Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

    meer info:
    - backpacking in equador
    - niet veel plaats voor fotomateriaal
    - natuur foto's (vulkanen, zee, eilanden, amazonewoud, andes gebergte, wilde dieren, ...)


    wat zou jij meedoen?
    - onontbeerlijk
    - handig
    - niet te zwaar/te veel?

    waar twijfel ik NIET over en gaat zeker mee?
    - tripod

    de rest is te bezien...
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

    Equador: dat klinkt naar regenwoud, vocht, stof, ... Ik zou een standaard zoom genre 18-200 of 18-250 mee nemen.Eventueel aangevuld met een groothoek. Lenzenwissel zou ik tot het minimum beperken. Wel voldoende gehuegenkaartjes.
    En hoe ga je de accu's van je camera opladen als je gaat trekken? Is het de bedoeling dat je in openlucht overnacht of is er s'avonds stroom?
    Mijn zoon is vorig jaar 3 weken gaan trekken in Kenia en heeft een lader met zonnepaneeltje aangeschaft. Er zijn verschillende aansluitingen voorzien, maar of je een accu kan opladen weet ik niet. Hij had mijn oude sony H1 mee (superzoom). die werkte op AA batterijen
    Comfortably numb with my Pentax

    Comment


    • #3
      Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

      5D en 50 f/1.4 en zoveel batterijen en geheugenkaartjes als je kan dragen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

        Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
        .....

        de rest is te bezien...

        ga je alleen..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

          - Silicagel! En opletten in het regenwoud. Acclimatiseren is de boodschap!
          - Oplader zeker meenemen. Backpacking of niet, een batterij kun je overal wel opladen. Let wel op dat je een omvormer koopt want ze hebben ginds andere stopcontacten.

          Tripod... is heavy natuurlijk. Afhankelijk wat je er mee van plan bent is misschien een kersenpittenzak of rijstzak al voldoende? Zelfs ginds aan te kopen om gewicht op de vlieger te besparen...

          Naast fotomateriaal: DEET tegen de muggen!
          En hou verder je materiaal in het oog als je de bus neemt.

          Veel plezier!

          Comment


          • #6
            Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

            Oorspronkelijk geplaatst door CaHoR Bekijk bericht
            ...

            Naast fotomateriaal: DEET tegen de muggen!

            Veel plezier!
            Nieuw onderzoek wijst uit dat DEET neurotoxische effecten heeft.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

              een AK47 ?

              Comment


              • #8
                Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                JONGENS JONGENS (en meisjes)

                Het gaat hier over FOTOMATERIAAL eh... Deet en andere backpacking gerief ken ik ondertussen wel hoor... Is niet m'n eerste reisje...

                Vooral naar lenzen, accessoires, idd silicagel is een goeie, ... zo'n dingen

                En nee, ik ga niet alleen we gaan met drie vrouwen ()

                thanks
                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                Comment


                • #9
                  Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  een AK47 ?
                  Bij het lezn van de titel dacht ik direct aan vaneigens (man bijt hond). Ik neem mee, een mazoutketel...
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                    JONGENS JONGENS (en meisjes)

                    Het gaat hier over FOTOMATERIAAL eh... Deet en andere backpacking gerief ken ik ondertussen wel hoor... Is niet m'n eerste reisje...

                    Vooral naar lenzen, accessoires, idd silicagel is een goeie, ... zo'n dingen
                    Dat maakt het al een stuk simpeler .

                    Ik heb geen ervaring met trekkings in Zuid-Amerika, maar wel met (langdurige) trekkings oa. in de Himalaya.

                    Wat ik zeker zou meenemen is inderdaad silicagel en een polarisatiefilter.

                    Ik neem niets mee om onderweg kaartjes te kopiëren, maar vertrouw enkel op de Extreme reeks van Sandisk. Deze hebben al hun degelijkheid bewezen (heb zelfs al getuigenissen gelezen van kaartjes die mee in de wasmachine zijn gegaan), en zijn gebouwd om grote temperatuurschommelingen te doorstaan.Dus voor mij geen witte produkten, of Transcend,....
                    Om het risico toch te spreiden, gebruik ik meerdere kaarten met kleinere capaciteit, i.p.v. één grote én dure kaart van 64 Gb of meer. No Single point of failure !!

