Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips???

    Hoi hoi...

    ik ben al een tijdje gepassioneerd door mijn Nikon D40X...
    Leuke foto's nemen was één van de uitdagingen, maar tevergeefs bleken er heel wat missers tussen te zitten.
    Daarom besloot ik in september van start te gaan met een fotocursus...
    maar helaas, dit was toch een misser. Ik mag niet zeggen dat ik er niets van leerde, maar heel veel praktijkervaringen deed ik er toch niet op. :-(

    Ik heb me daarom nu ingeschreven in een andere school (cvo 3 Hofsteden) om datzelfde jaar (trimester) nog eens over te doen, op hoop van zegen dat ik meer praktijkervaringen kan opdoen.

    ZIjn er mensen die me mss nog bijkomende tips kunnen bezorgen om me op een hoger niveau te brengen, er zijn hier heel wat mensen die pracht van pareltjes van foto's inzenden (ik hoop dat dat niet allemaal van beroepsfotografen zijn) en zou graag tot op een gelijkaardig niveau willen komen.

    ALvast bedankt nu al voor jullie tips e.d.

    Groetjes,
    Liezeke

  • #2
    Re: Tips???

    Hoi,

    twee tips:

    1: veel foto's bekijken en analyseren. Daar heb je vanuit je foto-opleiding zeker genoeg bagage voor. Hieruit kun je inspiratie putten voor je eigen foto's

    2: veel fotograferen.

    groetjes,

    Wouter.
    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

    Comment


    • #3
      Re: Tips???

      Oorspronkelijk geplaatst door Liezeke Bekijk bericht
      ZIjn er mensen die me mss nog bijkomende tips kunnen bezorgen om me op een hoger niveau te brengen, er zijn hier heel wat mensen die pracht van pareltjes van foto's inzenden (ik hoop dat dat niet allemaal van beroepsfotografen zijn) en zou graag tot op een gelijkaardig niveau willen komen.
      • bij een actieve fotoclub gaan...
      • gerichte workshops volgen
      • een aantal internet-fora volgen en de dingen uit proberen

      CVO, tracht de eerste jaren over te slaan... ze vragen je dan wel om wat foto's toe te sturen... zowiezo vind ik CVO een erg trage bedoening...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Tips???

        Leuke foto's nemen was één van de uitdagingen
        Dat is een moeilijk te controleren uitgangspunt. Wat is een 'leuke foto'?

        Maak om te beginnen je uitdagingen specifieker, leer de belichtingsdriehoek en hoe je dat moet instellen van buiten.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Tips???

          Ik heb nooit een fotocursus gevolgd, maar heb door veel te kijken en te vragen heel veel geleerd hier op BD, maar ook op Pbase.com, waar mensen ook vaak heel graag hun kennis delen.
          En verder, zoals hoger gezegd: veel erop uit gaan, veel experimenteren, veel falen en daaruit leren.
          En de BD-website helemaal lezen, van voor naar achter en terug. Er is hier een echte schat aan informatie beschikbaar. Wat je niet vindt, dat vraag je gewoon.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Tips???

            Doe het vooral met veel plezier. Neem daarbij genoegen met je eigen werk, wees daar blij
            mee en trots op en geniet ervan. Geniet met volle teugen.
            Je spiegelen aan anderen leidt alleen maar tot spiegelbeelden van die anderen, terwijl het
            de bedoeling is dat je jezelf bent. Je eigen ik met zijn beperkingen en sterke punten, met
            je zwaktes en kracht, met je lijden en liefdes...
            En doe mee. Weest vooral nooit bang om mee te doen.

            Comment


            • #7
              Re: Tips???

              Missers maken hoort nu éénmaal bij fotografie! Niet denken dat een professioneel fotograaf allemaal showcase foto's op zijn PC heeft staan, integendeel.
              Veel foto's maken, uit verschillende standpunten om de juiste compositie te vinden.
              Experimenteren met licht, of je nu in de studio met softboxen werkt of je doet aan natuurfotografie met bestaand licht.
              Je toestel goed kennen is ook heel belangrijk.
              Wanneer kan ik uit de hand fotograferen en wanneer heb ik een monopod of statief nodig ?

              Een professioneel fotograaf voor een magazine bijvoorbeeld, krijgt ook alle tijd om met iemand een hele middag foto's te maken. Zo kan je dichtbij iemand raken wat anders niet mogelijk zou zijn, bijvoorbeeld op een atletiekbaan. En je hoeft niet van de eerste keer de perfecte foto te maken, je kan experimenteren.

              Als ik er een dagje op uittrek en ik kom thuis met een 5-tal foto's (vd 500) die ik de moeite vind om bijvoorbeeld hier te posten en 1 foto die in showcase kan staan, ben ik een gelukkig mens.

              Waar ik veel uit geleerd heb is Kelbytraining.com, vind je een schat aan informatie.
              Last edited by alex606; 29 december 2011, 20:36.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Tips???

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                En de BD-website helemaal lezen, van voor naar achter en terug. Er is hier een echte schat aan informatie beschikbaar. Wat je niet vindt, dat vraag je gewoon.
                indd, heel veel geleerd hier
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #9
                  Re: Tips???

                  Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                  indd, heel veel geleerd hier
                  en heel veel fout ook. Vervorming en vertekening wordt hier vaak door elkaar gehaald. Over cropfactoren lees je de zotste dingen. Compressie zou aan het brandpunt liggen en niet aan de werkafstand.

                  je kan hier veel leren, maar ik raad toch aan om hier en daar wat na te kijken.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips???

                    feit, het ging eerder om vragen. Als je zelf iets niet snapt (na opzoekwerk op dat mooie "foutloze?" wereldwijde web)
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips???

                      Hallo allemaal...

                      Heel erg bedankt voor jullie talrijke tips!
                      't geeft me de moed er aan te beginnen...
                      Ik weet dat er op deze website (DigitalBelgium) een schat aan info te vinden is,
                      maar waar begin ik...
                      Misschien moet ik mijn werkgever enkele weekjes verlof vragen (hihi... gaat hij graag horen - lees dat ik bij mijn man werk).

                      En heel veel oefenen, ik hou me er aan..
                      't wordt mijn goede voornemen voor 2012! ;-)

                      Mochten jullie nog bijkomende tips en info hebben,
                      je hoeft het niet te laten om het hier nog te posten.

                      Alvast vanharte bedankt!!

                      Heel veel groetjes,
                      liezeke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Liezeke Bekijk bericht
                        Ik weet dat er op deze website (DigitalBelgium) een schat aan info te vinden is,
                        maar waar begin ik...
                        Tip1:
                        -Belgiumdigital

                        Tip2:
                        -begin gewoon bij het begin, post een foto en vraag commentaar. Krijg je automatisch een hele waslijst aan zaken die beter kunnen
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips???

                          Blijven oefene, kijken en luisteren naar de commentaren van meer ervaren personen.
                          Doe ik ook,
                          Veel succes.

                          D.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips???

                            Dag Liezeke

                            Neem aan dat je in digitaal2 ingeschreven bent? (denk niet dat dig1 georganiseerd wordt vanaf jan)
                            Welk tijdstip ben je ingeschreven? Misschien zien we elkaar wel
                            groetjes

                            Oeps, zie net dat je in Heule woont, zal dus wel 3hofsteden in die regio worden. Dan niet dus
                            Nikon D90 - Nikor 18-105 VR

                            Comment

                            Working...
                            X