Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Shoot aan zee'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Shoot aan zee'

    Hallo,

    ik doe binnekort een shoot met een vriend aan zee..

    Waar moet ik zoal op letten in deze omgeving?

    Ik had gedacht van bij fel licht de ISO waarde te verlagen 20-100 tenzij ik teveel korrel
    krijg..?

    Een visnet kan ik maar niet vinden dus iemand nog originele ideetjes/tips,..??
    (Ik heb alleen een 17-50mm tamron lens dus ik doe de shoot van relatief dichtbij)

    Alle ideetjes welkom
    Last edited by nelepatat; 28 december 2011, 23:22.

  • #2
    Re: 'Shoot aan zee'

    Misschien toch eens het reglement er op nazien...Dit bericht hoort hier niet thuis.
    En als er je hulp aangeboden wordt mag je daar gerust op antwoorden hoor, niet dat je enige verplichtingen hebt...is wel tweerichtingsverkeer. Van mij ga je alvast geen hinder meer hebben

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: 'Shoot aan zee'

      [Mod-LesC]Verplaatst van Beginnershoek (die dient om foto's te plaatsen) naar Algemeen, waar je vraag allicht meer aandacht zal krijgen.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: 'Shoot aan zee'

        ervoor zorgen dat de zee mooi horizontaal is anders krijg je direct de opmerking dat de zee uitloopt in de foto

        Comment


        • #5
          Re: 'Shoot aan zee'

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Misschien toch eens het reglement er op nazien...Dit bericht hoort hier niet thuis.
          En als er je hulp aangeboden wordt mag je daar gerust op antwoorden hoor, niet dat je enige verplichtingen hebt...is wel tweerichtingsverkeer. Van mij ga je alvast geen hinder meer hebben

          Groetjes
          Marc
          idd echt een brombeer he helaas examens beletten me hier regelmatig te posten momenteel

          Comment


          • #6
            Re: 'Shoot aan zee'

            Oorspronkelijk geplaatst door Jairo Bekijk bericht
            ervoor zorgen dat de zee mooi horizontaal is anders krijg je direct de opmerking dat de zee uitloopt in de foto
            & fototechnisch? of ben je daar ook niet zo mee vertrouwd?

            Comment


            • #7
              Re: 'Shoot aan zee'

              Oorspronkelijk geplaatst door nelepatat Bekijk bericht
              & fototechnisch? of ben je daar ook niet zo mee vertrouwd?
              nogal een oordelende uitspraak!

              fototechnisch is alles mogelijk... Wordt helemaal bepaald door het resultaat dat je zelf voor ogen hebt. Maar hou die zee recht!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: 'Shoot aan zee'

                ga vandaag..lekker strandweer.
                en als je alles scherp wil.....hoog (in getal) diafragma.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: 'Shoot aan zee'

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  ga vandaag..lekker strandweer.
                  en als je alles scherp wil.....hoog (in getal) diafragma.
                  grt,bouk.
                  En hang een brok lood (of een zak cement) rond je middel. Kwestie van niet weg te waaien.

                  en als je weinig scherp wil (de achtergrond)....klein (in getal) diafragma.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Shoot aan zee'

                    Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                    ...................

                    en als je weinig scherp wil (de achtergrond)....klein (in getal) diafragma.
                    of laag (in getal).
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'Shoot aan zee'

                      spotmeten op je model.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'Shoot aan zee'

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        spotmeten op je model.
                        goed idee!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 'Shoot aan zee'

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          nogal een oordelende uitspraak!

                          fototechnisch is alles mogelijk... Wordt helemaal bepaald door het resultaat dat je zelf voor ogen hebt. Maar hou die zee recht!
                          srr, ..maar het was een vraag, geen antwoord

                          dus als ik mij fris-ogende-vitale foto's 'recht uit een boekje' voorstel kan ik,...?

                          ik dacht er aan een telelens te gebruiken en van op behoorlijke afstand te fotograferen, de achtergrond moet dan mooi wazig kunnen gesteld worden (hoop ik)? Is een 18 procent grijs kaart voor de belichting aan te raden aan zee of is het omslachtig met die wind (om het ding altijd beschermd weg te moffelen,..)?

                          Neem nu dat ik zonder de grijskaart werk zal het dan in Jpeg mogelijk zijn om de witbalans aan te passen zonder de kwaliteit verarmd?

                          & is een polarisatie filter niet tof aan zee? maar die neemt dan weer wat licht weg waardoor de sluitertijd langer wordt,.. hmm

                          Ik kan ook de heleboel op automatisch zetten maar dan krijg je toch een gewoon effect

                          Comment


                          • #14
                            Re: 'Shoot aan zee'

                            Oorspronkelijk geplaatst door nelepatat Bekijk bericht

                            Neem nu dat ik zonder de grijskaart werk zal het dan in Jpeg mogelijk zijn om de witbalans aan te passen zonder de kwaliteit verarmd?
                            in jpeg kun je de witbalans niet aanpassen tenzij je meer weet dan ik natuurlijk ik zou op zeker spelen en raw's gebruiken. veel meer mogelijkheden achteraf.
                            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                            hier vind je mijn foto's en hier ook

                            Comment


                            • #15
                              Re: 'Shoot aan zee'

                              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                              in jpeg kun je de witbalans niet aanpassen tenzij je meer weet dan ik natuurlijk ik zou op zeker spelen en raw's gebruiken. veel meer mogelijkheden achteraf.
                              WB in jpg is beperkt aanpasbaar, maar ik zou ook aanraden om RAW te schieten!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X