Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kledij fotografie webshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kledij fotografie webshop

    Ik en mijn vriendin zijn vorig jaar begonnen met een webshop die juwelen, handtassen, en kledij verkoopt.
    Het gaat steeds beter en daarom zijn we wat aan het rondkijken om misschien van de producten ons eigen fotos te maken (nu krijgen we gewoon de fotos van de chinese leveranciers).
    Ik heb totaal geen idee wat de prijs hiervoor zou zijn. Voor mij hoeft het dan ook geen gevestigde naam zijn in de fotografie wereld,
    iemand die net begint en een portfolio wil uitbreiden verkiezen we zelfs!

    Misschien kunnen jullie mij wat verder helpen?

  • #2
    Re: Kledij fotografie webshop

    Hoe groot zijn de producten?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Kledij fotografie webshop

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Hoe groot zijn de producten?
      juwelen, handtassen en kledij.
      geeft toch enig idee.

      Comment


      • #4
        Re: Kledij fotografie webshop

        Voor een t-shirt heb ik iets minder plaats nodig dan voor een trouwkleed met sleep.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Kledij fotografie webshop

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Voor een t-shirt heb ik iets minder plaats nodig dan voor een trouwkleed met sleep.
          Kledij zal voornamelijk korte kleedjes, blazers, tshirts (maximum nu is +- 80 cm) zijn.
          De website is www.deepdevotion.be
          Ikzelf ben van Deerlijk, maar in het weekend zijn we steeds in Zwijnaarde.

          De producten die we nu hebben zouden dus allemaal in 1 keer moeten gedaan, maar achteraf is het af en toe dat er nieuwe dingen er bijkomen.

          Vroeg me af wat een aanvaardbare prijs zou zijn?

          Comment


          • #6
            Re: Kledij fotografie webshop

            Oorspronkelijk geplaatst door DeepDevotion Bekijk bericht
            Vroeg me af wat een aanvaardbare prijs zou zijn?
            hoeveel stuks? kledij...
            je hebt ook een model nodig en een visagiste... misschien meerdere modellen zodat ze zich kunnen omkleden...

            vraag eens aan fotofolio die is daar perfect in thuis...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Kledij fotografie webshop

              Er zijn nog topics over zo'n onderwerp geweest:
              Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Kledij fotografie webshop

                pm send

                Comment


                • #9
                  Re: Kledij fotografie webshop

                  Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
                  pm send
                  sorry kestelyn. sent is in de verleden tijd met een t. ik kon het niet laten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kledij fotografie webshop

                    Oorspronkelijk geplaatst door DeepDevotion Bekijk bericht
                    Ik en mijn vriendin....
                    kom op hè..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kledij fotografie webshop

                      Oorspronkelijk geplaatst door DeepDevotion Bekijk bericht
                      iemand die net begint en een portfolio wil uitbreiden verkiezen we zelfs!
                      Hier zou ik toch een beetje mee oppassen. Vergeet niet dat jullie webshop jullie vitrine is naar de buitenwereld. Mooie foto's = meer verkopen.
                      Als het product niet op de juiste manier wordt gefotografeerd en de kleuren komen niet overeen dan ga je op een dag zeker een klacht krijgen. Een kledingstuk dat op de foto mat lijkt terwijl het glanzend is.
                      Producten fotograferen is niet hetzelfde als mensen fotograferen. De kans zit er ook dik in dat je bepaalde producten opnieuw moet fotograferen. Zij die zich eraan wagen, zie dat je thuis een studio hebt.
                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kledij fotografie webshop

                        Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                        Hier zou ik toch een beetje mee oppassen. Vergeet niet dat jullie webshop jullie vitrine is naar de buitenwereld. Mooie foto's = meer verkopen.
                        Als het product niet op de juiste manier wordt gefotografeerd en de kleuren komen niet overeen dan ga je op een dag zeker een klacht krijgen. Een kledingstuk dat op de foto mat lijkt terwijl het glanzend is.
                        Producten fotograferen is niet hetzelfde als mensen fotograferen. De kans zit er ook dik in dat je bepaalde producten opnieuw moet fotograferen. Zij die zich eraan wagen, zie dat je thuis een studio hebt.
                        Daar heb je wel volledig gelijk in, we moeten natuurlijk wel letten op ons budget ook want als studenten kunnen we nu eenmaal niet veel zelf toesteken.
                        Wat ik begrepen heb is dat het niet vaststaat of het per uur of per product of per foto is dat er gewerkt wordt. Maar zou toch eens willen weten dat een aanvaardbare prijs zou zijn moesten we enkel de kleedjes rekenen (een 19-tal waarvan het langste 80cm is).

