Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overeenkomst tussen fotograaf en niet-model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overeenkomst tussen fotograaf en niet-model

    Hallo,

    Ik had graag geweten of er richtlijnen zijn of er een voorbeeldcontract bestaat dat je kan gebruiken wanneer je een persoon op foto vastlegt. Het gaat hier niet om een model maar een gewoon persoon die wel de toelating geeft om zich te laten fotograferen en zo dus ook wel bewust poseert. Of mag je -juridisch gezien- zelf een overeenkomst opstellen zodat je op papier en met handtekening van beide partijen een document hebt om latere discussies en onaangename situaties te vermijden. Dat je dus in feite duidelijk overeenkomt wat er met de foto's mag gebeuren, wie er rechten op heeft.....
    Alvast bedankt,
    (Ps: zoekfunctie en meneer Google leveren alleen modellen- en huwelijkscontracten op)

  • #2
    Re: Overeenkomst tussen fotograaf en niet-model

    dit is mijn basiscontract dat ik voor ELKE shoot gebruik, zelfs als het vrij werk is.
    Is redelijk basic maar is wel de essentie denk ik.

    Professional wedding and portrait photographer Belgium and worldwide. Pick your preferred website language.



    Groetjes,

    Leentje loves light
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #3
      Re: Overeenkomst tussen fotograaf en niet-model

      Het gaat hier niet om een model maar een gewoon persoon die wel de toelating geeft om zich te laten fotograferen
      met andere woorden toch een model dus.
      ik begrijp wat je bedoelt maar je drukt het wat onhandig uit.

      je mag tussen fotograaf en model overeenkomen wat jullie wensen, zolang het in overeenstemming met de wet is.
      Dus mag je zelf contracten in elkaar knutselen, of bestaande contracten aanpassen.

      Comment

      Working...
      X