Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juiste keuze gemaakt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Juiste keuze gemaakt?

    Ik ga mijn twijfel hier eens op het forum gooien. Ik heb al een paar andere meningen van mensen, maar ik wil hier eens horen wat fedback dat ik krijg. Heb sinds 2 weken een Canon Pro1. Prima camera echt waar, scheelt naar mijn mening niets aan. Ben er zeer tevreden over. Maar..... had er niet beter aan gedaan om ipv de Pro1 een 300D met kitlens bijvoorbeeld te kopen. Reden? De nog snellere focus, nog meer zoombereik en macro foto's maken. Nu, ik heb het niet zo in met de hele tijd lenzen sleuren en ik weet ook dat de nabewerking meer aandacht vraagt. Ook het nemen van macro foto's vraagt meer aandacht dan nu de camera ervoor te zetten, macro funtie te kiezen en op de knop duwen. Sinds het laatste jaar (met mijn G5 nog) ben ik meer en meer gaan interesseren voor fotografie en dat groeit nog elke dag, wat ook meer foto's oplevert.
    Ben echt aan het twijfelen, ik hoop dat jullie mij wat raad/advies kunnen geven. Moest nu iemand mij zeggen, hier heb je een 300D met kitlens, ruilen met je Pro1, zou ik het direct doen. Heb op het forum ook alle berichten ivm 300D/10D nagelezen. Op dpreview heb ik dan were gelezen van iemand die zijn 300D verkocht heeft voor een Pro1, enfin, ik zit met enorme twijfel.

    Merci voor jullie antwoorden!!
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

  • #2
    Geen gemakkelijke keuze hé ...
    Ge geeft zelf aan dat ge heel tevreden zijt. Is het niet beter eerst nog een beetje ervaring op te doen ? Maar ik ken dat gevoel hoor, een mens wil altijd beter materiaal....

    Dany.

    Comment


    • #3
      Tsja, dat is nu net waarom ik van mijn G3 naar een 10D ben overgestapt. De feeling, het 'door de lens kijken', de snelheid en heel belangrijk ook de mogelijkheid om met betrekkelijk weinig ruis op hoge ISO-waardes te kunnen werken hebben me doen beslissen om zo'n 10D te kopen.

      Ik wil zeker niet teruggaan naar een prosumer, maar waarin ik me wel vergist heb is de grootte en het gewicht van het materiaal dat je altijd meesleurt. Mijn tas met alle materiaal weegt 4 kg, en dan heb ik helemaal geen f/2.8 lenzen of zo hoor, want die wegen nog een pak meer. Neem daarbij dat je nauwelijks nog onopvallend een foto kan nemen (een tijdje geleden in Brussel kwam iemand me zelfs vragen of ik een fotojournalist was van La Dernière Heure ). It's up to you ... gewoon afwegen wat het belangrijkste is!
      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        Als ik het goed begrepen heb, ben je al even aan het twijfelen. Ik vraag me dan ook af waarom je je toestel hebt gekocht? En als je er tevreden mee bent, nou dan...
        This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
        My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

        Comment


        • #5
          Nee, ik ben niet even aan het twijfenen. Ik ben aan het twijfelen toen ik de Pro1 heb gekocht. Ik ben misschien wel te snel geweest met het direct bestellen.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            Huibke,

            om je twijfels weg te nemen, is er maar één oplossing.

            Neem je Pro1 in de hand, ga naar een fotozaak, vraag of je de 300 eens mag testen, neem met beide toestellen ongeveer dezelfde foto,leg beide resultaten naast elkaar en kijk welke U het beste bevalt.

            Aan U de keuze ...

            Ps.
            Misschien zijn er wel voorzetlenzen beschikbaar voor je Pro1 zodat je je wide of tele bereik kan uitbreiden.

            Misschien is er wel iemand van BD die deze test eens met jou wil proberen.
            www.wildlifepixs.com

            Comment


            • #7
              Dat zou ik misschien eens beter doen. Eens even testen met een 300D. Stel, maar stel nu dat die camera mij goed bevalt, dan zit ik nog met ene camera die ik verkocht moet krijgen. Aan de ene kant denk ik, hou gewoon toch die Pro1, amuseer u daar mee, en aan de andere kant wil ik hem verkopen. Ik ga het nog een paar dagen afwachten.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

              Comment


              • #8
                Komt ge echt regelmatig in situaties terecht waar het niet lukt met de pro1, zit ge echt aan 't eind van uw mogelijkheden of is het gewoon zin voor iets nieuws ?

