Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon eyes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Falcon eyes

    Hoi!

    Ik zag op Kapaza Falcon eyes voor 120 euro staan met een wattage van 3X 120 watt,.. ze hebben de werking van spaarlampen,.. waarom zou ik gewoon geen spaarlampen gebruiken
    en vervolgens zelf een softboxje erom heen bouwen met difuus schuim en een wit kapje erover?

    Een beetje kort door de bocht of bevat het een waarheid?

    gr.
    Last edited by nelepatat; 3 januari 2012, 00:32.

  • #2
    Re: Falcon eyes

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets te maken heeft met het tijdschrift Shoot.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Falcon eyes

      weet niet over welk specifiek model je het hier hebt maar het gaat hier waarschijnlijk over 'daglichtspaarlampen' die dan ook een stuk meer kosten dan de gewone spaarlampen zodat het zelf bouwen waarschijnlijk niet zo'n groot verschil meer maakt (denk ik hé )
      Last edited by markymark; 3 januari 2012, 10:04. Reden: schrijffout

      Comment


      • #4
        Re: Falcon eyes

        Oorspronkelijk geplaatst door nelepatat Bekijk bericht
        Hoi!

        Ik zag op Kapaza Falcon eyes voor 120 euro staan met een wattage van 3X 120 watt,.. ze hebben de werking van spaarlampen,.. waarom zou ik gewoon geen spaarlampen gebruiken
        en vervolgens zelf een softboxje erom heen bouwen met difuus schuim en een wit kapje erover?

        Een beetje kort door de bocht of bevat het een waarheid?

        gr.
        Alles kan... zo werken sommigen zelfs met bouwlampen die net zoals gewone spaarlampen een andere kleurtemperatuur hebben...

        allemaal niet erg geschikt voor portret/modellen fotografie...

        ga voor flits licht als je portret fotografie wilt doen
        continuelicht (zoals de aangeboden lamp op kapaza) is geschikt voor product fotografie.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Falcon eyes

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          Alles kan... zo werken sommigen zelfs met bouwlampen die net zoals gewone spaarlampen een andere kleurtemperatuur hebben...

          allemaal niet erg geschikt voor portret/modellen fotografie...

          ga voor flits licht als je portret fotografie wilt doen
          continuelicht (zoals de aangeboden lamp op kapaza) is geschikt voor product fotografie.
          Ok, bedoel je SB 900 flitsen enzo die automatisch afgaan en inzetbaar zijn als backlight of nog iets anders?

          &
          Weet u toevallig of de witbalans aanpassing in combinatie met bouwlampen bijna overeenkomen met dure lichten (andere kleurtemperatuur),..
          (ik heb er namelijk genoeg staan van 300 watt) in combinatie met reflectieschermpjes, softboxen en fill lights?
          Met net niet professioneel beeld neem ik vrede mee hoor

          Comment


          • #6
            Re: Falcon eyes

            Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
            weet niet over welk specifiek model je het hier hebt maar het gaat hier waarschijnlijk over 'daglichtspaarlampen' die dan ook een stuk meer kosten dan de gewone spaarlampen zodat het zelf bouwen waarschijnlijk niet zo'n groot verschil meer maakt (denk ik hé )
            ik zag ze hier : http://www.2dehands.be/foto-camera/f...l=&pc_id=&afd=

            het zien er heel gewone spaarlampen uit maar schijn bedriegt zeker
            toch raar dat een ander soort licht produceren opeens zoveel kost dan

            Comment

            Working...
            X