Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking)

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Waarom is de in de HOF geplaatste zoveel kleurlozer dan de foto in deze thread?

    [Mod-LesC]De enige reden die ik kan bedenken is dat de nominatie gebeurd is voordat RUPSELKOPKE een aanpassing heeft gedaan...

    Maar ik zal deze wijziging, waarover de poster (of iemand die erop reageerde) niet eens gerept heeft, doorgeven aan het HoF team.[/Mod]


    *************************

    [Mod-Les]Omdat deze discussie voorbijgaat aan de bedoeling van "Plaats eens een Extreme CS bewerking" zijn de volgende posts afgesplitst.
    Een betere titel ware misschien geweest "To HoF or not to HoF, that's the question".
    Ik heb een vroegere post van mijzelf nu als startpunt genomen voor deze aparte discussie.[/Mod]
    Last edited by LesC; 9 december 2011, 15:00.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking

    Ik ga hier misschien een gevoelige snaar raken, en waarschijnlijk dit topic vervuilen, maar ik heb zo het gevoel dat men meer verschillende fotografen in de HOF (en uiteindelijk ook in het BOF) wil krijgen, omdat men op die manier meer potentiele kopers voor het grote boek bereikt.

    Vroeger kwamen vaker dezelfde fotografen in de hof, met soms wel 10 nominaties per jaar.

    Da's misschien ook de reden waarom er vorig jaar 4 foto's per fotograaf in het BOF konden, dit jaar 'slechts' 3 en mss volgend jaar slechts 2 ?

    Dit is enkel maar mijn idee hierover. Mss zelfs een hersenkronkel
    Last edited by LesC; 9 december 2011, 14:57. Reden: Mijzelf, ipv Dama, als TS
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Ik ga hier misschien een gevoelige snaar raken, en waarschijnlijk dit topic vervuilen, maar ik heb zo het gevoel dat men meer verschillende fotografen in de HOF (en uiteindelijk ook in het BOF) wil krijgen, omdat men op die manier meer potentiele kopers voor het grote boek bereikt.

      Vroeger kwamen vaker dezelfde fotografen in de hof, met soms wel 10 nominaties per jaar.

      Da's misschien ook de reden waarom er vorig jaar 4 foto's per fotograaf in het BOF konden, dit jaar 'slechts' 3 en mss volgend jaar slechts 2 ?

      Dit is enkel maar mijn idee hierover. Mss zelfs een hersenkronkel
      dan heb ik dezelfde hersenkronkel als jij Danny
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Jammer dat het zo moet lopen, want nu lees ik tussen de regels door heel wat ontevredenheid of misnoegen over het feit dat jouw landschapsfoto's sinds meer dan een jaar de HoF niet meer gehaald hebben. Moeten we hieruit opmaken dat de verwijdering van de twee foto's een soort van represaille is? Laten we hopen en veronderstellen van niet.
        In plaats van heel deze heisa was het toch veel eenvoudiger geweest om een BD-medewerker of mezelf via PM te vragen om de foto uit de HoF te halen ipv eerst akkoord te gaan met de update om dat wat later deze off-line te halen.

        Grtz,
        Willy
        Ik ben helemaal niet ontevreden dat er geen van mijn landschapsfoto's in de hof geraakt. Ik ben geen veelposter wat foto's betreft....de kans dat er al een foto in de hof zou kunnen geraken ligt dan ook heel laag. Er zijn er elke week wel betere die het meer verdienen om in de hof te staan.
        Ik was wel een beetje verrast dat er een foto van mij gekozen werd welke ik onder fotobewerkingen plaatste ipv in showcase omdat ik er zelf niet helemaal tevreden over was. Er zijn daar ook slechts een paar reacties op gekomen + ik had ook via reactie bij de topic laten weten dat ik er ook niet tevreden over was....en ook nog een update geplaatst. En net die foto gaat men dan wel in de hof zetten. Ik heb toen op uw vraag laten weten via pm dat je best een betere foto/of andere van een ander lid mocht plaatsen. Dat ging allemaal niet kon ik uit uw pm opmaken. Even later (omdat de link naar het origineel ontbrak) bleek ineens ook de update goed genoeg te zijn. Ik heb toen geantwoord dat jullie maar moesten doen wat jullie het beste leek. Dat hebben jullie toen gedaan. En daarna heb ik beslist wat mij het beste leek.... per slot van rekening zijn het mijn foto's en hoef ik helemaal geen pm's te sturen of toelating te vragen om een link ernaar te mogen verwijderen.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht

