Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

evenementen / optredens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • evenementen / optredens

    Goede middag,

    Ik ben een beginnend fotograaf en zou graag foto's maken van optredens en evenementen. Nu mag er volgens de regels op de meeste van die dingen geen opnameapparatuur mee binnen genomen worden. Maar hier op BD zie ik regelmatig foto's opduiken die genomen zijn op zulke evenementen.
    Mijn vraag is : moet er voor het nemen van foto's op die plaatsen toestemming gevraagd worden of is het eerder een kwestie van camera binnensmokkelen en hopen dat je niet gevat word? Wie heeft hier ervaring mee en kan me wat tips geven?

    Groetjes Smok3y,

  • #2
    Re: evenementen / optredens

    Nog te dromerig om het Sticky, laat staan het reglement, te lezen.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: evenementen / optredens

      De meeste mensen die foto's op optredens nemen (zeker frontstage), hebben een 'accreditatie' per evenement. Zij werken (betaald of onbetaald) voor bepaalde tijdschriften, e-zines, organisaties, platenfirma, de band zelf, de zaal etc ...

      In bepaalde zalen of evenementen is het wel mogelijk om zonder 'fotopas' foto's te nemen en maakt de security hier geen bezwaar tegen.

      Ik heb het dan over gratis optredens, jeugdhuizen, cafézaaltjes, maar ook kleinere 'echte' concertzalen.

      Natuurlijk moet je niet in t Sportpaleis met een 1D MIV met een 70-200 binnenkomen zonder fotopas, want dan val je wel hard op. En ik denk niet dat je dan met een gerust geweten het concert uitziet als je je gerief in je autokoffer moet leggen ...

      Uiteindelijk is een fotopas bemachtigen niet het grootste probleem, al lijkt dat wel zo voor beginners. t Moeilijkste is goeie foto's maken !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4