Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

    k'was een beetje pissed en daarom dit toch maar in topic gezet. Antwoorden hoeven niet
    gewoon eens laten weten wat er zoal gebeurt in de zoektocht naar een lensje

    De wereld zit vol eikels en dit is er eentje van!! (de verkoper is niet fake!! en geen oplichter gewoon een aan en verkoper van fotomateriaal heb ik gemerkt hier op BD)

    op de vragen: graag een foto van het objectief,
    waarom de lens verkocht wordt,
    waarom hij recent een 500 of 600 mm lens wou aankopen. (hier op BD)

    krijg ik terug.. 2 foto's met vogels... de vraag wanneer ik hem kom afhalen en zijn contactgegevens
    geen foto's van de lens geen antwoorden op mijn vragen.........

    nogmaals dezelfde vragen teruggestuurd en dat ik hem op zondag kom afhalen na een foto gezien te hebben van het objectief om de optische staat te beoordelen.......
    en ook omdat ik mijn lens en ander materiaal kan verkopen om deze 500mm lens te kopen wou ik natuurlijk een spoedig antwoord
    (want sommigen verkopen materiaal om een nieuwe aankoop te doen....)

    was dit het uiteindelijke resultaat

    zijn laatste antwoord:

    Ik heb al kopers die onmiddellijk kunnen betalen.

    Wat is dit voor zever.


    Mijn antwoord:

    Als je een lens wil aankopen ( in dit geval een 500mm van jou) En zondag ging ik erom komen!!!! omdat je 1 geen foto van de lens terugkrijgt om de optische staat te beoordelen, want van de kust naar hartje binnenland rijden om een bekraste lens te gaan halen (neen dank je)
    en dan nog eens GEEN antwoorden krijgt op je vragen.
    Je je eigen lens toch nog niet verkoopt omdat je dan misschien opeens geen eigen lens meer hebt door gebrek aan kennis die jij niet geeft!!!!!
    mvg,
    olivier
    verkoop maar aan een ander!!!!!!
    Last edited by lisha; 2 december 2011, 18:26.
    http://500px.com/lishapics

  • #2
    Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

    Maak je niet druk , een lens is het niet waard.
    Gewoon een andere zoeken...

    Comment


    • #3
      Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Maak je niet druk , een lens is het niet waard.
      Gewoon een andere zoeken...
      Maar wel alweer een voorbeeldje van hoe het forum door bepaalde mensen wordt gebruikt om een handeltje op zetten in fotomateriaal. Iets waar bepaalde mensen al lang op reageren, gezien het volgens de forumregels ook effectief verboden is, maar waar weinig tot geen gehoor aan wordt gegeven. Beetje jammere toestand vind ik.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Maar wel alweer een voorbeeldje van hoe het forum door bepaalde mensen wordt gebruikt om een handeltje op zetten in fotomateriaal. Iets waar bepaalde mensen al lang op reageren, gezien het volgens de forumregels ook effectief verboden is, maar waar weinig tot geen gehoor aan wordt gegeven. Beetje jammere toestand vind ik.
        en helemaal mee eens.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

          Ik volg ook...
          Ik ben hier nog niet zo lang als vele anderen, maar heb al redelijk wat tijd doorgebracht in de rubriek aangeboden, en gemergt dat er daar een aantal mensen zitten van wie het aantal posts juist even hoog is dan het aantal artikelen dat ze al te koop hebben aangeboden.
          Straf dat sommige mensen blijkbaar een aantal keren dezelfde miskoop doen en dan telkens dezelfde lens "als nieuw" moeten verkopen.
          Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

          Comment


          • #6
            Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

            Voor mij ook simpel tegenwoordig: statistieken nakijken en indien er alleen een hoop aangeboden topics staan laat ik het voor wat het is.

            En inderdaad, er zitten soms wel gestampte boeren tussen qua antwoorden of negeren van deftige vragen (Net zoals er een hoop degoutante bieders zullen zijn ook )

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

              Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
              Voor mij ook simpel tegenwoordig: statistieken nakijken en indien er alleen een hoop aangeboden topics staan laat ik het voor wat het is.
              Zo doe ik het ook, en gelukkig zitten er ook nog heel wat goede verkopers tussen die items ook nog in echt goede staat voor een eerlijke (en dat is niet altijd een lage) prijs aanbieden.
              Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

              Comment


              • #8
                Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                Er zullen altijd wel 'sjarels' zijn die dit medium misbruiken, dat is nu eenmaal een neveneffekt van het www ! En daar zijn weinig verdedigingsmiddelen voor.
                Ofwel neem je dat erbij, ofwel schrap je de rubriek 'Aangeboden-Gezocht'. Het medium is gewoon te onpersoonlijk en te vrijblijvend, zodat een aantal morele barrières wegvallen of toch minstens vervagen. Het feit van met nick-names te werken, maakt het natuurlijk nog gemakkelijker. Tja, .....

                Comment


                • #9
                  Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                  Wanneer je iets te verkopen hebt is antwoord geven op vragen van een geïnteresserde toch het minste wat je kan doen. Je wenst immers toch van je spulletjes af te raken! Niet antwoorden is in deze veelbetekenend!

