Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrondmuziek : sharen via publieke media en copyright

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergrondmuziek : sharen via publieke media en copyright

    Naar jaarlijkse gewoonte heb ik een compilatie video gemaakt met mijn landschaps-, natuur-, close-up- & macro-foto's van 2011. Ik wilde deze video sharen via Facebook maar hij is meteen verwijderd en ik kreeg de volgende mail :
    "We have removed your video entitled 'Landscapes, Nature, Close-Up and Macro 2011' uploaded at 1:49pm December 29th, 2011. We did this because it appears to contain copyrighted material owned by a third party, such as a video clip or background audio. If you believe this material was removed by mistake, you may file a counter notice of alleged infringement by following the link below.
    Please note that if you re-upload this video without filing a counter notice, or if you upload another video that infringes on the rights of a third party, we may remove the content. This could cause your access to the Facebook Video application, or your Facebook account itself, to be disabled.
    "
    ... en dit ondanks het feit dat ik de achtergrondmuziek legaal heb verkregen via iTunes,
    én de componist/uitvoerder duidelijk in mijn eindgeneriek heb vermeld,
    én dat ik geen commerciële bedoelingen heb,
    én ik dit enkel met vrienden deel ...
    DIT IS BALEN
    Je zou verwachten dat een componist/uitvoerder blij is dat zijn muziek gekozen wordt ... uiteindelijk heb ik die ook via Internet ontdekt en nadien meerdere nummers (> 40 !) gekocht via iTunes.
    Ik ben ook grote tegenstander van illegale downloads e.d., en zal me daar nooit aan bezondigen.

    Via YouTube zou het om dezelfde reden ook al niet meer lukken, naar wat ik ondertussen gelezen heb.

    Kent iemand een alternatieve manier van sharen (met vrienden en familie) ?
    Of moeten we ons in de toekomst nu echt gaan beperken tot zgn. Royalty-Free achtergrondgejengel ? Wie wordt daar nu beter van
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

  • #2
    Re: Achtergrondmuziek : sharen via publieke media en copyright

    tja van het ogenblik dat je iets post op een openbare site en daar zit muziek in
    dan moet je ervoor auteursrechten betalen , het is niet voldoende dat jij die muziek op rechtmatige wijze in je bezit hebt
    voor zoiets contacteer je het beste sabam
    maar die gaan direct zeggen het kost zoveel of zoveel

    Comment


    • #3
      Re: Achtergrondmuziek : sharen via publieke media en copyright

      Zodra je muziek publiceert moet je hiervoor toestemming hebben van de uitvoerder/componist, is toch normaal?

      Het is niet omdat je 99 cent betaald hebt voor het nummer dat je hiermee de rechten gekocht hebt om dit nummer te verspreiden - die 99 cent dekt de lading niet. Ook al deel je dit enkel met vrienden ... je bent op dat moment aan het verspreiden.

      Wil je toch op een legale manier muziek gebruiken dan kan je dit via bv. Triple Scoop.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Achtergrondmuziek : sharen via publieke media en copyright

        Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
        Kent iemand een alternatieve manier van sharen (met vrienden en familie) ?
        Of moeten we ons in de toekomst nu echt gaan beperken tot zgn. Royalty-Free achtergrondgejengel ? Wie wordt daar nu beter van
        Ik zou hier Dropbox voor gebruiken gemakkelijk en gratis!
        Als je een account aanmaakt voor Dropbox via deze link krijg je 250MB extra ruimte!

        Grtz,
        Ozric
        The first blow fells not the tree!

        Comment


        • #5
          Re: Achtergrondmuziek : sharen via publieke media en copyright

          of als je wat bestanden wilt doorsturen gewoon www.wetransfer.com gebruiken
          veel makkelijker is bijna niet mogelijk
          dat is gewoon je bestand of foto's of wat dan ook uploaden (tot 2gig) dan de bestemmelingen ingeven en klaar is kees

          Comment

          Working...
          X