PDA

Volledige versie bekijken : iemand gezocht voor paardenfotografie (limburg)

lunae
23 november 2011, 10:45
Ik ben altijd degene die fotos met paarden maakt, maar sta zelf nooit op foto met mijn paard. Of ook gewone fotos lukt al amper omdat ze steeds naar mij toe komt..

Dus ik zoek iemand die fotos van paarden wil maken, liefst met mij er af en toe bij.
Ik had graag de fotos digitaal gekregen.
Ik zoek liefst iemand die geen angst voor paarden heeft.

De locatie is in Limburg, Zutendaal.

Laat me weten of je intresse hebt en natuurlijk je prijs.
Tis voor liefst zo snel mogelijk als het zonnetje weer wat schijnt.

mercietjes Nicky

Tollerke
23 november 2011, 11:58
Ik zou je wel willen helpen, maar heb geen ervaring met paarden. Ik weet dus niet welke poses de beste zijn. Misschien zijn er hier wel die zelf paard rijden? Of kan jij zeggen hoe je erop wilt staan?

gert007
23 november 2011, 12:40
ik heb wat ervaring met paardenfotografie
regelmatig maak ik wat foto's van jumpingwedstrijden en overlaatst nog naar een show geweest van arabische volbloeden
zutendaal dat is nabij Genk dacht ik?
dat is nog doenbaar voor mij (ben van Werchter)
meer info kan altijd via een privebericht ;-)
mvg
Gert

AndriesDeLeener
23 november 2011, 13:20
Je kan altijd hen is contacteren :)

www.e-horse.be

Faan
23 november 2011, 17:25
Ik stel me ook kandidaat. Zie http://www.focaldesign.be/v2/portfolio/showcase/huisdieren/ onderaan voor een kleine greep uit m'n paardenfoto's.

Prijzen en details kan ik je wel geven indien geïnteresseerd.

lunae
23 november 2011, 17:54
Amai zo veel reacties had ik niet verwacht..
Bedankt iedereen maar denk dat ik ondertussen iemand gevonden heb die op een steenworp van me af woont.

Toch bedankt allemaal voor je reacties!

groetjes

ik denk dat bij deze dit topic ook gesloten mag worden

Voltigeur
24 november 2011, 08:38
Je kan altijd hen is contacteren :)

www.e-horse.be

Als ik deze (http://www.e-horse.be/bewerking.html) bewerking zie, dan is 't voor mij al afgelopen.

AndriesDeLeener
24 november 2011, 09:30
Als ik deze (http://www.e-horse.be/bewerking.html) bewerking zie, dan is 't voor mij al afgelopen.

Ik ben zelf ook geen fan van alle foto's op de site hoor.. maar smaken kunnen verschillen:)

Voltigeur
24 november 2011, 09:36
Ik ben zelf ook geen fan van alle foto's op de site hoor.. maar smaken kunnen verschillen:)

Ik heb nog 2 keer gelezen wat boven die foto stond. Ik dacht verkeerd gelezen te hebben. Het origineel is beter dan het eindresultaat...

Faan
24 november 2011, 09:40

Inderdaad, smaken verschillen, want ik vind die bewerkte versie persoonlijk wel beter :)

Voltigeur
24 november 2011, 20:26
Inderdaad, smaken verschillen, want ik vind die bewerkte versie persoonlijk wel beter :)

Waarschijnlijk om de veel levendiger en realistische kleuren en de natuurlijk uitziende paardenvacht?

Jos Vanhengel
24 november 2011, 20:30

Je hebt helemaal gelijk. Hihi! :D

Faan
24 november 2011, 20:39
Waarschijnlijk om de veel levendiger en realistische kleuren en de natuurlijk uitziende paardenvacht?

Dus zoals ik zei, smaken verschillen. Voor mij moet niet elke foto een loutere realistische reproductie zijn van de werkelijkheid.

Happy Genes
3 december 2011, 22:05

Ik vind de bewerking wel mooi nostalgisch gedaan. Dus om het tegendeel van je citaat. :D

Voltigeur
3 december 2011, 22:56
Tja, volgens mij gewoon te sterk bewerkt, compleet verkeerde kleuren, algehele kleurzweem...De ene noemt het nostalgisch, de ander noemt het... bagger.

Happy Genes
4 december 2011, 17:08
@ Voltigeur: amai, je kan er niet over zwijgen hoe slecht je het wel vindt. :rolleyes:

jvs
4 december 2011, 17:31
maar voltigeur heeft dan in deze ook wel een punt he, gewoon vreselijk naar de knoppen geholpen die plaat , en ook ik moest even 2 keer kijken of ik wel zeker was van wat ik las bovenaan.....die kerel heeft geen enkele nota van photoshop.....

