Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen met 2de hands?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaringen met 2de hands?

    Ik zou graag eens horen hoe jullie ervaringen zijn met 2de hands aankopen.
    Zelf heb ik het nog nooit gedaan maar denk eraan om een 2dehands lens te kopen, raden jullie dit aan of niet?
    Waar zou ik op moeten letten?

    Ik ben een beetje achterdochtig ingesteld als het gaat om 2de hands (misschien onterecht) als je een 2de hands wagen gaat kopen neem je ook een garagist mee, wat met een 2de hands lens?
    Photography = see the world through someone`s eyes

  • #2
    Re: ervaringen met 2de hands?

    Ik heb nog nooit een zeperd gehad en heb toch wel wat 2de handse lenzen gekocht.

    Nagaan of alle funkties werken, geen back- of frontfocus, uiterlijk en verhaal. Dure lens met een vaag verhaal zou ik niet vertrouwen.

    Als je camera hebt met een klein display met een lage resolutie of alleen een lage resolutie(op een D200 kon ik nooit zien of het echt scherp was) een laptop mee.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: ervaringen met 2de hands?

      2 lenzen tweedehands gekocht waar niks mis mee was, Sony 70-300g en Sony 500mm. Allebei ongeveer een jaar oud.
      1 lens, Tamron 70-200/2.8, daar scheelde inderdaad iets mee, decentering. Gelukkig nog 1 jaar garantie dus hersteld ondertussen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: ervaringen met 2de hands?

        Oorspronkelijk geplaatst door lunae Bekijk bericht
        Waar zou ik op moeten letten?
        garagist mee pakken!

        als je ter plaatse afhaalt is er normaal geen enkel probleem... laten opsturen is volgens mij het risico groter.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: ervaringen met 2de hands?

          Ik kan het kopen van tweedehands lenzen, zeker aanraden,
          heb op deze manier reeds honderden euro bespaard.

          Wanneer je voor het eerst een tweedehands lens gaat afhalen,
          is het een goed idee om iemand mee te nemen, met ervaring in het aankopen van tweedehandslenzen,

          Ga morgen mijn 6de tweedehands gekochte lens ophalen,
          tot nu toe alles oké.
          Goedkopere tweedehands vergrotingslenzen, laat ik wel eens opsturen, tot nu toe ook alles Oké.

          Er zijn wat punten waar je moet op letten.
          - De lens moet er in zijn geheel goed uitzien, alles moet soepel functioneren.
          - Een paar normale gebruiksporen zijn geen drama, als de prijs er naar is.
          - Test de lens op Uw camera, kan een verschil geven met de camera van de eigenaar.
          - Schimmel in de lens kan natuurlijk niet.
          - is de vraagprijs te laag, wees op je hoede, kijk twee keer, misschien is er niks aan de hand, dan heb je geluk, misschien heeft de lage vraagprijs zijn reden.
          - er is nog wel meer, het komt erop neer, gebruik gewoon je gezond verstand,
          - is er iets wat je niet helemaal normaal vind aan de lens, niet kopen.

          Succes.
          Last edited by pacha; 26 november 2011, 19:27.
          Nikon D7000, en wat glas.
          http://blog.seniorennet.be/pacha/

          Comment


          • #6
            Re: ervaringen met 2de hands?

            Ik heb hier ook al enkele 2de hands lenzen gekocht(normaal morgen de canon 24-105)
            Wat ik ook steeds doe is kijken of de verkoper hier geen vragen op het forum heeft gesteld over problemen met de bewuste lens.
            www.fotojoel.be
            7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

            Comment


            • #7
              Re: ervaringen met 2de hands?

              Bedankt voor je reacties allemaal en ben blij te horen dat er weinig gesjoemel is!
              Photography = see the world through someone`s eyes

              Comment


              • #8
                Re: ervaringen met 2de hands?

                Vanmorgen nog 2e hands een gekocht,
                tof gesprek met de verkoper gehad (nog wat tips meegekregen).
                Lens op eigen body getest (verschillende type foto's)

                momenteel ziet alles er top uit,
                morgen direct op fieldtrip met de lens en uitgebreid testen...

                gewoon je verstand gebruiken...

                if it's to good to be true... then it probably is...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: ervaringen met 2de hands?

                  Ik was ook zo niet voor 2de hands maar heb het dan toch enkele keren gedaan via dit forum en nog geen spijt van gehad. Via kapaza en andere koop ik ook niks.

                  Kijk ook of de verkoper hier al een tijdje actief is. Dat wekt wat meer vertrouwen dan iemand die hier een account maakt om wat spullen te verkopen.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #10
                    Re: ervaringen met 2de hands?

                    Ik heb ook al drie keer iets gekocht van een BD-er. Altijd vriendelijk ontvangen geweest, het op eigen toestel kunnen testen (lenzen) of op de laptop van de eigenaar (Wacom).
                    De allereerste keer heb ik uiteindelijk de lens niet gekocht van een BD-er, niet omdat de lens niet in orde was maar wel dat het een héél oud model van macro-lens was. Nog met een metalen lipje.

                    Ik ben dus niet bang om 2dehands-materiaal te kopen als ik het eerst kan zien en testen voor ik tot de aankoop overga.
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                    Comment


                    • #11
                      Re: ervaringen met 2de hands?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                      ........

                      Kijk ook of de verkoper hier al een tijdje actief is. Dat wekt wat meer vertrouwen dan iemand die hier een account maakt om wat spullen te verkopen.
                      heel verstandig.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: ervaringen met 2de hands?

                        bijna al mijn materiaal al 2dehands gekocht, meestal via BD ook,

                        en altijd alles in orde,

                        zoals al aangehaald, even nakijken of de verkoper al langer actief is op BD, enkele foto's maken met je eigen camera, controle van het glas...

                        ik probeer meestal wel 2dehands te kopen met nog garantie op, en factuur erbij.

                        soms kan je hier toch enkele honderden euro's mee uitsparen.


                        Marc
                        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                        Comment


                        • #13
                          Re: ervaringen met 2de hands?

                          ik heb tweedehands 5 camera's en 7 lenzen gekocht en dat waren stuk voor stuk superkoopjes. Ik denk niet dat ik ooit nog een lens nieuw zal kopen.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: ervaringen met 2de hands?

                            Met 2dehands geen probleem, de voornaamste zijn D3 en Nikon 200-400 f4 VR II, nog geen moment spijt van gehad.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: ervaringen met 2de hands?

                              ook ik niets dan tevreden over 2de hands lenzen.
                              Buiten mijn kitlens met mijn alpha 100 die ik nieuw gekocht heb, heb ik alle lenzen 2de hands gekocht. Behalve mijn a700 (ook 2de hands) alles gekocht via BD.
                              Een beetje uitkijken, testen en zien of de verkoper ook op bd actief is en je kan vele euro's uitsparen.
                              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X