Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotobuddy gezocht (urbex)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotobuddy gezocht (urbex)

    Ik ben een beginnende fotografe en zou mij meer willen verdiepen in de urbexfotografie.
    Ik heb al gemerkt dat het niet zo eenvoudig is om aan locaties te geraken. Mijn zoektocht via google leverde ook niet veel op. En weinig mensen zijn bereid om zo maar locaties prijs te geven - wat ik ook wel begrijp.
    Ik ga liever ook niet alleen op urbex tocht vandaar mijn zoektocht naar een urbex compagnon.
    Zelf zit ik op kot in gent. Bij voorkeur dus iemand die ook in de omgeving gent woont (of allessinds toch van oost-vlaanderen). Beginnende, studenten, ervaren fotografen..maakt niet uit Iedereen mag zich aanbieden

  • #2
    Re: fotobuddy gezocht (urbex)

    beginnende fotografe en al meteen urbex, een van de meest gehypte fotografie-onderwerpen van de laatste tijd.
    eerst technisch de basis onder de knie hebben.
    vervolgens naar mooie foto's streven.
    en tenslotte naar beelden met inhoud, en dan ga je zien dat als vanzelf urbex je al veel minder zal interesseren.
    Mijn idee.

    Comment


    • #3
      Re: fotobuddy gezocht (urbex)

      met beginnend bedoel ik: 2 jaar ervaring. Nog niet zo heel lang, vandaar dat ikbeginnend zeg.
      Diploma fotografie al op zak dus wees gerust, technisch heb ik al veel onder de knie.
      Ik heb al enkele panden bezocht en -dat zal je niet graag horen- maar toevallig interesseert urbex me wel. spijtig voor jou.

      Comment


      • #4
        Re: fotobuddy gezocht (urbex)

        Oorspronkelijk geplaatst door evy_ Bekijk bericht
        met beginnend bedoel ik: 2 jaar ervaring. Nog niet zo heel lang, vandaar dat ikbeginnend zeg.
        Diploma fotografie al op zak dus wees gerust, technisch heb ik al veel onder de knie.
        Je bescheidenheid siert je, wat spijtig genoeg niet van iedereen op dit forum kan gezegd worden.

        Oorspronkelijk geplaatst door evy_ Bekijk bericht
        Ik heb al enkele panden bezocht en -dat zal je niet graag horen- maar toevallig interesseert urbex me wel. spijtig voor jou.
        Bazinga

        On topic: Persoonlijk interesseert Urbex me ook wel, al heb ik het ook nog niet zoveel gedaan. Wat een hipsters zijn we toch he Helaas ken ik geen nieuwe locaties (wel, toch geen die nog niet platgegooid zijn).

        En euhm, bij mijn weten gaat het bij Urbex vooral om de inhoud van de foto, het verhaal achter de locatie, de sfeer die je opsnuift door het papier heen... Maja, mijn idee he...
        ~~~~ Bezoek mijn fotoblog op http://www.woutervoet.com ~~~~
        Nikon D7000 | Nikon D80 | Nikkor DX 18-200mm VR II | Sigma 135-400mm | Nikkor 50mm 1.4 | Nikkor 105mm 2.8 Macro | SB-28 | SB-600 | SB-800 | SB-900 | en nog wat strobist stuff...

        Comment


        • #5
          Re: fotobuddy gezocht (urbex)

          Oorspronkelijk geplaatst door Dr_MiMiC Bekijk bericht

          En euhm, bij mijn weten gaat het bij Urbex vooral om de inhoud van de foto, het verhaal achter de locatie, de sfeer die je opsnuift door het papier heen... Maja, mijn idee he...
          Daar zou het bij goede fotografie in het algemeen over moeten gaan, de inhoud, het verhaal.
          Vele urbexfotgrafen slagen daar echter niet in, ze zijn niet geïnteresseerd om een beeld met een verhaal te brengen. Of weten niet hoe je dat doet.
          Het resultaat is dat je dan veel beelden van oude rommel en graffiti ziet.

