Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Idee voor de moderators

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Idee voor de moderators


    Veel vragen komen hier constant terug. Elke week wordt er wel een nieuwe topic geopend met vragen rond een cursus (digitale) fotografie. Vrij vaak vindt men hier vragen rond huwelijksreportages. Zo kunnen we er wel een aantal opnoemen.
    Zou het voor iedereen niet leuker zijn mochten deze onderwerpen aan bod komen in een aantal sticky's? Een vijftal per forum bijvoorbeeld.
    Het blijft overzichtelijk voor iedereen. Een nieuweling vindt onmiddellijk de info die hij/zij zoekt, een doorwinterde fotograaf hoeft niet telkens opnieuw op dezelfde vragen te beantwoorden.
    Als jullie akkoord gaan kan er bijvoorbeeld een topic gestart worden waarin iedereen een aantal onderwerpen kan voorstellen.

    Patrick

  • #2
    Patrick, alhoewel jou voorstel wel z'n pluspunten heeft, ben ik er zelf niet zo voor te vinden. Der staan nu al enkele sticky's op elk forum. Zet er nog een aantal "vaste" vragen-sticky's bij en je hebt een volle eerste pagina met oud nieuws.
    Het is inherent aan de werking van een forum dat veel vragen terugkomen, dat is iets wat je erbij moet nemen.
    Het zou wél een stuk gemakkelijker zijn indien de topicstarters éérst een search op het forum doen naar reeds eerder gegeven antwoorden op de vraag in kwestie.
    Hou er wel rekening mee dat sommige vragen en antwoorden na enige tijd vrijwel waardeloos worden, zoals bijvoorbeeld waar er cursussen Photoshop worden gegeven.

    Maar ik ben hier niet alleen als moderator, anderen kunnen er een verschillende mening over hebben. Jou voorstel zal in ieder geval besproken worden.


    Willy

    BD Moderator Software
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3


      Willy,

      het zou inderdaad geen goed idee zijn om de eerste pagina volledig vol te zetten met sticky's. Daarom ook dat ik het aantal sticky's per onderdeel zou beperken tot vijf. Na een goede brainstormsessie van vijftien minuten zouden jullie zeker tot een goed vergelijk moeten komen over wat er in hoort en wat niet.
      Allee, het is maar een idee. Jullie zullen wel al heel goed nagedacht hebben over de toekomst van dit forum en het zou kunnen zijn dat jullie een heel andere richting willen uitgaan dan wat ik hier voorstel.

      Patrick

      Comment


      • #4
        Misschien eens met enkele mensen "brainstormen" rond een FAQ ...
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

        Comment


        • #5
          Dit idee spookt al een tijdje door mijn hoofd, maar nee...

          Ik vrees een hoop extra werk, search word niet veel gebruikt, ook vanwege de verouderde informatie is het vaak niet de juiste manier.
          Sticky´s lijken wel een oplossing, maar in de praktijk blijkt dat ook die dingen niet erg vaak worden geraadpleegd. Hierdoor ontstaan een puist extra moderatorswerk, je zal verwijzingen moeten geven naar de sticky´s en dan het nieuwe topic van een eventuele niet stickylezer moeten sluiten/verwijderen.

          Sluiten en/of verwijderen zijn niet de hobby´s van een moderator en het komt ook vaak onvriendelijk over.

          En ook de sticky´s gaan weer oud nieuws bevatten op den duur...

          Comment

          Working...
          X