Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info gevraagd over analoge Zenith cameras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info gevraagd over analoge Zenith cameras

    Hi,

    Via via heb ik 2 analoge Zenith cameras weten te bemachtigen.
    Het gaat om de 12XP en TTL (beiden uitgerust met een Helios 44m-4 lens).
    Daarbovenop zat er in het pakket nog een extra Helios 44m lens, een Helios 80-200mm f3.9 lens, een Helios 28mm f2.8 lens, een Luxon 124TZ flitser en een Sparkle flitser.

    Is dit wat goed materiaal om mee te werken?

    En als ik beslis om dit te verkopen, wat is een reële vraagprijs?
    (beide cameras hebben originele lederen draagtas, extra lenzen hebben originele doos en alle aankooppapieren zitten er nog bij)

    Hier wat fotos van het lot:





    Mvg,
    Cis

  • #2
    Re: Info gevraagd over analoge Zenith cameras

    Dag Cis,

    Ik ben zelf eigenaar van 2 Zenithtoestellen. N.l. een E en een TTL. Daarbij een heleboel lenzen en andere toebehoren. Heb dat ooit gekocht omdat "andere" fototoestellen en accessoires, voor mij toen, te prijzig waren.Niet dat ik het nu langs deuren en ramen buiten gooi,maar ik weet nu beter.

    Ik vrees dat je uw materiaal zelfs niet aan de straatstenen kan slijten. Mischien dat er een verzamelaar er nog een kleinigheid wil voor geven.
    Grtjs

    Comment


    • #3
      Re: Info gevraagd over analoge Zenith cameras

      De 12XP was de eerste camera die ik had (gekocht als ik 12 jaar was)
      Ooit weggedaan, heb er nu wat spijt van.

      De zenit's waren vroeger populair bij astro-fotografen omdat ze een mechanische sluiter hadden. Men had dan geen batterij problemen in Bulp met lange belichtingstijden. Maar die mannen fotograferen nu ook allemaal digitaal.

      Wat is zo'n ding nog waard? Met wat geluk bied iemand 20 euro voor de set...
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment

      Working...
      X