Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trouw

    help ik moet binnenkort een trouw gaan fotograferen heeft er iemand nuttige tips voor mij ivm welke lenzen,omgeving ,waar ik moet op letten,e.a
    dank op voorhand

  • #2
    Je zou twee camera's moeten hebben met twee verschillende lenzen. Op dezelfde plaatsen en tijdstippen eerst proeffoto's gaan maken zeker als je niet al te veel ervaring hebt.
    Vragen welke foto's gewenst zijn en daar wat rekening mee houden.
    Ik vind het een beetje eigenaardig dat je "moet" een trouw gaan fotograferen

    Comment


    • #3
      Bij trouwen is het altijd van moeten.

      Comment


      • #4
        De standaard opmerking bij dit soort vragen is dat je zeker niet moet vergeten een echte trouwfotograaf mee te nemen...

        M.a.w.: bedenk goed waar je aan begint als je de enige fotograaf bent, je zult een herinnering moeten creëren die jaren mee moet gaan (althans dat is de bedoeling ) en dat is een behoorlijke opgave.

        Ik ga dit jaar zelf trouwen en dit is iets waar ik niet op heb bezuinigd...

        Dan nog wat algemene tips (ik heb zelf geen ervaring op dit vlak):
        - veel batterijen
        - veel opslag (filmpjes/kaartjes)
        - reservecamera

        Verder sluit ik me bij Sonyke aan...
        www.lowspark.nl

        Comment


        • #5
          Dat boekske heeft blijkbaar vele troeven Maar het toeval wil dat in de laatste editie avn Chasseur d' Image een aantal fotografen hun trouwreportages tonen. Veel foto's en weinig technische tips/info. Maar je zal er misschien wel wat inspriratie uit kunnen putten.

          Greetz

          Sam Jae

          nog een link:

          http://www.digitalweddingforum.com/ubbthreads/

          Comment


          • #6
            rikketik, ik heb er zelf ook geen ervaring mee.
            Ik weet alleen dat het enorm moeilijk is om een donker pak te fotograferen en daarnaast een wit kleed

            Comment


            • #7
              Ene kameraad mij van heeft dit ook gevraagd. Wat wel is dat er al fotograaf aanwezig is. Zij willen gewoon dat ik ook foto's maak, en dan die in de middag selecteer en verwerk in een PP presentatie zodat ze die op de feest kunnen laten zien. Een paar tips zouden wel van pas komen
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

              Comment


              • #8
                bedankt alvast voor de vele reacties als er nog zijn laat maar komen hoe meer hoe liever

                Comment


                • #9

                  Een grote portie zelfvertrouwen is zeker nodig.
                  Zenuwen thuis laten.
                  Laat je leiden door je gevoel.

                  Vraag op voorhand aan het koppel welk soort foto's ze willen maar verwacht zeker niet dat zij u de ideëen zullen aanbrengen op de dag zelf. Ze hebben andere dingen aan hun hoofd. Het is telkens opnieuw een race tegen de tijd, wees dus supergoed voorbereid.
                  Het kan misschien cru over komen maar als je niet genoeg zelfvertrouwen hebt en als je je niet kan laten leiden door je gevoel, begin er dan niet aan of wees dan eerlijk tegen het koppel en vertel hen dat ze er een professionele fotograaf moeten bijnemen. Zoals zo dikwijls gaat dit om 'vriendendiensten'. Bekijk dit echter niet als een vriendendienst want het is de belangrijkste dag van hun leven. Als jij hierin mislukt is de vriendschap voorbij.
                  Wees dus hard voor jezelf en bezint eer ge begint.
                  Als je niet twijfelt aan bovenstaande dingen zal je er veel plezier en voldoening van hebben.
                  Zoals reeds eerder gezegd: alles dubbel bij hebben (camera, lenzen, batterijen, geheugen, flits). Je krijgt geen tweede kans op zo'n dag.

                  Patrick

                  Comment

                  Working...
                  X