Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering voor fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering voor fotograaf

    Beste,
    Ik ben sinds dit jaar officieel fotograaf in bijberoep.
    Als je hobby uit de hand groeit moet je keuzes maken.
    Ik ben zoals vele onder jullie vaak op stap met een en ander in de fototas en in de auto.

    Er zijn wel enkele post's maar niet echt recente over het verzekeren van je fotogerief, echter lees ik ook vaak bij een verzekering "professioneel gebruik uitgesloten".
    Ik heb ook een offerte ontvangen van mijn verzekeringsagent AXA ook hierin staat deze zin vermeld.

    Welke beroepsfotografen hebben hun spullen verzekerd en zo ja bij welke betaalbare firma?
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

  • #2
    Re: Verzekering voor fotograaf

    Misschien moet je gewoon vragen wat je wilt. Dus niet fotoverzekering maar fotoverzekering voor professional. Een verzekering gaat waarschijnlijk gewoon uit van het normale en geven dan het standaard pakket.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering voor fotograaf

      Bij de beroepsvereniging kunnen ze daar zeker antwoord op geven.

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering voor fotograaf

        Beste Jakim,

        Mijn makelaar heeft via Mercator een verzekering kunnen afsluiten voor mijn fotomateriaal - en dit voor professioneel gebruik en België en buitenland...dus best even met je makelaar gaan praten

        gr L

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering voor fotograaf

          Bedankt,
          'k zal ook eens bij Mercator horen.
          Gegroet Eljakim.
          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering voor fotograaf

            Toch wil ik deze post nog even onder de aandacht brengen.
            Is er geen enkele beroeps fotograaf die mij nog een adres aan kan raden?
            Axa, Mercator en een onafhankelijke maatschappij hebben prijzen van rond de 440€ per jaar doorgegeven.
            Voor een bedrag van 8000€ met een flinke vrijstelling tussen de 200 en 1000€ per geval.
            Is dat de marktprijs of kan dat goedkoper, voor een fotograaf in bijberoep.

            Gegroet ELjakim.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering voor fotograaf

              Ik vind het vrij prijzig eigenlijk maar ik weet niet hoe de gemiddelde tarieven in België liggen.

              Even ter vergelijk; ik heb een verzekering in Nederland bij DSV Assurantiegroep bv (het wordt in de volksmond vaak NPO verzekering genoemd). Ik heb voor zo'n 12.000,- aan apparatuur verzekerd (inclusief mijn Macbook Pro) en dit kost mij nog geen 200,- per jaar. Voor dit bedrag heb ik dekking in geheel Europa en ook voor zakelijk gebruik. Wel geldt er een eigen risico van 200,- resp. 250,- voor stoot- en valschade.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering voor fotograaf

                Ik heb ook een makelaar de markt laten screenen voor een 'all risk' verzekering. (Totale verzekeringswaarde fotomateriaal 25.000 € als voorbeeld genomen.
                Op een periode van 3 maand hebben we geen enkele maatschappij gevonden die een aanvaardbaar tarief kon aanbieden en geen 'stupide' voorwaarden in zijn polis opneemt. Het enige die nog betaalbaar is, is een diefstalverzekering (aanvulling bij je brandverzekering).
                Andere voorstellen kenmerken zich door :
                - materiaal betaal je 1,5 keer terug aan premies
                - vrijstellingen te hoog om interessant te zijn

                Mijn ervaringen.
                Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                ----------------------------------------------
                Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

                Comment

                Working...
                X