Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsschatting Canon materiaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsschatting Canon materiaal.

    Ik ben van plan over te schakelen naar Nikon. Reden is dat ik er laatst mee heb kunnen werken en het beviel me beter. Maar allereerst moet mijn Canon materiaal de deur uit.

    Een 7D. Aankoopdatum 1 april 2011. Met 2 jaar extra garantie en een extra Hahnel batterij.
    Een 24-70 2.8. Aangekocht 12 augustus 2011. Met Tiffen Digital HT filter
    Een 17-55 2.8. Aangekocht 25 april 2010. Deze heeft wel wat stofjes in de lens maar ze zijn totaal niet zichtbaar op de foto's.
    Een Sigma 10-20. Aangekocht in 2009. Zeer goede staat met UV filter.
    Een Canon 55-250 4.0-5.6 Aangekocht in 2009. Zeer goede staat met UV filter
    Twee 430EX II. Eentje aangekocht in 2009. De andere 4 juli 2011.
    Een 580EX II aangekocht begin 2011 maar helaas zonder factuur (tenzij ik ze nog kan vinden).
    En tenslotte drie Pocketwizard Flex TT5 en een Mini TT1 aangekocht 4 juni 2011.

    Alle objectieven hebben een zonnekap.

    Ik zou natuurlijk liefst alles samen wegdoen maar ik vrees dat dat vrijwel onmogelijk is dus had ik graag van alles een aparte schatting. Tenzij er iemand een winkel kent waar ze zoiets opkopen.

    Maak van deze topic aub geen Canon vs. Nikon ;-) Ik heb de beslissing al gemaakt en laat me niet overtuigen.

    Alvast bedankt.

    Erwin.

  • #2
    Re: Prijsschatting Canon materiaal.

    Misschien een praten met Konijnenberg?
    Of met de winkel waar je ze hebt aangekocht?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Prijsschatting Canon materiaal.

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Misschien een praten met Konijnenberg?
      Of met de winkel waar je ze hebt aangekocht?
      Neem van mij aan dat je diep teleurgesteld gaat zijn als je het naar nen dozenschuiver gaat doen... Want die gaat de mnimum prijs geven, zodat hij er flink kan op verdienen.
      ( spreek uit ervaring, dat je de helft nog niet eens gaat krijgen van de nieuwprijs) en eerlijk, natuurlijk moeten zij er kunnen aan verdienen, ze zijn geen liefdadigheidsinstelling. Maar je zal toch zwaar ( geld ) boeten omdat je die overstap gaat doen. Reken op de helft tot 3/4de en L materiaal 3/4de, als je het gewoon verkoopt, en op 1/4de tot de helft als je het aan ne winkel verkoopt. Ne maat van mij voor ne lens van 1200 euro wilden ze nog 280 euro geven ( dan heb je al 1 prijs en die lens was in fonkel toestand, wel niet zo recent als de jouwe, maar toch, je moest ne zonnenbril opzetten als je ernaar keek : zo schitterde hij.
      Zet het hier op bd te koop en laat ze een bod doen, ga je een eerlijkere prijs krijgen.
      Je hebt 1 pluspunt : het is recent materiaal....

      Comment


      • #4
        Re: Prijsschatting Canon materiaal.

        misschien heeft u hier iets aan

        groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Prijsschatting Canon materiaal.

          Als je BTW (ongeveer 20%) aftrekt van de nieuwprijs heb je een mooi vertrekpunt.
          Je kan ook zoeken naar hetzelfde materiaal via de zoekfunctie specifiek in de verkoop. Zo zie je hoeveel anderen vragen.
          Last edited by hung; 11 december 2011, 14:08.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Prijsschatting Canon materiaal.

            Even een poging wagen wat minimum zeker zou moeten kunnen halen in particuliere verkoop

            Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
            Een 7D. Aankoopdatum 1 april 2011. Met 2 jaar extra garantie en een extra Hahnel batterij. - geen idee van courante prijs

            Een 24-70 2.8. Aangekocht 12 augustus 2011. Met Tiffen Digital HT filter - €800-850

            Een 17-55 2.8. Aangekocht 25 april 2010. Deze heeft wel wat stofjes in de lens maar ze zijn totaal niet zichtbaar op de foto's. - geen idee
            Een Sigma 10-20. Aangekocht in 2009. Zeer goede staat met UV filter.- €350-380
            Een Canon 55-250 4.0-5.6 Aangekocht in 2009. Zeer goede staat met UV filter - geen idee
            Twee 430EX II. Eentje aangekocht in 2009. De andere 4 juli 2011. - €120-150
            Een 580EX II aangekocht begin 2011 maar helaas zonder factuur (tenzij ik ze nog kan vinden). - €220-230
            En tenslotte drie Pocketwizard Flex TT5 en een Mini TT1 aangekocht 4 juni 2011. - geen idee

            Comment


            • #7
              Re: Prijsschatting Canon materiaal.

              Bedankt. Ik ga de spullen die ik al onmiddellijk kwijt kan, hier te koop aanbieden.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                Bij KB gaven ze mij 290 euro voor een 24-105 mm f 4 die ik 5x gebruikt had en een paar maand oud was (nieuwprijs +- 900 euro).

                Ze verkochten ze wel voor meer dan het dubbel.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Bij KB gaven ze mij 290 euro voor een 24-105 mm f 4 die ik 5x gebruikt had en een paar maand oud was (nieuwprijs +- 900 euro).

                  Ze verkochten ze wel voor meer dan het dubbel.
                  Als ge die daarvoor hebt weggedaan.. dan is dat wel krijgt ge toch altijd een 600-700 voor? Is toch een L lens?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                    Gij wel ! Ik kreeg 290 euro korting op de 24-70 die ik daar kocht. Goed zot he.

                    Wel frustrerend als je je eigen lens de week erna op de website ziet staan voor 700 euro.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Gij wel ! Ik kreeg 290 euro korting op de 24-70 die ik daar kocht. Goed zot he.

                      Wel frustrerend als je je eigen lens de week erna op de website ziet staan voor 700 euro.
                      Had je die 24-70 echt die dag echt nodig?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                        Toch die week ... maar ik had ms beter de 24-105 bijgehouden als ik er maar zo'n lage prijs voor kreeg.


                        Nu ja, wat is 'nodig' ?
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Gij wel ! Ik kreeg 290 euro korting op de 24-70 die ik daar kocht. Goed zot he.
                          't Is dat je het zelf zegt, voor zo'n belachelijk bedrag doe je die lens toch niet weg
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                            Als een winkel tweedehands materiaal moet overnemen, dan begrijp ik heel goed, dat ze dat moeten inkopen aan de helft van de verkoopprijs.
                            Er hangt ook nog een risico aan, en er moet tijd in gestoken worden om het in te kopen, en dan terug te verkopen.

                            Als je iets bij TROC verkoopt, dan krijg je ongeveer 60% van de verkoopprijs.
                            En dan moeten die nog niet eens iets echt inkopen, want je krijgt je geld pas als de verkoop gebeurd is, dus het risico is beperkt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsschatting Canon materiaal.

                              Bij grobet een sony a55 met 18/50 en 55/200 gekocht.
                              Na 3 weken besef ik dat ik zo weinig mogelijk lenzen wil wisselen, en dat ik tamron 18/270 pzd wou.
                              Kreeg voor mijn 55-200 die ik 2 x gebruikt had nog 25 €

                              Comment

                              Working...
                              X