Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

    Beste lezers,
    Ik ben een student van 16 die sinds kort begonnen is met fotografie,
    Graag zou ik foto's nemen op fuifen etc..
    Maar weet niet goed of ik daar wel het juiste materiaal voor heb ?
    Graag jullie mening ?
    Ik heb een Nikon D3100 (beginner) met Nikon18-105mm, Tamron 70-300mm,
    Flits-> SB-700 & Battery grip ?

    Alvast bedankt !
    Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

  • #2
    Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

    Dat materiaal mag geen probleem zijn, 18-105 zal erg bruikbaar zijn net als je SB700. Je moet eens een aantal sites bezoeken van fuif-fotografen.
    Een kennis van mij is dit ook net beginnen doen. Voorbeeld: picturepower.be

    Comment


    • #3
      Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

      niet wachten, gewoon beginnen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        niet wachten, gewoon beginnen.
        grt,bouk.
        ja, gewoon doen.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

          Je kan enkel leren uit je fouten.
          Vooruit is de makkelijkste richting
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

            sinds kort begonnen met fotografie, twijfelen over je materiaal.
            wees nu eens eerlijk.
            dat is toch geen basis om ernstig met evenementenfotografie te beginnen?
            ik zou zeggen, fotografeer er maar op los op fuiven. mits toestemming van de organisator natuurlijk.
            maar doe het voor jezelf, om er uit te leren.
            Zo bespaar je jezelf en een mogelijke opdrachtgever van teleurstellingen.
            succes ermee

            Comment


            • #7
              Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              sinds kort begonnen met fotografie, twijfelen over je materiaal.
              wees nu eens eerlijk.
              dat is toch geen basis om ernstig met evenementenfotografie te beginnen?
              ik zou zeggen, fotografeer er maar op los op fuiven. mits toestemming van de organisator natuurlijk.
              maar doe het voor jezelf, om er uit te leren.
              Zo bespaar je jezelf en een mogelijke opdrachtgever van teleurstellingen.
              succes ermee
              Ik had in het begin ook niet de bedoeling om met evenementenfotografie te beginnen hoor, Maar toch bedankt om je eigen mening te uiten (';
              Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

              Comment


              • #8
                Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                niet wachten, gewoon beginnen.
                grt,bouk.
                Idd Gewoon doen!

                Succes!

                Comment


                • #9
                  Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                  Ja moet ook wel zeggen dat niet de gemakkelijkste tak van fotografie is.
                  Continu andere omstandigheden andere situatie's
                  Daarbij komt dat hoge iso's tot bv 3200 tot 4000 geen overbodige luxe is om de sfeer leuk weer te geven.
                  Daar komt nog bij dat je enorm veel wegen in kunt slaan om een naar jou oordeel of stijl leuke foto te maken.
                  Kortom het grootste advies dat ik kan geven is go for it
                  maar dan eerst om te spelen en niet te snel tevreden te zijn.
                  m.a.w. loop eerst eens mee of vraag de eerste keren geen vergoeding, buiten een drankbonnetje of zo.
                  Probleem van je gear is dat een D3100 met een goede alround lens als de 18-105 die ik ook heb voor m'n dochter maar dan op een D5100 een niet al te snelle combinatie is.
                  je hebt al snel een diafragma van 4 tot 5,6 wat je sluitertijd niet ten goede komt.

                  -de eerste foto's in de link zijn genomen op iso 3200 tot 4000 f/3,5 1/80 en ETTL flitsen. met een gel er op.
                  -de laatste foto's gaan naar een iso 800 f/4 3 sec. geflitst en na de flits de camera bewegen.



                  succes.
                  Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                    Ja moet ook wel zeggen dat niet de gemakkelijkste tak van fotografie is.
                    Continu andere omstandigheden andere situatie's
                    Daarbij komt dat hoge iso's tot bv 3200 tot 4000 geen overbodige luxe is om de sfeer leuk weer te geven.
                    Daar komt nog bij dat je enorm veel wegen in kunt slaan om een naar jou oordeel of stijl leuke foto te maken.
                    Kortom het grootste advies dat ik kan geven is go for it
                    maar dan eerst om te spelen en niet te snel tevreden te zijn.
                    m.a.w. loop eerst eens mee of vraag de eerste keren geen vergoeding, buiten een drankbonnetje of zo.
                    Probleem van je gear is dat een D3100 met een goede alround lens als de 18-105 die ik ook heb voor m'n dochter maar dan op een D5100 een niet al te snelle combinatie is.
                    je hebt al snel een diafragma van 4 tot 5,6 wat je sluitertijd niet ten goede komt.

                    -de eerste foto's in de link zijn genomen op iso 3200 tot 4000 f/3,5 1/80 en ETTL flitsen. met een gel er op.
                    -de laatste foto's gaan naar een iso 800 f/4 3 sec. geflitst en na de flits de camera bewegen.



                    succes.