          als ik heel eerlijk mag zijn Rupselkopke, ik vond het ook een beetje vreemd dat de foto in de HOF werd verkozen. niet dat de compo zo slecht was, maar ik heb al beter werk van jou op het forum zien passeren. voor alle duidelijkheid: dit is als positieve boodschap bedoeld. als ik dan later wat historiek in bepaalde threads las... het is misschien een toenaderingspoging van de BD moderatoren naar jou toe. ik hoop dat we je hier op het forum mogen blijven begroeten, en dat we nog veel mooi werk en nuttige tips van jou te zien krijgen. keep up the good work!
          Dat vond ik persoonlijk ook raar...een slechte foto in de hof net nadat je laat weten dat je wormen begint te krijgen van de (voor mij althans) soms rare mentaliteit op BD. Maar ik kan natuurlijk niet weten of dat echt een rol heeft gespeeld bij de keuze Zelf heb ik waarschijnlijk ook een heel vreemde mentaliteit in de ogen van anderen...ik kan maanden aan een stuk gezever, conflicten, betutteling en mierenneukerij verdragen....tot dat de emmer vol is. Het minste geringste scheve woord van een niets vermoedend medemens en de emmer loopt dan niet over maar helemaal leeg.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            @ Rupselkopke

            Respect voor uw beslissing !

            Maare...blijf toch maar posten hoor...Ondanks je van mij nog geen reactie gezien hebt op je werk wordt het wel gewaardeerd en als hoogstaand ervaren - waarin je niet de enige bent. (En heb het inderdaad niet op je laatste ps-poging)
            Voor mezelf vind ik dat ik nog een weg te gaan heb alvorens tegen "bepaalde" mensen te zeggen wat wel of niet goed is aan hun foto.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Ik ga hier misschien een gevoelige snaar raken, en waarschijnlijk dit topic vervuilen, maar ik heb zo het gevoel dat men meer verschillende fotografen in de HOF (en uiteindelijk ook in het BOF) wil krijgen, omdat men op die manier meer potentiele kopers voor het grote boek bereikt.

              Vroeger kwamen vaker dezelfde fotografen in de hof, met soms wel 10 nominaties per jaar.

              Da's misschien ook de reden waarom er vorig jaar 4 foto's per fotograaf in het BOF konden, dit jaar 'slechts' 3 en mss volgend jaar slechts 2 ?

              Dit is enkel maar mijn idee hierover. Mss zelfs een hersenkronkel
              De HoF (en later de BoF) is ontstaan omdat we het jammer vonden dat zoveel bijzonder knappe foto's in het forum vaak al na enkele uren of dagen voorgoed op de achtergrond verdwenen. Voor mij is het ook een vorm van waardering tegenover de fotografen voor het posten van die klasseplaten. Het is nooit een commerciële bedoening geweest. De exacte cijfers heb ik niet, maar de kostprijs van de BoF is zowat de aankoopprijsvan het boek voor de BD-vzw leden. Vergis je ook niet in de hoeveelheid werk dat in zo een uitgave kruipt: foto's en toelating aanvragen bij de fotografen, foto's selecteren, de teksten opmaken, het boek grafisch in orde zetten, controle bij de drukker, ophalen en verdelen of verzenden van de boeken. Allemaal kostenloos maar met veel inzet en zorg gedaan om de BD fotografen wat extra te geven. Niet om er aan te verdienen!
              Dat er nu meer "nieuwe" fotografen tussenzitten is mogelijk, maar daar wordt zeker niet extra aandacht aan gegeven. Alleen proberen we om in de HoF (en BoF) voldoende variatie te voorzien. Sommige fotografen zijn zo goed dat we bijna iedere foto die ze posten in de HoF zouden kunnen zetten. Misschien moeten we wel eens een Dama of schoonSpikke special uitgeven?


              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Ik ga hier misschien een gevoelige snaar raken, en waarschijnlijk dit topic vervuilen, maar ik heb zo het gevoel dat men meer verschillende fotografen in de HOF (en uiteindelijk ook in het BOF) wil krijgen, omdat men op die manier meer potentiele kopers voor het grote boek bereikt.

                Vroeger kwamen vaker dezelfde fotografen in de hof, met soms wel 10 nominaties per jaar.

                Da's misschien ook de reden waarom er vorig jaar 4 foto's per fotograaf in het BOF konden, dit jaar 'slechts' 3 en mss volgend jaar slechts 2 ?