                    Ik heb met mijn 30d een trekking gedaan van 3 weken in Ladakh, waarbij we overdag normale warme temperaturen hadden (zo rond de 25°), maar 's nachts zakte de temperatuur onder het vriespunt. Soms moesten we 's morgens het ijs van onze tent verwijderen. Om de batterijen zoveel mogelijk te sparen, nam ik dan mijn cameratas mee in mijn slaapzak, en beperkte het nakijken van de foto's tot een minimum. Ik heb toen 2 reservebatterijen meegenomen, en heb één reservebatterij pas de voorlaatste dag nodig gehad.

                    Dan nog een puntje. Ik weet niet hoe de situatie is in Equador, maar een aantal Zuid-Amerikaanse landen hebben wel geen te beste reputatie als het op veiligheid aankomt. Hierbij denk ik dan vooral aan Peru. Een kennis van ons is er vermoord bij een overval. Maar blijkbaar doet de overheid recent veel moeite om het tij te doen keren. De raad die dikwijls wordt gegeven, is van in steden, of drukker bevolkte gebieden toch niet teveel staan zwaaien met duur fotogerief.
                    Als je toch foto's wilt nemen op marktjes of zo, is het meer aangewezen hiervoor ook een discrete compacte camera te voorzien.

                    Ik weet niet hoe zwaar de trip is die u gaat ondernemen, maar als ik nu een stevige rugzak-trekking zou moeten doen in Equador, ik zou heel sterk overwegen van me een Olympus Pen aan te schaffen. Zeker omdat je aangeeft van niet veel plaats meer te hebben voor fotomateriaal. De laatste generatie blijkt héél degelijk te zijn. Snel, prima beeldkwaliteit, licht en onopvallend. Eigenlijk is dit een kleine dslr. Maar dit verhoogt natuurlijk het budget, en ik weet niet of een ander systeem tot uw opties behoort. Het is nu zondag mini Photokina in Geel, ingericht door Studio 73. Misschien zijn er wel zaakjes te doen. Ze vermelden wel dat er reducties zijn : http://fotoplezier.wordpress.com/201...3-foto-rubens/.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Bij het lezn van de titel dacht ik direct aan vaneigens (man bijt hond). Ik neem mee, een mazoutketel...
                      hahaha, zoooooo koud wordt het er ook nu weer niet hoor
                      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                        Zoals mijn grootmoeder altijd zei: een propere zakdoek. Daar heb ik al vaak veel plezier
                        aan gehad. Verder zou ik mijn LX5 meenemen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                          Canon S90, S95 of S100 en een paar grote SD-kaartjes, niks anders.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                            Beste,

                            Ik vind dit een interessante topic aangezien ik zelf binnenkort voor een jaar naar Australie en Nieuw-Zeeland vertrek. Ik denk dat het nuttig is om door middel van deze topic tips en ervaringen te delen. Wat ik van plan ben om mee te nemen:
                            • Olympus E-520
                            • 14-54mm f2.8-3.5
                            • 25mm f2.8 pancake lens (voor als ik uitga en dat ik bv geen fototas wil/kan meenemen)
                            • extra batterij
                            • netbook om foto's te bewaren en te bewerken
                            • genoeg CF-kaarten maar niet te veel aangezien ik mijn netbook zal hebben om regelmatig foto's te downloaden. Een totale capaciteit van 32GB lijkt mij voldoende want ik zal nooit voor een lange periode geen foto's kunnen afhalen van mijn apparaat.
                            • een Dropbox account om de beste foto's in de cloud te bewaren zodat ik die zeker nooit kwijt kan geraken


                            Neem ik NIET mee:
                            • Statief wegens plaats/onhandigheid
                            • Zoomlens (bv 70-300mm) wegens veel te groot en zwaar. Dit is wel jammer omdat ik dan bepaalde foto's niet zal kunnen nemen (bv dieren) maar daar kan ik wel mee leven.


                            De tip van silicagel vind ik een hele goeie en ik zal zeker zorgen dat ik een paar zakjes meeneem tegen vochtigheid.

                            Yoran

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik ga BACKPACKEN en neem meeeeee...

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              een AK47 ?
                              Is nog zo gek niet. Ben een paar jaar geleden met de taxi 's nachts van Quito naar Guyaquil gereden. Taxichauffeur maakte eerst een ommetje om 2 assistenten met machinegeweren en een kist munitie op te pikken. Zonder bewapening wou geen enkele chauffeur de rit maken. 12 uur gereden voor 250km. Onderweg was de baan 3 keer versperd met stenen. De chauffeur moest telkens betalen
                              voor het wegruimen van de stenen alvorens we verder mochten rijden. Gelukkig werden de wapens niet gebruikt.

                              Comment

                              Working...
                              X