                  Ik heb zoiets voor gehad met een macrolens die op een tweedehanssite te koop stond. Op mijn vraag naar een foto van het glas kreeg ik geen antwoord. Twee manden later kreeg ik een mailtje of ik nog geïnteresseerd was. De verkoper wou mij eventueel wel tegenmoet komen op een parking langs de autosnelweg. Ik heb er gewoon niet op geantwoord.

                  Comment


                  • #10
                    Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                    amai toch enige reactie. Het was in een vlaag van .... dat ik dit op topic plaatste

                    Kijk ik ben gewoon teleurgesteld... Het zit vol van de fakers op 2dehands.be, kapaza, aanbod.be, koopjeskrant,... die dure objectieven verkopen voor een appel en een ei... Ik ben nu al een eindje op zoek naar een grotere telelens, mijn andere hobby's zijn muziek. Als ik nu moet kiezen met wat ik liever bezig ben is het wel natuurfotografie, leren van de natuur en het vastleggen van momenten....
                    Mijn muziek is ook een dure hobby, net als fotografie. Ik kan niet beide doen dat is gewoon te zot en te duur!! tenzij je geld teveel hebt natuurlijk.... Dus als je je materiaal verkoopt zonder zeker te zijn van je objectief ben je zot (denk ik).
                    Ik had bijna een 600 mm l F4 gekocht.... wat bleek dit was een oudere lens waar geen onderdelen meer voor te krijgen zijn. dan maar niet gekocht uiteindelijk.... Ik begin het zoeken een beetje beu te geraken daar er meestal altijd wel iets is bij de verkoop ervan..... En een volledig nieuw objectief kopen is een optie, maar zelfs met de verkoop van mijn 400 f5.6 en al mijn muziekapparatuur die me een behoorlijke pak geld gekost heeft!!! die je dan tweedehands moet verkopen aan mensen die dan ook nog een serieus pak van de prijs (en dat is al een goede prijs) afdoen ook. Zal er toch nog een paar duizend euro op te leggen zijn.... Het lijkt me toch logischer om je eigen materiaal kwijt te raken ( en dat kon op dat moment) en break even te staan met een groter teleobjectief voor je hobby waar je dan wel wilt voor gaan!
                    mvg
                    olivier
                    http://500px.com/lishapics

                    Comment


                    • #11
                      Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                      ik snap het probleem niet

                      1 de optische staat van een lens beoordeel je door de foto's die ermee genomen worden, niet door hoe de lens eruit ziet.

                      2 de verkoper zit misschien in hetzelfde schuitje en heeft dan zijn geld ook snel nodig om ander materiaal te kunnen betalen.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                        [Mod-LesC]Volkomen met de vorige poster eens!
                        Verplaatst van Objectieven naar Algemeen, omdat dit eigenlijk geen discussie is over een bepaald objectief, maar wel over kopen/verkopen. Degenen die ons een sluitende methode aan de hand kunnen doen om verkopers te weren uit onze Aangeboden/Gezocht subfora, zijn welkom met hun suggesties. D'er zijn mensen die alleen maar actief zijn in die subfora, maar zelfs dat betekent niet dat zij handelaars zijn.[/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          ... D'er zijn mensen die alleen maar actief zijn in die subfora, maar zelfs dat betekent niet dat zij handelaars zijn.[/Mod][/COLOR]
                          wat zijn dat dan..?
                          ___
                          vroeger stond er een regeltje in de regelmenten, dat iemand die binnen een bepaalde tijd (dacht 3 maanden) meerdere lenzen of camera,s aanbood, gezien werd als handelaar.
                          er vanuitgaande dat iemand binnen die tijd niet meedere keren van fotomateriaal zou wisselen.
                          maar kan die regel jammer genoeg nergens meer terug vinden.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                            Iedereen zijn aanbod-gedrag gaan screenen is waarschijnlijk onbegonnen werk. Maar je vind er toch snel een paar die eerst zelf iets zoeken om dat vervolgens weer te verkopen.
                            En in die aanbieding lijkt het dan zo dat ze hun eigen gebruikt materiaal verkopen. Dit zijn toch verdoken handelaars imo

                            Comment


                            • #15
                              Re: verkoopsgesprek canon 500 f4 is usm

                              wel die persoon heeft ondertussen bij de 500mm nog Ander items te koop aangeboden die er eerst niet bij waren.....

                              @ putor ... ik snap je volledig, maar uit mijn ervaring heb ik al objectieven gezien met deuken maar die nog een perfecte foto maken.
                              of een instrument die barsten of spleten vertoont maar die nog altijd fijn speelt....
                              of een auto die super smooth rijdt maar vol blutsen zit.....
                              IK zeg maar.... IK heb een toestel verkocht (gelukkig maar) en de persoon vroeg me een foto. Ik heb er eentje doorgestuurd. Op het object zat een stofhoopje en de koper dacht dat het krassen waren en vroeg me daarop een serieus lagere prijs voor het toestel... Daarop een nieuwe foto gestuurd en dan is ie uiteindelijk verkocht.
                              Als je een foto vraagt zie je al veel hoe er met de lens opgesprongen is ... Sommige mensen zijn nu eenmaal onvoorzichtig met spul...
                              mvg,
                              olivier
                              http://500px.com/lishapics

                              Comment

                              Working...
                              X