Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

    Beste mensen,
    als student moet ik, in opdracht van een docent, een concept kunnen voorleggen dat zowel mij als anderen kan interesseren.
    Mijn magazine moet het beeld kunnen weergeven van wat een echte fotograaf moet kunnen en kennen.

    Anders gezegd: als er een magazine zou bestaan voor beginnende fotografen waarin advies
    en tips van professionals + reviews van de nieuwste digitale toestellen in staan, zouden
    jullie dit dan willen lezen?

  • #2
    Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

    Voor het echte begin is een boek veel beter dan een tijdschrift, want je kunt aarschijnlijk ieder jaar hetzelfde tijdschrift maken bij gebrek aan onderwerpen of het wordt een tijdschrift dat met de eerste lezers meegroeit en dan binnen de korste keren niet meer voor beginners is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

      Neen. Over fotografie wordt er sowieso al te veel gelezen, terwijl het toch vooral een
      kwestie van kijken is. En voelen. Vooral voelen.

      Comment


      • #4
        Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

        Oorspronkelijk geplaatst door digital_addiction Bekijk bericht
        Beste mensen,
        als student moet ik, in opdracht van een docent, een concept kunnen voorleggen dat zowel mij als anderen kan interesseren.
        Mijn magazine moet het beeld kunnen weergeven van wat een echte fotograaf moet kunnen en kennen.

        Anders gezegd: als er een magazine zou bestaan voor beginnende fotografen waarin advies
        en tips van professionals + reviews van de nieuwste digitale toestellen in staan, zouden
        jullie dit dan willen lezen?

        Neen. Beginners zouden meer met foto's moeten bezig zijn en minder met techniek.

        YMMV Nerdi
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

          Ik wel hoor! Ik heb een hele tijd de Zoom.nl gekocht en de Shoot lees ik nog steeds omdat het hier bij het lidgeld zit.

          Maar je ziet dat onderwerpen terug komen in een nieuw jasje en er uiteindelijk veel herhaling is. Toch blader ik er graag in als ik een nieuw nummer in de winkel zie en soms trakteer ik mezelf op een magazine.

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Neen. Beginners zouden meer met foto's moeten bezig zijn en minder met techniek.
          Toch moet je wat van de techniek verstaan om de foto's die je in gedachten hebt te kunnen maken.

          Langs de andere kant heb ik wel meer opgestoken in de avondschool, de uitleg met daarna de praktijk en de feedback is voor mij ideaal.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

          Comment


          • #6
            Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

            Een boek ja, een magazine nee, magazines zijn achterhaalt door het internet, te weinig diepgang en te veel reclame.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

              Anders gezegd: als er een magazine zou bestaan voor beginnende fotografen waarin advies
              en tips van professionals + reviews van de nieuwste digitale toestellen in staan, zouden
              jullie dit dan willen lezen?
              Die magazines bestaan. Da's 95% van alle fotomagazines.

              Ik wil die niet lezen, in elk magazine staat zowat hetzelfde. Voor beginners is een boek beter.

              Mijn idee ook: Hoe beperkter hoe sneller men zelf aan de slag zal gaan. Nu gaat men dezelfde materie steeds maar her kneden met ander beeld materiaal. Door de moderne hang naar steeds weer nieuwe prikkels, wordt er te weinig gefotografeerd en te veel boekskes, blogs gelezen / bekeken.

              Moesten er nu eens wat meer magazines bestaan die zich niet richten op reclame en basisfotografie, ik zou me misschien abonneren...
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #8
                Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

                Wat ik graag zou zien in een magazine zijn meer tutorials voor ps/lightroom en met setupshots...

                In de magazines van vandaag zitten veel te veel nutteloze interviews en reclame.

                Ik zie een foto met een effect en zou graag weten hoe je dat zelf kan bereiken. Dit zie je te weinig in de magazines.
                Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

                  ben toch nog altijd content van Digital Photo



                  met goeie mix van gear, foto's en PS-tutorials (en wa reclame )
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: magazine voor beginnende fotografen, goed idee?

                    Digital photo is natuurlijk niet zo goedkoop meer, maar het blijft wel een zeer goed magazine, net als 'digital camera'.
                    In zoom.nl, foto-video ea.(ook Shoot soms) stoor ik me dikwijls aan artikels zoals een reisreportage, fotografen die hun foto's kunnen laten beoordelen. Artikels die, volgens mij, geen meerwaarde geven aan het magazine en enkel interessant zijn voor de betrokkenen zelf.
                    Ik zie ook liever meer workshops of artikels over bepaalde technieken uitgeschreven, ook al zijn die dikwijls niet van toepassing voor mij.
                    De reclamereportages kan men niet uitsluiten omdat dit waarschijnlijk een groot gedeelte is van de inkomsten om een magazine te laten voortbestaan.

                    ps.: ik ben wel geabonneerd op zoom.nl en shoot omdat ik het toch nog altijd goede, betaalbare magazines vind. Maar bovenstaande artikels sla ik dikwijls over.
                    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                    Comment

                    Working...
                    X