Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andere kleuren ??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andere kleuren ??????

    Weet iemand hoe dit komt ??
    De kleur van de foto's wordt anders getoond in Internet Explorer tegenover de afwerking in Photoshop.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Andere kleuren ??????

    kijk eens naar het profiel dat ingesteld staat in photoshop
    staat wss op adobe rgb en moet op srgb staan.

    Comment


    • #3
      Re: Andere kleuren ??????

      Hey Lode, bedankt voor de snelle reactie !
      Moet je in Photoshop niet werken met je verkregen kleurprofiel ?
      Kleurprofiel gemaakt door de Spyder3

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Andere kleuren ??????

        Hoi,

        sRGB en Adobe RGB zijn geen kleurprofielen maar kleur-ruimtes. Het kleurprofiel zal bepalen hoe je scherm de kleuren beschikbaar in deze kleurruimte zal weergeven. gebruik je echter twee verschillende kleurruimtes, bijvoorbeeld een afbeelding opgeslagen in Adobe RGB weergeven op het web waar sRGB gebruikt wordt dan zullen sommige kleuren vreemd weergegeven worden omdat ze uiten het normale kleurbereik van het beschikbare kleurpalet vallen. Dit zal vooral voorvallen bij kleuren op de rand van saturatie.

        Hopelijk zit ik er hier niet te ver naast.

        Mvg,

        Wouter.
        Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

        Comment


        • #5
          Re: Andere kleuren ??????

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Hey Lode, bedankt voor de snelle reactie !
          Moet je in Photoshop niet werken met je verkregen kleurprofiel ?
          Kleurprofiel gemaakt door de Spyder3

          grts
          Sieg
          Ja, maar om Jpegs te maken voor het web, altijd converteren naar srgb.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Andere kleuren ??????

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Ja, maar om Jpegs te maken voor het web, altijd converteren naar srgb.
            Yup, zo is dat.

            Je kan blijven werken in AdobeRGB , van camera tot PS. Ga je uiteindelijk verkleinen voor op het web dan kan je converteren(en niet 'assign') naar sRGB en alles ziet er prima uit.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Andere kleuren ??????

              Wel het probleem is dat m'n foto's altijd goed zijn geweest, maar de laatste tijd lijkt er meer rood aanwezig te zijn in de plaatjes eens ze op het net zijn geplaatst
              Zolang ze bekijk in m'n Photoshop zijn de kleuren perfect, als ik ze daarna bekijk op de pc als jpeg zijn ze ook nog perfect.
              Plaats ik ze op het net dan worden mijn kleuren roder weergegeven ... lijkt mij meer een probleem te zijn van Internet Explorer die het kleurprofiel verkeerd weergeeft, kan dit ?

              Om jullie een voorbeeld te geven, zie hieronder de twee plaatjes.
              De ene heb ik opgeslagen met kleurprofiel in de foto, de andere zonder kleurprofiel.
              Tot voor korte tijd sloeg ik al m'n foto's op met kleurprofiel en nooit geen problemen gehad...

              Met kleurprofiel


              zonder kleurprofiel


              Zien jullie hier ook duidelijk verschil in, en zoja vertel eens hoe jullie de foto's zien ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Andere kleuren ??????

                Als ik de foto's bekijk in Chrome zijn de kleuren identiek, maar in IE 9 zie ik de foto met kleurprofiel iets meer rood.
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

                Comment


                • #9
                  Re: Andere kleuren ??????

                  Een klein maar toch duidelijk zichtbaar kleurverschil, in Firefox bekeken.
                  Onderste foto ziet er inderdaad iets roder uit. vooral in het blauw van de lucht te zien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Andere kleuren ??????

                    Het verschil is duidelijk waarbij de bovenste, voor mij althans, er het beste uitkomt.
                    Gebruik eveneens firefox.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Andere kleuren ??????

                      Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                      ... maar in IE 9 zie ik de foto met kleurprofiel iets meer rood.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      Onderste foto ziet er inderdaad iets roder uit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Andere kleuren ??????

                        Hier Safari 5.1.2 op Mac 10.6.8. Degene met kleurprofiel (de eerste) is iets roder dan de tweede (zonder kleurprofiel), tenminste als we naar de vogel kijken.



                        Maar het klopt dat de lucht van de foto zonder kleurprofiel iets roder (paarser?) lijkt.

                        Last edited by LesC; 2 januari 2012, 09:34.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Andere kleuren ??????

                          Bij mij, met Firefox, dezelfde bevinding als LesC: vogel ziet er warmer/roder (meer gesatureerd vooral, denk ik) uit op de eerste foto, de lucht krijgt op de tweede een paarse schijn.

                          Ik prefereer de eerste.
                          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                          vroeger op dit forum bekend als wAckO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Andere kleuren ??????

                            Bedankt al voor de reacties en het meedenken !
                            Het is in ieder geval een raar iets, ik heb nog nooit problemen gehad met het overeen komen van de kleuren in PS en de webbrowser.
                            Na het opnieuw installeren van Internet Explorer en Photoshop CS4 zijn die "fouten" begonnen.

                            Hierbij een print screen van de kleurinstellingen in Photoshop, aan de kenners de vraag of deze juist staan ingesteld.



                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Andere kleuren ??????

                              Mijn lijken daar toch sterk op, alleen dat ik bovenaan geen waarschuwing heb dat mijn CS applications niet gesynchroniseerd zijn. In plaats daarvan staat bij mij te lezen:
                              "For more information on color settings, search for "setting up color management" in Help. This term is searchable from any Creative Suite application".
                              Verder heb ik "North America General Purpose 2" bij Settings (waar jij "Custom" hebt) en heb ik de drie checkboxes ivm Profile mismatches en Missing profiles niet aangevinkt.
                              Maar voor de rest... identiek.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X