                    Dus,Moest ik een andere lens bijkopen ? best 1 met een diafragma tussen 1 & 3 zeker ?
                    Of ben ik fout ?
                    Toch al bedankt voor je info (;
                    Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                      MMm lens tussen 1 en 3
                      2,8 is voldoende wat mij betreft

                      ik zou deze kunnen aanraden
                      Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED
                      maar wellicht met zijn 1250€ aan de dure kant.

                      kijk en probeer gewoon eerst eens, dan zul je vanzelf vaststellen wat je wel en niet kan.
                      probeer het gene wat je hebt onder contole te krijgen, je wordt vanzelf inventief om met beperkter materiaal toch mooie foto's te maken.
                      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Van Driessche Bekijk bericht
                        Dus,Moest ik een andere lens bijkopen ? best 1 met een diafragma tussen 1 & 3 zeker ?
                        Of ben ik fout ?
                        Toch al bedankt voor je info (;
                        Laat je niet op kosten jagen!

                        Met het materiaal dat je hebt is het "perfect" mogelijk fuiven te doen... Is geen enkel
                        probleem. Gewoon de zoek functie hier eens gebruiken, staan heeeeel uitgebreide topics
                        over dat soort fotografie hier. Daar staat dan ook in hoe en wat je best kan doen.

                        Maar het beschikbaar materiaal is zeker goed voor fuiven te fotograferen. Wil je events
                        gaan doen en daarvan het podium enz fotograferen dan is het iets helemaal anders.
                        Dan is de flits totaal uit den boze! Word zelf op veel plaatsen (terecht) frontstage niet
                        toegelaten.

                        Maar het is vooral heel erg veel oefenen en proberen hoor. Er bestaan richtlijnen voor,
                        maar vaste regels zeker niet. Gewoon iedere situatie is helemaal anders en vraagt dan
                        ook andere instellingen. Maar er is een heel erg duidelijk en groot verschil in de event
                        fotografie. Fuiven en podium fotografie is dus niet hetzelfde, heel andere regels en dingen
                        die al dan niet mag of zou mogen doen.

                        Alvast succes en veel oefen plezier...!

                        Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                          MMm lens tussen 1 en 3
                          2,8 is voldoende wat mij betreft

                          ik zou deze kunnen aanraden
                          Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED
                          maar wellicht met zijn 1250€ aan de dure kant.

                          kijk en probeer gewoon eerst eens, dan zul je vanzelf vaststellen wat je wel en niet kan.
                          probeer het gene wat je hebt onder contole te krijgen, je wordt vanzelf inventief om met beperkter materiaal toch mooie foto's te maken.
                          Met een 2.8 lens ka je gewoon meer achtergrond licht opnemen in je shot. Normaal moet de 18-135mm lens met een flits voldoende zijn, en als je dan toch een overview shot wilt maken, vraag even aan de lichtman om op een teken het licht aan te doen. Met die f4- 5.6 zet gewoon je sluitertijd iets lager 0"3 seconden, flitsen op 2" gordijn, en dan moet je ook normaal goede fotos hebben. maar het is experimenteren dit soort fotografie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                            MMm lens tussen 1 en 3
                            2,8 is voldoende wat mij betreft

                            ik zou deze kunnen aanraden
                            Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED
                            maar wellicht met zijn 1250€ aan de dure kant.

                            kijk en probeer gewoon eerst eens, dan zul je vanzelf vaststellen wat je wel en niet kan.
                            probeer het gene wat je hebt onder contole te krijgen, je wordt vanzelf inventief om met beperkter materiaal toch mooie foto's te maken.
                            Inderdaad aan de hoge kant !
                            Enkele foto's->http://www.facebook.com/Jordy.Van.D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginnen met evenementfotografie ? of toch even wachten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                              MMm lens tussen 1 en 3
                              2,8 is voldoende wat mij betreft


                              ik zou deze kunnen aanraden
                              Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED
                              maar wellicht met zijn 1250€ aan de dure kant.

                              kijk en probeer gewoon eerst eens, dan zul je vanzelf vaststellen wat je wel en niet kan.
                              probeer het gene wat je hebt onder contole te krijgen, je wordt vanzelf inventief om met beperkter materiaal toch mooie foto's te maken.
                              En waar bevindt zich volgens jou dan 2.8? Volgens mijn beperkte kennis van wiskunde toch zo ergens tussen 1 en 3?


                              Bij fuiven lijkt het mij toch wel doenbaar met de huidige combinatie van body, objectief en flits. OK, niet de meest ideale, maar wel bruikbaar.
                              Het is trouwens nogal gek om nu al een pak geld te gaan uitgeven aan een duur objectief. Misschien beter een tijdje (gratis en met toestemming van de organisatie) op fuiven foto's te gaan nemen, en na verloop van tijd eens te evalueren wat je mist, wat beter zou kunnen en wat je daarvoor dan wel nodig hebt.

                              DJ's en muzikanten op een podium zou ik voorlopig laten voor wat ze zijn, want met jouw huidige objectieven kan je bijna onmogelijk scherpe foto's maken zonder gebruik van een flits. En laat die flits nou net iets zijn waar die mensen totaal niet van houden (sporters en dieren zijn er meestal ook niet erg tuk op).
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X