Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit fotofilm op DVD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit fotofilm op DVD

    Ik heb met Photodex ProShow Producer een film samengesteld op basis van foto's. Alle foto's zijn op volle resolutie (15 MP van mijn 50D) ingeladen, en de kwaliteit van de film in *.mpg-formaat is dan ook super. De film is ruim 2 GB groot (voor een goede 5 min.)

    Nu wil ik die film op DVD branden. Ik heb daarvoor de Roxio MyDVD module van Roxio Creator 2010 Pro gebruikt, maar als ik daar een DVD mee maak, hebben de foto's te lijden onder een enorm kwaliteitsverlies, ook al stel ik alles in op "maximale" kwaliteit . Voor de DVD wordt er blijkbaar een behoorlijke compressie gebruikt, want er blijft slechts iets meer dan 300 MB van mijn 2 GB over, maar de compressiekwaliteit is wel héél pover. Zelfs een met AVS Video Converter naar *.avi geconverteerde versie van ongeveer 230 MB levert een veel betere, tot zelfs bijna perfecte kwaliteit (beiden bekeken met WMP op mijn PC).
    Als ik het probeer door een DVD in AVCHD-formaat te branden, is de kwaliteit wél prima, maar niet elke DVD-speler kan dat formaat aan (Blu-ray spelers blijkbaar wel).

    Iemand een idee hoe ik mijn goede fotofilmkwaliteit zo maximaal mogelijk kan behouden op een DVD die in elke standaard DVD-speler kan afgespeeld worden ?
    Alvast bedankt voor alle tips & info !
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

  • #2
    Re: Kwaliteit fotofilm op DVD

    Het is heel simpel: DVD's zijn dan wel 'digital versatile discs', als je ze in een gewone DVD-speler wil kunnen gebruiken staat daar mpeg2 video op, en voor stills is dat rampzalig. De resolutie van video op een DVD is gewone PAL. Voor bewegend beeld geoptimaliseerd, niet voor stills.

    Je moet data-dvd's maken en daarop de formaten branden die je dvd-speler ondersteunt. Vaak kunnen die wel jpeg's lezen, of alternatieve video formaten waarin je foto's wel mooi te zien zijn. Maar zoals je zelf aanhaalt: niet alle DVD spelers ondersteunen die formaten...
    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

    Comment

    Working...
    X