                Dit is enkel maar mijn idee hierover. Mss zelfs een hersenkronkel
                Danny, ik ga mee met je gevoelige snaar en misschien zal ik dit topic dan ook nog meer vervuilen... Jammer dan.

                Grote oorzaak is: de mogelijkheid om in showcase iedere dag een foto te plaatsen.
                Ik kan hier nu een aantal redenen aan koppelen, maar doe dit niet. Voor mijn part zou er maar iedere week één (jawel, 1) foto mogen gepost worden in Showcase.
                Zo zou de waarde van die ene foto (snel verdwijnen in de achtergrond van het forum) veel groter worden en zouden de veelposters werkelijk een beetje beter laten selecteren en nadenken over die ene foto. Zou meteen ook de kwaliteit van Showcase ten goede komen, want deze lijdt daar al een hele tijd onder.

                Het zou misschien jammer zijn voor diegene die graag veel posten, maar op het einde van de rit zou je een kwalitatievere showcase hebben, een beter HoF-keuze en uiteindelijk meer aandacht voor die ene foto.

                Nu worden veel mooie, goede foto's gemist omdat ze te rap naar de achtergrond verdrongen worden. Oo
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy

                  Danny, ik ga mee met je gevoelige snaar en misschien zal ik dit topic dan ook nog meer vervuilen... Jammer dan.

                  Grote oorzaak is: de mogelijkheid om in showcase iedere dag een foto te plaatsen.
                  Ik kan hier nu een aantal redenen aan koppelen, maar doe dit niet. Voor mijn part zou er maar iedere week één (jawel, 1) foto mogen gepost worden in Showcase.
                  Zo zou de waarde van die ene foto (snel verdwijnen in de achtergrond van het forum) veel groter worden en zouden de veelposters werkelijk een beetje beter laten selecteren en nadenken over die ene foto. Zou meteen ook de kwaliteit van Showcase ten goede komen, want deze lijdt daar al een hele tijd onder.

                  Het zou misschien jammer zijn voor diegene die graag veel posten, maar op het einde van de rit zou je een kwalitatievere showcase hebben, een beter HoF-keuze en uiteindelijk meer aandacht voor die ene foto.

                  Nu worden veel mooie, goede foto's gemist omdat ze te rap naar de achtergrond verdrongen worden. Oo
                  Bruno,
                  Ik volg je wel ergens, alhoewel het lijkt dat er nu nog te weinig goede foto's in SC staan, aangezien er ook uit Beginnershoek en bvb hier uit dit topic geput wordt.
                  En hier wil ik niet mee zeggen dat er andere rubrieken geen goede of SC-waardige foto's kunnen staan...

                  Het blijft uiteraard de keuze van het HOFteam om de selectie te doen, en die Is toch steeds vrij goed.

                  Ik stelde gewoon een trendwijziging vast...
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Zo lang de HoF bestaat zal er kritiek op komen van mensen die vinden dat ze er zelf niet genoeg in komen, mensen die vinden dat anderen er te veel in komen, en mensen die vinden dat het niveau niet hoog genoeg ligt... De enige juiste conclusie lijkt me dat veel mensen overmatig veel belang hechten aan het hele gegeven 't Is maar een weekselectie van een handjevol liefhebbers hé mensen.

                    PS: Vinnydizzy slaat imho de nagel op de kop. BD is momenteel gewoon véél te veel van hetzelfde, ook bij de (soms zelfverklaarde) "topfotografen" hier op het forum. En dan krijg je reeksjes van landschapje 1, landschapje 2, landschapje 3 tot en met landschapje 14 (*). En zo wordt het wel erg eentonig.

                    (*) vervang landschapje gerust door vogel, vlinder, libel, boomkikker, bloem, vallende druppel, paddenstoel, model, urbex-locatie, gepande-racewagen, enz...
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Bruno,
                      Ik volg je wel ergens, alhoewel het lijkt dat er nu nog te weinig goede foto's in SC staan, aangezien er ook uit Beginnershoek en bvb hier uit dit topic geput wordt.
                      En hier wil ik niet mee zeggen dat er andere rubrieken geen goede of SC-waardige foto's kunnen staan...

                      Het blijft uiteraard de keuze van het HOFteam om de selectie te doen, en die Is toch steeds vrij goed.

