Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

i.v.m. IS mode 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • i.v.m. IS mode 2

    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=7895873
    als ik dit lees is eigenlijk die mode 2 van geen nut of wel
    (heb mij een 70-200 f2.8 IS besteld)
    ik versta hieronder dat de meesten de is mode 2 uitstellen als ze vogels in vlucht fotograferen
    wat doen jullie bij bijvoorbeeld het fotograferen van wielrenners
    groetjes christoph

  • #2
    geen IS.
    Ik zet mijn ISO dan op 800 (op een 10d). En dan zet ik hem in Av of Tv-mode. Afhankelijke van het weer zet ik hem op Av => 3.5 of 2.8 anders Tv => op 1/1000s of 1/1500s.


    (Sigma 70-200 f2.8)

    Comment


    • #3
      ja als je dat doet krijg je geen panning, staan ze allemaal stil
      Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

      Comment


      • #4
        wat is IS 2? En een beetje off topic mss, maar kan je IS altijd laten opstaan of moet je het gewoon opzetten wanneer je het nodig hebt?

        Comment


        • #5
          Originally posted by creXis
          wat is IS 2? En een beetje off topic mss, maar kan je IS altijd laten opstaan of moet je het gewoon opzetten wanneer je het nodig hebt?
          Weet er ook niet alles van, maar dit heb ik ervan begrepen:

          IS heb je in twee modi op de duurdere lenzen.
          IS 1 gebruik je als je objecten schiet die weinig of niet bewegen.

          IS 2 gebruik je als je bijvoorbeeld rijdende auto's moet fotograferen. Er wordt dan alleen IS toegepast op de X as (horizontaal) van de lens. Je beweegt je camera dan mee met het onderwerp. Als je vogels trekt gebruik je dus beter ook IS 1, tenzij de vogel in een rechte lijn vliegt.

          IS mag je altijd laten aanstaan, tenzij je een tripod gebuikt. Let er wel op dat dit veel meer vraagt van je batterij dan zonder.

          Comment


          • #6
            IS mode 2 kan je gebruiken om verticale bewegingen van de lens op te vangen. Dit kan handig zijn bij het fotograferen van ojecten die van rechts naar links (of andersom ) aan je voorbij trekken.
            Bij het fotograferen van wielrenners, auto's, motoren etc gebruik ik IS mode 2 en heb hier nog geen hinder van ondervonden. Vogels hebben over het algemeen de neiging om zowel in horizontaal als verticaal te bewegen waardoor de IS functie geen zin heeft.
            http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

            Comment


            • #7
              Niet vergeten dat de camerastand hier ook bepalend is, in portraitstand worden de lensassen namelijk 90° gedraaid.

              FWIW

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment

              Working...
              X