Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor fotograferen van zwarte honden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor fotograferen van zwarte honden

    Ik wil foto's maken van onze 2 zwarte koningspoedels. Tot nu toe was er weinig tot geen detail te zien op de foto's, de honden zijn te donker.
    Wat kan ik hieraan doen?
    De enige wezens die werkelijk levend zijn,
    zijn zij die niet bang zijn om dood te gaan.

  • #2
    Een kleurspoeling geven misschien ? Sorry , flauw grapje ....

    Als je in het bezit bent van een handmatig instelbare camera , zou je het volgende kunnen proberen :
    Je zou kunnen proberen om de belichting een stop over te belichten. Of anders eens spelen met de lensopening ( diafragma ) of de sluitertijd.
    Blijft echter moeilijk om zwarte honden te fotograferen .....

    Misschien zou je de foto kunnen posten hier ( of beter in " Fotobewerking ") , dan kunnen de meesters van PS hier er misschien ook nog wel wat van maken ....

    Succes in ieder geval
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Zelf hebben wij twee zwarte Galgo's en een even zwart mengeltje. Het resultaat is ook afhankelijk van de achtergrond uiteraard. Soms belicht ik eens 1/3 stop tot 1/5 stop meer. Let dit is maar een richtlijn. Kijk zeker dat je licht ook van de juiste kant komt, vooral in de ogen merk je de verschillen. In een studio met extra belichting en een geschikte achtergrond kan je alle richtingen uit. Dit moet ik zelf ook eens proberen. Het hoeven niet steeds "mensen" modellen te zijn.

      Ron
      Ron
      D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

      Comment


      • #4
        Ik denk dat het een portie geluk is, kijken naar lichtspelingen op de hond en inderdaad ietsje overbelichten.....

        MDB-VL
        Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

        Comment


        • #5
          Rex is een pikzwarte hond die moeilijk te fotogrageren is wegens "te donker".
          Dan maar een heel donkere achtergrond, om het kontrast te verminderen, nemen en een nieuwe achtergrond in PS.





          Groetjes
          Sktich
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment

          Working...
          X