                        Zeker al bedankt voor de feedback!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kledij fotografie webshop

                          Oorspronkelijk geplaatst door DeepDevotion Bekijk bericht
                          Daar heb je wel volledig gelijk in, we moeten natuurlijk wel letten op ons budget ook want als studenten kunnen we nu eenmaal niet veel zelf toesteken.
                          Wat ik begrepen heb is dat het niet vaststaat of het per uur of per product of per foto is dat er gewerkt wordt. Maar zou toch eens willen weten dat een aanvaardbare prijs zou zijn moesten we enkel de kleedjes rekenen (een 19-tal waarvan het langste 80cm is).

                          Zeker al bedankt voor de feedback!
                          Even te verduidelijking, ik stel mij geen kandidaat. Heb net een product shoot gedaan. En dat is afzien

                          Vooral kleding. Alles moet mooi gestreken zijn, elke plooi moet goed liggen. Er steekt enorm veel tijd in het plaatsen van het kledingstuk. 5 a 10-tal minuten minimum voor de opzet per kledingstuk. En dan reken ik niet het strijken erbij

                          Ik schat het op 3 uur werk en 1 uur nabewerking. 300 EUR incl BTW lijkt mij een eerlijke prijs. Met deze prijs hou ik ook rekening met eventueel hershooten van bepaalde stukken. Tenzij jullie heel makkelijk zijn en meteen tevreden zijn.

                          Zo heb je een idee. Een student doet het waarschijnlijk voor de helft van de prijs.
                          Het is een investering. Ge gaat ook geen mooie foto's maken van een T-shirt van 10 EUR
                          Meestal zijn packshots voor iets duurdere producten. Anders gaat ge een groot deel van uw winst kwijt zijn aan foto's.
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kledij fotografie webshop

                            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                            Even te verduidelijking, ik stel mij geen kandidaat. Heb net een product shoot gedaan. En dat is afzien

                            Vooral kleding. Alles moet mooi gestreken zijn, elke plooi moet goed liggen. Er steekt enorm veel tijd in het plaatsen van het kledingstuk. 5 a 10-tal minuten minimum voor de opzet per kledingstuk. En dan reken ik niet het strijken erbij

                            Ik schat het op 3 uur werk en 1 uur nabewerking. 300 EUR incl BTW lijkt mij een eerlijke prijs. Met deze prijs hou ik ook rekening met eventueel hershooten van bepaalde stukken. Tenzij jullie heel makkelijk zijn en meteen tevreden zijn.

                            Zo heb je een idee. Een student doet het waarschijnlijk voor de helft van de prijs.
                            Het is een investering. Ge gaat ook geen mooie foto's maken van een T-shirt van 10 EUR
                            Meestal zijn packshots voor iets duurdere producten. Anders gaat ge een groot deel van uw winst kwijt zijn aan foto's.
                            1 uur nabewerking lijkt me redelijke onderschatting, zeker als de foto's professioneel moeten worden geretoucheerd en vrijstaand zijn.
                            Kleding komt best over en zal beter verkopen als ze gefotografeerd wordt op een model.
                            Productfotografie wordt meestal gerekend aan stukprijzen, prijs per stuk wordt goedkoper naarmate het aantal producten.
                            Modelshoot wordt anders gerekend.
                            Wil gerust een offerte maken, maar reken wel normale tarieven (lees dus : ik werk niet onder de prijs !). Mijn website www.fotobedrijf.be
                            Heb je vragen mag je me altijd vrijblijvend contacteren.

                            Mvg. Peter
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kledij fotografie webshop

                              Oorspronkelijk geplaatst door DeepDevotion Bekijk bericht
                              Ik en mijn vriendin
                              Mijn vriendin en ik.......misschien??????????????????????? Lijkt mij en diepere devotie
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X