Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een huwelijksfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zoek een huwelijksfotograaf

    Voor ons huwelijk op 25 feb. in Brussel (Bois de La Cambre - La Hulpe) zoeken we een huwelijkfotograph met mooie ervaring.

    Stijl : spontane fotographie met allure.

    Van 8 uur tot 24 uur; alle foto's (non editée) in hoge resolutie op dvd.

    Aanbevelingen?



    Pière-Paul en Karen.

  • #2
    Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

    vreemde vraag, alle onbewerkte foto's. Ik doe dat nooit, maar er zal wel iemand zijn.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

      Mocht je nog een vrouw zoeken, je mag de mijne hebben. Gratis en voor niets.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

        Ik ben daar eigenlijk ook wel naar op zoek.
        Ik ken persoonlijk niet 1 fotograaf die een mooie set in JPEG kan afleveren. Zij die het kunnen, doen het niet.

        Mocht er iemand bekwaam zijn en dit doen, laat het mij weten. Budget tussen 500 en 1000 EUR.
        Ik heb nog klanten die dit vragen en die zitten vaak in die prijsklasse. En dan stuur ik ze door.

        Persoonlijk vind ik dat ge uw eigen ramen ingooit door onafgewerkt product af te geven. Ge plakt uw naam op een product dat niet af is en ge weet niet hoe het afgewerkt zal worden.

        Gr,
        Hung
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

          misschien is er een verschil tussen :

          - onafgewerkte RAWs afleveren
          - of afgewerkte JPG in full resolution zonder een boek te hoeven aankopen

          -> bij het eerste zie ik niet veel mensen die bereid zullen zijn om deze opdracht aan te nemen.
          -> bij het laatste zal je fotografen bereid vinden om dit te doen .. dan kan je eventueel zelf album samenstellinge naar jouw smaak.
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

          Comment


          • #6
            Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
            misschien is er een verschil tussen :

            - onafgewerkte RAWs afleveren
            - of afgewerkte JPG in full resolution zonder een boek te hoeven aankopen

            -> bij het eerste zie ik niet veel mensen die bereid zullen zijn om deze opdracht aan te nemen.
            -> bij het laatste zal je fotografen bereid vinden om dit te doen .. dan kan je eventueel zelf album samenstellinge naar jouw smaak.
            er staat toch duidelijk onbewerkt (non editée). Ik vermoed wel dat ze JPG's verwachten.

            Ik heb al wel vaker een DVD met foto's afgeleverd ipv prints of een album. Wie budgetvriendelijk wil trouwen moet dat toch kunnen, vind ik. Dan krijgen ze van mij netjes afgewerkte foto's op resolutie die net groot genoeg is om er een achtergrond voor hun PC of een kleine afdruk van te maken.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door PP-Karen Bekijk bericht
              alle foto's (non editée) in hoge resolutie op dvd.
              zou ik nooit doen... Ik wens enkel dat de foto's die ik zelf goed vind gepubliceerd worden.

              er is een eerste selectie, waar de mindere foto's gewist worden (slechte foto's maak ik niet haha)

              en daarna bekijk ik elke foto individueel en pas waar nodig postprocessing toe.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                Oorspronkelijk geplaatst door PP-Karen Bekijk bericht
                ... zoeken we een huwelijkfotograph

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  Wie budgetvriendelijk wil trouwen moet dat toch kunnen, vind ik.
                  Gelukkig maar ... vraag en aanbod bepaalt de prijs.
                  Snap best dat mensen enkel foto's willen aan een 'relatief' schappelijke prijs.
                  Album verkiezen vele mensen zelf om dit op eigen houtje te doen ... ook al is kwaliteit veel minder dan prof. boeken/resultaten. (wil wel geen discussie hieromtrend opstarten)

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  Dan krijgen ze van mij netjes afgewerkte foto's op resolutie die net groot genoeg is om er een achtergrond voor hun PC of een kleine afdruk van te maken.
                  Wat is reden als ik mag vragen om ze dan niet in volledige versie af te leveren?
                  Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht

                    Wat is reden als ik mag vragen om ze dan niet in volledige versie af te leveren?
                    winstbejag! of moet ik me daarvoor schamen

                    Als ik hen voor een zacht prijsje afgewerkte kleine bestanden geef kunnen ze hun huwelijk tonen aan tante Jeanneke en nonkel Guido. Willen ze een grote afdruk dan moeten ze toch nog langs hun fotograaf passeren. Ik heb daar altijd duidelijke afspraken over gemaakt en nog nooit heeft iemand daar problemen mee gehad.

