Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotelkamer fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hotelkamer fotograferen

    Wie heeft hier ervaring mee?... een hotelkamer fotograferen en ze groter doen lijken.

    Welke lenzen zijn hier 't meest geschikt voor?

    Opmerking aangaande de belichting?

    Alle tips en weetjes zijn welkom,

    Dank om te lezen en te reageren.
    S

  • #2
    Re: Hotelkamer fotograferen

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat dit niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.[/Mod]

    En als collega-fotograaf: gebruikmaken van een breedhoek of ultrabreedhoek. Als je van statief werkt, kun je indien nodig langer belichten. Natuurlijk licht is nog altijd beter dan kunstlicht, maar ook met kunstlicht kun je een bepaalde sfeer creëren.
    Dit zijn b.v. interieurfoto's die ik gemaakt heb met mijn 7D en een EF-s17-55 f/2.8. Exifs zitten nog in de foto's:





    Last edited by LesC; 10 januari 2012, 12:47.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Hotelkamer fotograferen

      Mmmmmm interessant,... mooi resultaat.
      Ik vrees dat ik niet zoveel natuurlijk licht ga kunnen binnenhalen,...donderdagmiddag moet ik de effectieve hotelkamer gaan bekijken, dan weet ik ook iets meer ivm natuurlijk licht.


      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat dit niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.[/Mod]

      En als collega-fotograaf: gebruikmaken van een breedhoek of ultrabreedhoek. Als je van statief werkt, kun je indien nodig langer belichten. Natuurlijk licht is nog altijd beter dan kunstlicht, maar ook met kunstlicht kun je een bepaalde sfeer creëren.
      Dit zijn b.v. interieurfoto's die ik gemaakt heb met mijn 7D en een EF-s17-55 f/2.8. Exifs zitten nog in de foto's:





      http://i269.photobucket.com/albums/j...rkt-LR3PP2.jpg

      Comment


      • #4
        Re: Hotelkamer fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door STEREO Bekijk bericht
        Ik vrees dat ik niet zoveel natuurlijk licht ga kunnen binnenhalen,...
        met statief haal je toch zoveel licht binnen als je wilt? (lees: sluitertijd)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Hotelkamer fotograferen

          Eventueel verschillende belichtingen combineren, vooral voor de ramen die al snel overbelicht raken.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Hotelkamer fotograferen

            de basisprincipes van fotografie(diafragma - sluitertijd - iso - statief - natuurlijk licht) zijn voor elke opdracht geldig. begin daarmee. digitaal werken is ook handig, je kan bijsturen waar nodig.
            indien je niet zeker bent, maak de opnames zeker. zo kan je eruit leren, maar wees zeker niet te fier om het toe te geven wanneer het resultaat tegenvalt.
            een goede groothoek is voor deze opdracht mooi meegenomen, waterpas werken soms ook. experimenteer...

            succes!
            Steven

            Comment


            • #7
              Re: Hotelkamer fotograferen

              lens is belangrijk, maar het camerastandpunt des te meer.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Hotelkamer fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Eventueel verschillende belichtingen combineren, vooral voor de ramen die al snel overbelicht raken.
                Het klopt dat je vaak voor binnenopnamen gebaat bent bij HDR, of op z'n minst het "blenden" van foto's met verschillende belichtingen. Voor mijn onderwerp (moest redelijk snel gaan, en was enkel bestemd "ter info") heb ik zowel met enkelvoudige opnames gewerkt als enkele series gemaakt. Uiteindelijk (tenminste de twee gelinkte foto's) bleken de enkelvoudige opnames genoeg kwaliteit en duidelijkheid te leveren. Hier ging het niet om een esthetische foto voor een wedstrijd, of wat dan ook. De bewerking was dan ook minimaal (in LR3 een beetje bijgestuurd).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Hotelkamer fotograferen

                  Het fotograferen van de hotelkamer is één, de ruimte aantrekkelijk maken is twee (omgekeerd dus eigenlijk).
                  Zorg ervoor dat er geen overbodige rommel ligt dus een beetje opruimen, het bed netjes laten dekken, als een meubelstuk een tikje te schuin staat kan ook dat gaan storen, kies een mooi standpunt etc...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hotelkamer fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door STEREO Bekijk bericht
                    ... een hotelkamer fotograferen en ze groter doen lijken.
                    zie #7.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X