Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini studio voor productfotografie webshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini studio voor productfotografie webshop

    Ik zou regelmatig foto's moeten trekken van producten (kaartjes en doopsuiker dingetjes) voor mijn website. Nu in de winter is dit niet zo evident want ik werk fulltime en kom dan thuis wanneer het al lang donker is. Ook in het weekend is het niet ideaal en telkens tot het weekend wachten is gewoon stom

    Ik las onlangs iets over een fotocube met daglampen.


    Wie heeft hier ervaring mee of wie weet betere oplossingen?
    Het is nu niet de bedoeling om hier echt super veel geld aan te geven omdat het toch maar voor sporadisch gebruik is (ben verder niet zo veel met fotografie bezig) ..

  • #2
    Re: Mini studio voor productfotografie webshop

    Misschien is de doos van Rupselkopke iets voor jou: klik!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Mini studio voor productfotografie webshop

      Je kan dit op verschillende manieren trachten op te lossen, de voorgestelde box zou best kunnen werken, maar heeft voor mij het nadeel dat je met een continue verlichting werkt. Wat wil zeggen dat je niet echt veel licht hebt in vergelijk van een flits en dat je altijd van op statief zal moeten werken ( wat niet altijd een nadeel is hoor) op de tweede plaats moet je rekening houden met de warmte ontwikkeling van dergelijke lampen of anders kiezen voor speciale daglicht lampen die een koudlicht geven, is een spiraalvormige lamp te vergelijken met een spaarlamp maar aangepast aan fotografie.

      Als je in je huis een klein hoekje kan vrijmaken voor deze fotografie kan je ook werken met twee reportageflitsers en een witte infini achtergrond van tekenpapier. Het is gewoon handig dat het steeds staat opgesteld, zodat je onmiddellijk aan de slag kan.

      Bij dit alles is een beetje ervaring mooi meegenomen, maar bekijk het als een investering want moest je het laten doen zou je der al veel geld aan kwijt zijn.
      Dus de tijd die je der insteekt is nuttig besteed.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X