Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOEK: Family, a celebration of humanity (7 PICS!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BOEK: Family, a celebration of humanity (7 PICS!)

    Mod.. sticky?

    Een nieuwe maand (ahem, sorry ik loop als gewoonlijk weer wat achter ...maar dit keer heb ik een goed excuus, zie lager), een nieuw boek!

    Family, a celebration of humanity


    Uitgever: Van Holkema & Warendorf
    De Cover:



    Ditmaal een puur fotoboek. De enige tekst is het voorwoord van James McBride (vijf paginas). De foto's komen van een pak verschillende fotografen.
    Een groot en dik boek ook. Maar liefst 186 pagina’s fotoplezier. En vele foto's zijn echt zéér geslaagd. Kijk maar:



    Het boek poogt dmv. foto's en af en toe een zinnetje tekst om het menselijke leven in familieband te schetsen. En daarin slaagt het met verve.

    Je krijgt zowat de volledige levensloop van de mens te zien. En telkens wordt er stilgestaan bij typische "familie"-momenten, maar ook "alledaagse kiekjes" komen aan bod. Al zijn dit meestal kiekjes in een niet-alledaagse setting. Plaatjes met een scherp randje zeg maar. Persoonlijk vond ik de bijhorende tekstjes soms wat melig, maar ja.



    Het zijn dus vaak pakkende foto’s. De waarheid wordt getoond, zonder complexen. Het leven zoals het is, niet zoals het is in de soaps op TV.
    Dit plaatje vond ik prachtig; gehandicapte zus op schoot bij broer. Mooi zonder meer!



    En wie heeft er ooit niet het verdriet meegemaakt van een gestorven huisdier?



    Liefde verdriet, vriendschap, geboorte, dood, … de grote woorden ...maar ook de grote momenten natuurlijk. Of soms eerder; de kleine momenten. Werkelijk álles passeert de revue.

    Een prachtverzameling!



    In dezelfde serie bestaat ook “Frienship” en “Love”, en die ga ik ook ooit eens bekijken. In dit boek zitten veel verschillende emoties, maar de andere twee boeken zouden iets vrolijker moeten zijn ...afgaande op hun titels.

    Zo vrolijk als deze hier?





    Goed hee?

    En oh ja: de reden waarom ik (weer) wat laat ben: ik heb een website in elkaar geflanst. Straks de lancering...

    Ciao,

    J.

    ----------------------------------------------------------------------

    Vorige besprekingen:
    De Grote trek der vogels
    De aarde vanuit de hemel
    Apen, een hommage
    Jungles
    Dieren Van Afrika
    Kruger, Images of a great African park
    Dolfijnen, walvissen & Bruinvissen
    101 kwispelende staarten

    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Goede smaak van boeken, een tweetal boeken van je eerdere besprekingen liggen bij mij ook dicht bij de hand.

    Ook vind ik ONE PLANET van LONELY PLANET zeer sterk !

    (indien je wil en de mods het toelaten post ik ook wel enkele paginas eruit)

    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

    Comment


    • #3
      Originally posted by casey
      Goede smaak van boeken, een tweetal boeken van je eerdere besprekingen liggen bij mij ook dicht bij de hand.

      Ook vind ik ONE PLANET van LONELY PLANET zeer sterk !

      (indien je wil en de mods het toelaten post ik ook wel enkele paginas eruit)


      Doen Casey! Kom op met dat boek!
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        @Jochen : heb een post in Algemeen gezet ivm met dit boek.
        BD0251BE
        Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

        Comment


        • #5
          Originally posted by casey
          @Jochen : heb een post in Algemeen gezet ivm met dit boek.
          Heb het gezien. Way to go Casey!
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Tof boek lijkt me.
            Ik ga eens op de bieb kijken.
            Meer foto's op Mukblog

            Comment

            Working...
            X