Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licentie foto verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Licentie foto verkopen?

    Hallo,

    Vandaag kreeg ik een e-mail om te vragen of ze mijn foto mogen gebruiken voor een press kit en hun website. 68X68mm voor een heel jaar. Enig idee wat je voor zo iets vraagt ? Bestaan daar vaste normen voor ?

    Bedankt !
    http://www.j-image.co.nr/
    Nikon D90 en enkele stukken glas

  • #2
    Re: Licentie foto verkopen?

    Dat zijn volgens mij mensen die het serieus menen, niet erop gericht om je te bestelen.
    Sofam weet het antwoord, maar de tarieven die ze hanteren zijn nogal prijzig.
    Je bent vrij om zelf je tarief te bepalen.
    Hangt onder andere af van de oplage van de presskit en de bezoekersaantallen van de website.
    Misschien moet je meer belang hechten aan je naamsvermelding dan een een financiële dikke vis?

    Comment


    • #3
      Re: Licentie foto verkopen?

      Dat van die naamsvermelding relativeer ik (om niet te zeggen tegenspreken): dat is zelfs verplicht (hoewel het nooit gebeurt). Als ik bij de bakker een brood koop staat zijn naam op de zak, maar dat betekent niet dat ik niet moet betalen. Naamsvermelding mag nooit een betaling vervangen. Je hebt iets gemaakt wat zij willen gebruiken, dus een financiële vergoeding is logisch. De tarieven van Sofam zijn inderdaad een richtlijn die vaak gebruikt wordt.

      Just my 2 cts...

      Roeland
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: Licentie foto verkopen?

        Geen idee hoeveel je ervoor moet vragen maar vermeld hoe dan ook die richtprijs van sofam en als je eronder gaat dan weten ze dat je schappelijk bent...

        Comment


        • #5
          Re: Licentie foto verkopen?

          Ja bij Sofam staan prijzen die wel erg hoog zijn, als ik even zie voor een perskit 1 foto meer dan 100 exemplaren 600€ Das er toch wat over niet? Langs de andere kant het gaat om een nogal duur horlogemerk... Hebben toch geld genoeg ? Ik denk dat ik iets lagere prijs dan vraag met de sofam prijs er naast.
          http://www.j-image.co.nr/
          Nikon D90 en enkele stukken glas

          Comment


          • #6
            Re: Licentie foto verkopen?

            1 jaar pak 7cm int vierkant!

            wa kosten heb jij gehad om die te maken?

            body + lens +flits(set) + pc +internet + stroom + ... je moet(/mag) alles rekenen!

            en hoe gaan ze die een jaar gebruiken? meestal gedrukt en op't internet vermoed ik.
            600 euro lijkt me redelijk, meer ook denk ik!
            onderhandelen is hier de boodschap! als sofam 600€ als richtprijs gebruikt zou ik ervan uitgaan dat dit het minimum is da ik wil hebben!

            ze weten wa dit hen normaal moet/mag kosten beter dan jij!
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Licentie foto verkopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door JordiStEENO Bekijk bericht
              Hallo,

              ²Vandaag kreeg ik een e-mail om te vragen of ze mijn foto mogen gebruiken voor een press kit en hun website. 68X68mm voor een heel jaar. ³Enig idee wat je voor zo iets vraagt ? Bestaan daar vaste normen voor ?

              Bedankt !
              ²Ik kan nergens opmaken dat men vraagt; hoeveel vraag je voor gebruik van een foto, maar wel dat ze je foto mogen gebruiken?(weet niet wat in die mail staat)

              ³en dat ga je netjes aangeven, dat zal de andere partij ook wel doen als onkosten


              Prijzen bepaal je zelf en de zot die betaald.
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #8
                Re: Licentie foto verkopen?

                zoals hierboven al aangehaald, zijn de prijzen van SOFAM een goede richtlijn...

                Heb deze ook al enkele keren gebruikt, vermeld dit dan ook, en geef dan een korting van x% op deze bedragen, dan laat je ook zien dat je niet het onderste uit de kan wilt halen...

                succes met de onderhandelingen,

                groeten, Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment

                Working...
                X