Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perskaart via welke organisatie??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perskaart via welke organisatie??

    Beste,

    ik zou voor 2012 graag een perskaart willen aanvragen, maar er zijn zoveel verschillende organisaties dat ik nu niet precies weet waar best te doen.
    * VVJ
    * VJV
    * VJPP

    Ik ben geen beroepsfotograaf maar freelance fotograaf.
    Waar kan ik best terecht?
    Want sommigen spreken voor hun freelance fotografen van een 'lidmaatschap en een lidkaart', maar dit is dan toch geen echte perskaart he.
    Wie kan helpen of raad geven...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Perskaart via welke organisatie??

    Bij géén enkele ...

    Bij allen moet je journalist zijn in hoofdberoep en dit kunnen aantonen d.m.v. bv. publicaties.

    Als je een perskaart wil hebben waar er duidelijk PERS opstaat dan vrees ik ervoor.

    Ik beschik over een perskaart (officiële) en heb deze eigenlijk nog maar vrij weinig moeten fysiek tonen. Accreditatie gaat via naam.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Perskaart via welke organisatie??

      Bij welke instantie ben jij dan lid?
      Ik kan wel een aantal publicaties aantonen hoor (de meeste spreken van 10 stuks) + vergoedingen.

      Weet gewoon niet bij welke instantie best aan te kloppen.

      Comment


      • #4
        Re: Perskaart via welke organisatie??

        Ik ben lid bij periodieke pers (magazines) ...

        10 publicaties kan zijn ... ik zit daar per jaar ruimschoots over ...
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Perskaart via welke organisatie??

          Is dat dan de http://www.ajpp-vjpp.be?
          Wat voordelen hebben jullie dan?
          Ben je freelance of vast in dienst?

          Comment


          • #6
            Re: Perskaart via welke organisatie??

            Kan het zijn dat de verwarring er is dat je met een perskaart zomaar overal binnen mag om te fotograferen?
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Perskaart via welke organisatie??

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Kan het zijn dat de verwarring er is dat je met een perskaart zomaar overal binnen mag om te fotograferen?
              Ik vrees van wel

              Het is een fysiek ding die ik persoonlijk heb maar zelden moet tonen omdat de opdrachtgever accreditatie regelt. Bij een beurs of evenement kan je makkelijk onaangekondigd met je kaart gratis toegang krijgen maar bij bv. optredens / concerten mag je met 100 kaarten zwaaien ... geen accreditatie op voorhand = betalen zoals de rest.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Perskaart via welke organisatie??

                Je kan trouwens ook gewoon aan de organisatie een accreditatie vragen zonder dat je een perskaart hebt, zonder zelfs zelfstandige te zijn. Ik heb 't een aantal keren gedaan, waaronder toch een paar keer met succes.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Perskaart via welke organisatie??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Je kan trouwens ook gewoon aan de organisatie een accreditatie vragen zonder dat je een perskaart hebt, zonder zelfs zelfstandige te zijn. Ik heb 't een aantal keren gedaan, waaronder toch een paar keer met succes.
                  Inderdaad, maar voor sommige (meer specifieke) organisaties is het aantonen van je "geloofwaardigheid" via een perskaart makkelijk. Allemaal gerelateerd aan je vakgebied natuurlijk! Ik kan bv. makkelijk op een fashion-week binnen daarmee.
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Perskaart via welke organisatie??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Inderdaad, maar voor sommige (meer specifieke) organisaties is het aantonen van je "geloofwaardigheid" via een perskaart makkelijk. Allemaal gerelateerd aan je vakgebied natuurlijk! Ik kan bv. makkelijk op een fashion-week binnen daarmee.
                    Indien niet al te internationaal, krijg ik toch makkelijk toegang tot paardenevenementen. Ik denk dit jaar toch eens Jumping Mechelen te proberen, al vrees ik al op voorhand een nul op het rekest te krijgen
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Perskaart via welke organisatie??

                      Waarbij zijn jullie dan aangesloten?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door triple-s
                        Waarbij zijn jullie dan aangesloten?
                        Ik ben bij geen enkele organisatie of overkoepelend orgaan aangesloten. Dat is ook geen voorwaarde om een accreditatie te krijgen. Meestal vraagt men gewoon de gegevens van uw werkgever, en niet bij welke organisatie je bent aangesloten.
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Perskaart via welke organisatie??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Je kan trouwens ook gewoon aan de organisatie een accreditatie vragen zonder dat je een perskaart hebt, zonder zelfs zelfstandige te zijn. Ik heb 't een aantal keren gedaan, waaronder toch een paar keer met succes.
                          Dus gewoon als hobby fotograaf gaan?

                          Wat verwachten ze dan van jou?
                          (zal waarschijnlijk afhangen van organisatie tot organisatie)

                          Verwachten ze dan meestal, alle genomen foto's?
                          of enkel de beste/best bewerkte foto's op cd'tje achteraf?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Perskaart via welke organisatie??

                            Hangt volledig af van hoe je met de organisatie overeenkomt.
                            Let wel op, je loopt nogal in de schijnwerpers, meestal met een badge op zak of rond je nek. Dus wanneer er controle is, dan kan je 't wel gaan uitleggen aan de belastingen, BTW en dergelijke meer. Het is mij nog niet overkomen, maar het kan altijd, hé...
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment

                            Working...
                            X