-in van Firefox naar foto's door mijzelf gemaakt.
      ...
      Misschien wel eens iets voor BD om erover na te denken zodat de foto's niet te kopiëren zijn, er zijn site's genoeg waar dit in verwerkt zit, dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

      KLIK

      grts
      Sieg
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

        Wel, er is een plaats op de blog om te reageren. Je kan vriendelijk melden dat het jouw foto's zijn, met (als extra bewijs) een link naar de plaats waar jij ze gepost hebt. Je vraagt dan een vergoeding voor het gebruik van je foto's, je naam te vernoemen of om ze off-line te halen, maar dat is aan jou om te beslissen.

        Als ze niet reageren, kan je de volledige blog rapporteren (onderaan de pagina) voor het gebruik van foto's zonder toestemming.

        Succes.

        Dany_

        Comment


        • #5
          Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

          t zijn dan ook heel mooie foto's he.....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

            Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
            Wel, er is een plaats op de blog om te reageren. Je kan vriendelijk melden dat het jouw foto's zijn, met (als extra bewijs) een link naar de plaats waar jij ze gepost hebt. _
            Dat extra bewijs is helemaal niet nodig, de naam van de fotograaf staat nog 2x in de exif....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

              Het wordt waarschijnlijk verkeerd begrepen wat ik hierboven geplaatst heb.

              Ten eerste is het niet mijn bedoeling om die persoon een vergoeding af te troggelen !
              Een kleine moeite volgens mij om de desbetreffende personen een vriendelijk mailtje te sturen met de vraag of de foto's mogen gebruikt worden op een blog.
              Gewoon duidelijke naamsvermelding en/of "met dank aan" is ook al voldoende

              @ Jacques, ik begrijp heel goed dat het met een "print screen" makkelijk is om een kopie te maken van alles wat er op het net te vinden is.
              Indien het echt niet zou opbrengen om een foto(site) te beveiligen vraag ik me af waarom dat sommige andere sites dit wel doen ? (500px, birdpix, 1x , ...)
              Indien je op een foto rechtsklikt en er komt een boodschap op te staan i.v.m. © houdt dit toch al een beetje tegen volgens mij, degene die wel degelijk echt die foto wil hebben heeft uiteraard mogelijkheden genoeg daarvoor, maar het schrikt toch wat af.

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Indien het echt niet zou opbrengen om een foto(site) te beveiligen vraag ik me af waarom dat sommige andere sites dit wel doen ? (500px, birdpix, 1x , ...)
                Indien je op een foto rechtsklikt en er komt een boodschap op te staan i.v.m. © houdt dit toch al een beetje tegen volgens mij, degene die wel degelijk echt die foto wil hebben heeft uiteraard mogelijkheden genoeg daarvoor, maar het schrikt toch wat af.
                Sinds wanneer upload je foto's op BD?
                Je linkt je foto vanop een ander plaats naar hier, dus de foto is daarom niet via BD genomen maar vanaf de plaatst waar de foto geüpload is.
                En rechts klik is voor kindjes, ik moet niet eens rechts te klikken om de foto zonder site te zien, sleep die gewoon naar een nieuwe tabblad.
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                Comment


                • #9
                  Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                  Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                  Sinds wanneer upload je foto's op BD?
                  Je linkt je foto vanop een ander plaats naar hier, dus de foto is daarom niet via BD genomen maar vanaf de plaatst waar de foto geüpload is.
                  Mijn foto's staan hier wel degelijk op BD webruimte en worden dan gelinkt naar desbetreffend topic dat ik aanmaak

                  Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                  En rechts klik is voor kindjes, ik moet niet eens rechts te klikken om de foto zonder site te zien, sleep die gewoon naar een nieuwe tabblad.
                  Bedankt om dit duidelijk te maken, heb dit nog niet geprobeerd ... ik maak zelf m'n foto's

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                    Altijd erg om je foto's ergens tegen te komen zonder naamsvermelding en toelating.
                    Snel en lui werk zonder respect noem ik dat!

                    Je bent niet de enige met zo'n topic momenteel

                    Grtz,
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Misschien wel eens iets voor BD om erover na te denken zodat de foto's niet te kopiëren zijn, er zijn site's genoeg waar dit in verwerkt zit, dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
                      1) screenshot zoals eerder aangehaald, ik moet voor mijn screenshots niet eens meer uitsnijden achteraf (lightshot op mijn pc geinstalleerd)

                      2) rechts klikken is meestal beveiligd maar de combinatie CTRL-C meestal niet
                      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                      hier vind je mijn foto's en hier ook

                      Comment


                      • #12
                        Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                        Hoe het ook gedaan werd, dat is niet belangrijk. Wat wel telt is dat hier geen voorafgaandelijke toelating voor gevraagd is aan de auteurs.
                        Persoonlijk heb ik de desbetreffende blogger(s) gesommeerd om mijn foto 's te verwijderen.

                        Mvg.
                        The bird is known by his note, a man by his word.

                        Comment


                        • #13
                          Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                          meegemaakt, en bij sofam er achter gevraagd, als ge niet kunt bewijzen dat er geldelijk gewin is, dan noppes. En verwijderen?? ik heb onder ne foto van mij ergens staan dat ik gerechterlijke acties onderneem als hij niet weggaat, en ... hij staat er nog. antwoord op gene mail, en zijne naam ken ik niet , want is gelijk hier natuurlijk ne nickname, dus kan er niet naar bellen. Heb het opgegeven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                            Ook een vriendelijk mailtje gestuurd

                            Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: En nog maar eens gebruik van foto's zonder toelating !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              meegemaakt, en bij sofam er achter gevraagd, als ge niet kunt bewijzen dat er geldelijk gewin is, dan noppes. En verwijderen?? ik heb onder ne foto van mij ergens staan dat ik gerechterlijke acties onderneem als hij niet weggaat, en ... hij staat er nog. antwoord op gene mail, en zijne naam ken ik niet , want is gelijk hier natuurlijk ne nickname, dus kan er niet naar bellen. Heb het opgegeven.
                              Dit is in onderhavig geval de "Snoodaard" : op de blog stelt hij zichzelf voor :

                              "ben Pieters Franz
                              Ik ben een man en woon in Zaventem (België) en mijn beroep is 25 jaar leraar, 2 jaar kabinetsadviseur, 2 jaar adviseur DVO, 2 jaar TOS21-projectmedewerker".

                              Ondertussen heb ik hem de url van dit draadje gemaild.

                              Mvg.
                              The bird is known by his note, a man by his word.

                              Comment

                              Working...
                              X