                Dany.

                Comment


                • #9
                  Niet vergeten dat als je naar een 300D overstapt, je weer enkele functies van je Pro1 gaat moeten missen zoals in alle modi de belichtingsmeting kunnen aanpassen, RAW instellingen, flits-instellingen (oa. FEC), ...
                  :: http://www.dpix.be ::

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by DanyDC
                    Komt ge echt regelmatig in situaties terecht waar het niet lukt met de pro1, zit ge echt aan 't eind van uw mogelijkheden of is het gewoon zin voor iets nieuws ?

                    Dany.
                    Helemaal niet hoor. Ik vind die oa. die extra zoom perfect. Dat mankeerde ik een beetje met de G5. Ik "denk" dat ik beter ben met een 300D, maar als dat voor mij persoonlijk beter gaat zijn, dat valt ook maar af te wachten. Denk er ook aan dat ik camera amper 2 weken heb, dat het weer niet echt meevalt voor foto's te nemen, althans hier niet. Misschien dat ik gewoon te snel handel, maar ik wilde het hier eens op het forum gooien, dan heb ik wat andere meningen van mensen, en dan kom ik er ook achter wat dat allemaal met zich meebrengt. Lenzen, gewicht, nabewerking,...
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #11
                      Hi Huibke,

                      Ken dat jong, ik heb onlangs ook eens mijn voelsprieten uitgestoken bij een ervaren reflex gebruiker. Ik had al rap door dat ik vlug 2 à 3 maal zoveel zou moeten investeren, dat ik veel gewicht zou mogen meesleuren, waarschijnlijk ook meer nabewerking doen, enz ...
                      Ik heb nu nog te weinig ervaring en ik ga die stap naar bv een D70 nog wat uitstellen. Ondertussen worden de toestellen alsmaar beter en betaalbaarder en dat is ook weer een voordeel ...
                      Enne zwijg mij van dat slecht weer.
                      Dany.


                      Dany.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb een déjà vu...

                        Ook ik ben mijn prosumer ontgroeid (oly UZi). Ik wou méér MP, méér tele-bereik, en vooral: ee, snelle focus en géén shutter lag.

                        Een jaar geleden waren er niet zoveel prosumers dan nu, dus mijn keuze (de "entry level DSLR" genaamd 300D ) was snel gemaakt.

                        Maar zelfs al was er toen al de Pro1 of de 828 geweest... dan nog had ik waarschijnlijk gekozen voor een DSLR.

                        Of ik het me al beklaagd heb? Nee.

                        Of er nadelen zijn? Jazeker. Geen enkel toestel is perfect. Ik vind mijn toestel zwaar (zeker met telelens erop), en groot (dus snapshots nemen lukt niet zo goed meer; iedereen ziét het toestel onmiddelijk). Maar het grootste nadeel: eenmaal je de DSLR toer opgaat betekent dat ook dat je gaat zoeken naar een passend glasservies. En dat kost godvermiljaar nogal veel. Je bent gewaarschuwd...



                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Tja, dat gewicht van de lenzen en ook de omvang van je toestel wordt groter. En voor een goede lens, tele of macro, dan praten we denk ik toch al snel over 7 à 800 euro of niet? Gezien de verschillende reacties hier en via mail begin ik te denken of een DSLR wel de goede keuze voor mij persoonlijk is.
                          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by huibke
                            En voor een goede lens, tele of macro, dan praten we denk ik toch al snel over 7 à 800 euro of niet?
                            En dan bedoel je hopelijk per stuk... En dan ben je nog niet eens met de echte toppers bezig...
                            Ik heb ook de overstap gemaakt, en het is niet het goedkoopste wat je kunt doen. MAAR: ik ga niet meer terug! (heb mijn 602 nog altijd voor die momenten waarop je niet met 10kg materiaal wil rondzeulen...)
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Dat bedoel ik inderdaad per stuk.
                              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                              Comment

                              Working...
                              X