                    Ik heb er nooit problemen mee gehad om enkel de opname-uren en bewerking aan te rekenen. Als de trouwers op die manier willen trouwen komt daarbij dat ze hun foto's niet elders kunnen laten afdrukken en tot een album verwerken.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      winstbejag! of moet ik me daarvoor schamen

                      Als ik hen voor een zacht prijsje afgewerkte kleine bestanden geef kunnen ze hun huwelijk tonen aan tante Jeanneke en nonkel Guido. Willen ze een grote afdruk dan moeten ze toch nog langs hun fotograaf passeren. Ik heb daar altijd duidelijke afspraken over gemaakt en nog nooit heeft iemand daar problemen mee gehad.

                      Ik heb er nooit problemen mee gehad om enkel de opname-uren en bewerking aan te rekenen. Als de trouwers op die manier willen trouwen komt daarbij dat ze hun foto's niet elders kunnen laten afdrukken en tot een album verwerken.
                      voila -> dit is een duidelijk antwoord
                      Zeker geen behoefte om je hiervoor te schamen ...
                      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        winstbejag! of moet ik me daarvoor schamen

                        Als ik hen voor een zacht prijsje afgewerkte kleine bestanden geef kunnen ze hun huwelijk tonen aan tante Jeanneke en nonkel Guido. Willen ze een grote afdruk dan moeten ze toch nog langs hun fotograaf passeren. Ik heb daar altijd duidelijke afspraken over gemaakt en nog nooit heeft iemand daar problemen mee gehad.

                        Ik heb er nooit problemen mee gehad om enkel de opname-uren en bewerking aan te rekenen. Als de trouwers op die manier willen trouwen komt daarbij dat ze hun foto's niet elders kunnen laten afdrukken en tot een album verwerken.
                        Dat is een fijn concept als je low-budget moet trouwen. In den tijd hadden wij ook niet veel geld voor een huwelijksfotograaf maar heb er toch één gevonden die enkele foto's van de plechtigheid in het gemeentehuis en de klassieke parkfoto's wou nemen aan mijn budget.
                        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                          om rechtstreeks te antwoorden aan TS:

                          - mooie ervaring? Check
                          - beschikbaar? Maybe (afhankelijk van dat ik ja dan nee op reis ga..)
                          - 8 tot 24? No problemo

                          - ALLE foto's, NOT EDITED op DVD? Wél een probleem. Ik maak zowieso een best off selectie (aantal is afhankelijk van de aantal uren dat ik word geboekt), High Resolutie OK, maar de foto's die ik aflever zijn àllemaal edited, en mijn klanten ondertekenen een contract dat de foto's enkel in afgeleverde vorm gebruikt mogen worden. Niet edited pictures komen NIET bij de klant terecht en zijn enkel voor mijn eigen archief. RAW's komen ook NOOIT bij de klant terecht....

                          Daar sta ik achter en blijf ik achter staan.

                          Nog steeds interesse?
                          Professional wedding and portrait photographer Belgium and worldwide. Pick your preferred website language.
                          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                            Ja, ben het er wel mee eens.

                            Op het einde van 't feest de kaartjes leegmaken op de laptop van de bruid of bruidegom.
                            Dat doe ik ook niet, in geen geval. 't zou net aanvoelen als of ik ter plaatse werd uitgekleed.
                            Nee alle foto's gaan bij mij eerst door de Lightroom voor een strenge selectie en een minimum checkup.
                            Dan kunnen ze van mij een DVD krijgen met foto's in HR.

                            'k heb een overvolle agenda maar ben de 25ste zelf wel vrij.

                            Voor meer info
                            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik zoek een huwelijksfotograaf

                              Ik neem toch aan dat je gerust kunt stellen dat elke zichzelf respecterende (bruids)fotograaf het niet in zijn hoofd haalt om alle onbewerkte foto's van zo'n dag af te leveren....
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X