          Hiermee bedoel ik niet dat Evy de capaciteiten ontbeert om foto's met inhoud te brengen. daar kan ik niet over oordelen.
          maar ik blijf erbij dat urbex een hype is, en dat men meestal niet verder komt dan het onderwerp dat toevallig voor de lens komt.
          En daar moet je voor oppassen als je eraan begint.

          Comment


          • #6
            Re: fotobuddy gezocht (urbex)

            Ik weet anders wel een paar plekjes op 10 mins van gent
            Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

            Comment


            • #7
              Re: fotobuddy gezocht (urbex)

              Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem: ik wil graag urbexen, maar ken geen plekken en heb zelf ook geen eigen vervoer. Ik ben zelf ook nog niet zo ervaren, kben er nog maar 3 jaar mee bezig.

              EDIT: het enige verschil is dat ik van Genk ben, en dat is heel wat verder dan Gent

              Comment


              • #8
                Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                Oorspronkelijk geplaatst door pumpi3 Bekijk bericht
                Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem: ik wil graag urbexen, maar ken geen plekken en heb zelf ook geen eigen vervoer.
                Mijn probleem is dat ik te veel plaatsen ken maar veel te weinig tijd
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #9
                  Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                  Ik ben gisteren voor het eerst wezen urbexen met een vriend van me,We waren naar een kasteel geweest onder brussel en naar een oude kolenmijn, Moet zeggen dat het echt iets speciaals is en best spannend. Alleen je moet inderdaad met zijn 2en zijn.... Ik zelf woon net over de grens in NL dus dat is nogal ver. Je kan eens kijken bij het vervallen DADI.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                    Kan er mij soms nog iemand enkele plaatsen in gent verklappen?

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                      Ik heb de term urbex al hier en daar gelezen maar ik dacht altijd dat het gewoon stadsfotografie was.

                      haha
                      Ben het gaan googlen:

                      What is Urbex…?


                      Urbex or UE is short for Urban Exploring.
                      Urban Exploring is to enter a location or sites that is actually forbidden to enter.
                      Generally this locations are abandoned, decayed and forgotten.
                      Abandoned places are Hospitals, Hotels, factory’s, Pools, Restaurants, Churches, Stations, Schools, Car Graveyards, Military Bases ect……

                      Is it dangerous ? yes it is !!

                      Urbex is more then just finding a location and take some pictures.
                      There is the danger of collapsing roofs and floors, security and police.
                      Please don’t try to do this yourself !! the majority of the urbexers are very experienced and never go on a trip alone and always prepared.
                      Bij deze dan ook weer iets bijgeleerd. Dit lijkt mij indd iets dat ge beter met een partner doet. Zo is er iemand om u over het hekje te helpen hehe
                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                        Mij lijkt het er gewoon op dat de ts gewoon lokaties wil vangen, niets meer, niets minder.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Mij lijkt het er gewoon op dat de ts gewoon lokaties wil vangen, niets meer, niets minder.
                          Zo zijn al die ervaren urbexers!

                          En ze moeten het van snullen (zoals mij dus :'() hebben die zo achterlijk zijn lokatie te delen.En zelf geven ze niks prijs want dan krijgde als antwoord : Bewijs jezelf maar 1 dat je er ernstig me bezig bent.

                          Terwijl je er dan al 2,5j me bezig bent he!!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                            Zo zijn al die ervaren urbexers!

                            En ze moeten het van snullen (zoals mij dus :'() hebben die zo achterlijk zijn lokatie te delen.En zelf geven ze niks prijs want dan krijgde als antwoord : Bewijs jezelf maar 1 dat je er ernstig me bezig bent.

                            Terwijl je er dan al 2,5j me bezig bent he!!!
                            Ik begrijp die reactie niet en ik voel me door deze veralgemening zeker niet aangesproken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotobuddy gezocht (urbex)

                              Oorspronkelijk geplaatst door evy_ Bekijk bericht
                              Kan er mij soms nog iemand enkele plaatsen in gent verklappen?

                              Groetjes
                              Ik wil je wel op weg helpen.
                              Mail me.

                              PaulM

                              Comment

                              Working...
                              X