                      Ik stelde gewoon een trendwijziging vast...
                      D'er staat nergens dat foto's die voor de HoF genomineerd worden uit Showcase MOETEN komen. Uiteraard gaan die uit SC het merendeel van de HoF-nominaties uitmaken, gezien er in de ondertitel van SC te lezen valt: "Plaats hier enkel je beste foto's." en we verwachten toch de beste foto's in de Hall of Fame terug te vinden, niet?
                      Maar het gebeurt inderdaad dat andere onderdelen van de Fotohoek verrassingen opleveren die een HoF-nominatie verdienen. D'er zijn al meer foto's geweest die bij wijze van spreken recht van de Beginnershoek (soms zelfs een allereerste foto van een bepaalde TS) naar de HoF gaan.
                      En dat is ook niet om, zoals je boven schrijft om
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      ... dat men meer verschillende fotografen in de HOF (en uiteindelijk ook in het BOF) wil krijgen, omdat men op die manier meer potentiele kopers voor het grote boek bereikt...
                      Tenminste, zo heb ik het zelf nog nooit ervaren, en er zijn zeker geen richtlijnen van "Men" die de nominators zoiets zouden opleggen.
                      Als Mod behoor ik tot de groep van Nominators (al maak ik niet vaak gebruik van dat voorrecht), maar niet tot het team dat de uiteindelijke keuze maakt.
                      En ik zal af en toe "speciallekes" nomineren omdat ik probeer naar vernieuwing te zoeken. Ik ben niet op zoek naar het perfecte beeld; net niet, zou ik zeggen, d'er mag zelfs een hoek af zijn, maar ik zoek naar een beeld dat me bijblijft, doet nadenken, verder dromen ook... Moeilijk om beter te omschrijven. Ik maak ook een verschil tussen fotografen: bij sommigen ligt voor mij de lat een stuk hoger dan voor anderen en zal ik al eens denken: "OK, goeie foto, maar ik heb van jou al beter gezien".
                      Last edited by LesC; 9 december 2011, 13:17.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking

                        Ik begrijp Rupsel wel. In showcase plaatsen is eigenlijk de enige manier om te zeggen dat je 100% achter je beeld staat.
                        En dan nog, ik vind geen enkele van mijn HoF foto's nu nog goed, maar dat is voor m'n eigen rekening natuurlijk
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking

                          Danny,

                          het is niet zozeer een kwestie van meer fotografen in het hof of bof te krijgen.

                          Wel is het mijn visie om zoveel mogelijk variatie te krijgen van foto's in de hof en bof.

                          Bepaalde fotografen zijn bijzonder sterk in "hun discipline" maar vervallen ondanks hun prachtwerk vaak in herhaling. (en durven niet buiten hun "vakgebied" gaan)

                          een bof vol mistige schulensmeer, heuvelachtige zonsopgangen, bidsprinkhanen, photoshop met motionblur, HDR-foto's is de bedoeling.

                          Sommige foto's zijn door hun locatie, compositie, bewerking zo voorspelbaar.

                          anderzijds blijft het een vaststelling dat BD aan bloedarmoede lijdt. Het aantal nieuwe beloftevolle fotografen die binnenkomt is heel beperkt terwijl sommige "anciens" bepaalde fora domineren.
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: (Afgesplitst van "Plaats eens een Extreme CS foto" in Fotobewerking

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            Danny,

                            het is niet zozeer een kwestie van meer fotografen in het hof of bof te krijgen.

                            Wel is het mijn visie om zoveel mogelijk variatie te krijgen van foto's in de hof en bof.

                            Bepaalde fotografen zijn bijzonder sterk in "hun discipline" maar vervallen ondanks hun prachtwerk vaak in herhaling. (en durven niet buiten hun "vakgebied" gaan)

                            een bof vol mistige schulensmeer, heuvelachtige zonsopgangen, bidsprinkhanen, photoshop met motionblur, HDR-foto's is de bedoeling.

                            Sommige foto's zijn door hun locatie, compositie, bewerking zo voorspelbaar.

                            anderzijds blijft het een vaststelling dat BD aan bloedarmoede lijdt. Het aantal nieuwe beloftevolle fotografen die binnenkomt is heel beperkt terwijl sommige "anciens" bepaalde fora domineren.

                            Hela hela iets tegen het Schulens meer?
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Sommige fotografen zijn zo goed dat we bijna iedere foto die ze posten in de HoF zouden kunnen zetten. Misschien moeten we wel eens een Dama of schoonSpikke special uitgeven?


                              Willy
                              Willy in mijn geval zou dat maar een dun boekske worden zenne...
                              Den Danny zijn daarentegen??? Of nog vele anderen die ik zou kunnen opnoemen....
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X