Voltigeur
5 december 2011, 06:16
@ Voltigeur: amai, je kan er niet over zwijgen hoe slecht je het wel vindt. :rolleyes:

Goh, misschien eerder een reactie op jouw reactie?

Maar om (nog maar eens) mijn kritiek een beetje te onderbouwen...
Mocht ik een dergelijke foto posten hier in showcase of fotobeoordeling, dan kan ik mij al voorstellen wat de eerste commentaren zouden zijn:
- onderwerp te centraal in beeld
- het gras is niet groen, de witbalans staat verkeerd
- alle detail is uit de vacht van het paard verdwenen
- ...

Stel jezelf gewoon eens de vraag wat je van deze foto zou vinden mocht ie nièt op die website, maar gewoon hier in Beginnershoek hebben gestaan...

Faan
5 december 2011, 06:54

Mocht ik een dergelijke foto posten hier in showcase of fotobeoordeling, dan kan ik mij al voorstellen wat de eerste commentaren zouden zijn:
- ...

Stel jezelf gewoon eens de vraag wat je van deze foto zou vinden mocht ie nièt op die website, maar gewoon hier in Beginnershoek hebben gestaan...

Niet volledig mee eens Voltigeur,

Eerst was het jouw mening, maar nu lijkt het eerder alsof je het afkeurt omdat de meerderheid op dit forum het zou afkeuren?

Verder heb ik de indruk dat merendeel van de commentaren inderdaad door velen worden aangehaald en dat de 'regels' hier bijna als absoluut gelden.
God forbid als je onderwerp eens centraal staat bvb, ik ken vele sterke beelden waar dit wel degelijk het geval is.

Kleuren, jah, ieder z'n smaak zeker? Als ik dezelfde scene schiet op een grijze dag met Fuji Velvia, Kodak Portra NC of Tri-X. Krijg ik 3 keer andere kleurtonen (meer gesatureerd dan werkelijk, wereklijkheid benaderend, zwart-wit). Is er dan een de juiste en de rest niet? Dat hangt toch volledig af van de keuze van de fotograaf?
Ik wil al niet gedroomd hebben welke comments er dan komen op Holga-shots en/of cross-processed foto's...
En wat als je een nostalgische look net moet creëeren van je client? De trouwshoot voor m'n broer is zo'n voorbeeld (http://www.focaldesign.be/v2/2011/06/04/huwelijksuitnodiging-bart-evy/). Natuurlijke kleuren gaven hier bijlange niet het gewenste resultaat.

Werkelijkheid is ook relatief, niet? Als ik een portret neem op f/1.4, is dat ook niet wat ik als persoon zie, toch? HDR's zijn ook niet volledig realistisch. Who cares, de fotograaf had een beeld voor ogen en probeert deze te creëren, is dat niet waar fotografie om gaat?

Alle detail uit de vacht daar kan ik je enigszins volgen. Ook ik heb een hekel aan platsieken fashion shoots en dergelijke. Maar vergeet ook niet dat het voorbeeld op de site daar een kleine foto is. Op een grote afdruk heb je misschien wel nog details?

Soit, iedereen kan hier blijven over discussiëren. Smaken verschillen nu eenmaal.

putor
5 december 2011, 10:40

- ...

ooit gehoord van picturalisme? Deze foto is er een voorbeeld van. Ook niet echt mijn meug, maar je argumenten houden geen rekening met het feit dat fotografie iets anders kan zijn dan het zo realistisch mogelijk weergeven van de realiteit.

bouk
5 december 2011, 11:05
......... maar je argumenten houden geen rekening met het feit dat fotografie iets anders kan zijn dan het zo realistisch mogelijk weergeven van de realiteit.

das meteen het verschil tussen een foto NEMEN en een foto MAKEN.
grt,bouk.

Voltigeur
5 december 2011, 13:21
ooit gehoord van picturalisme? Deze foto is er een voorbeeld van. Ook niet echt mijn meug, maar je argumenten houden geen rekening met het feit dat fotografie iets anders kan zijn dan het zo realistisch mogelijk weergeven van de realiteit.

Het is inderdaad totaal mijn meug niet.
Misschien vinden anderen dit super, hun goede recht. Maar, het is toch niet bepaald een foto (en bewerking) om als enige voorbeeld van je kunnen te gebruiken op een website?
Het leunt al bijna aan bij een fotomanip, i.p.v. bewerking.

Smaken verschillen, zoveel is duidelijk.
Ik ga niet beweren dat die persoon niet met photoshop overweg kan, da's kort door de bocht. Maar ik blijf toch bij mijn eerste mening.