Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude loods of hangar gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude loods of hangar gezocht

    Voor een aankomende shoot ben ik dringend op zoek naar een een oude loods of hangar.
    Liefst in de omgeving van Limburg. Weet iemand raad ?

  • #2
    Re: Oude loods of hangar gezocht

    mischien nog omgeving limburg ( tis te zien van waar in limburg je bent)
    de verlaten militaire hallen in oevel(westerlo) achter het containerpark.
    11-300mm
    jeff heylen

    Comment


    • #3
      Re: Oude loods of hangar gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
      mischien nog omgeving limburg ( tis te zien van waar in limburg je bent)
      de verlaten militaire hallen in oevel(westerlo) achter het containerpark.
      die zou ik ook aanraden.
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Oude loods of hangar gezocht

        Daar ben ik nog niet geweest.
        Mag je daar gewoon zo gaan en kan je binnen in de hallen ?
        Zijn daar eventueel al fotos van verschenen hier op BD, want ik heb geen idee hoe ze eruit zien.
        Alvast merci voor de tip.

        Comment


        • #5
          Re: Oude loods of hangar gezocht

          Been there, done that ... en nooit meer

          Een mooie, oude loods of hangar heeft enkele nadelen ... meestal zijn die privé eigendom, en netjes afgesloten, dus je gaat eigenlijk 'inbreken' op een zekere manier.

          Als ze toegankelijk zijn wil dit nog niet zeggen dat je er binnen mag, dikwijls krijg je het nog net gedaan om op het terrein te 'mogen', maar binnen in de loods kan moeilijk worden, en je moet de eigenaar zien op te sporen om officiële toelating te krijgen ... die ze zeker niet verplicht zijn te geven, en tegenwoordig hoe langer hoe meer weigeren ... en met goede reden.

          Wanneer is zo'n loods interessant ? Als ze wat ouder is ... en dus vervallen begint te geraken ... wat als het misloopt ?

          Zelf meegemaakt hé ... er stond een beetje wind en we zijn foto's aan het maken van een wagen in zo'n 'karaktervolle' loods ... ineens laat zo'n golfplaat los van de wand ... die 'spint' door de lucht ... en ja hoor ... los over die wagen en een licht statief met flitser omver ... gelukkig niemand gewond geraakt.

          Gevolg een reeks deuken en diepe krassen over het dak van een splinternieuwe wagen met een prijskaartje waar ik zelfs wit van uitsla ... ik ga echt niet de reactie van de eigenaar beschrijven, maar je kan je die wel voorstellen zeker.

          Nu ik ben gelukkig netjes verzekerd, heb een waiver laten ondertekenen door de eigenaar van de wagen en had zelfs een officiele toelating op papier om in die loods foto's te maken ... dus alle schade is netjes vergoed en de wagen is volledig hersteld ... maar ik vrees dat ik die niet zo snel meer in een loods binnen ga krijgen.

          Als het allemaal goed afloopt heb je geluk gehad, maar denk vooral drie keer na voordat je een draad doorknipt of ergens via een zij ingang binnen gaat waar je eigenlijk totaal niet mag zijn ... inbreken is inbreken hoor, hoe je het ook draait of keert.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Oude loods of hangar gezocht

            bij mijn weten zijn de loodsen daar (westerlo) echt wel vrij toegankelijk... natuurlijk, het blijft allemaal op eigen risico. Best niet alleen gaan, en aan iemand laten weten waar je bent en wanneer je terug denkt te zijn. Ook niet aan te raden bij stormweer natuurlijk hoewel, kunnen ze op je begrafenis je laatste foto's laten zien
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Oude loods of hangar gezocht

              de hallen in westerlo zijn gewoon toegankelijk, wij hebben onze trouwfoto's er gemaakt.
              ze worden eigenlijk veel gebruikt door fotografen.
              het adres is oevelsedreef moest
              11-300mm
              jeff heylen

              Comment


              • #8
                Re: Oude loods of hangar gezocht

                de hallen in westerlo zijn gewoon toegankelijk, wij hebben onze trouwfoto's er gemaakt.
                ze worden eigenlijk veel gebruikt door fotografen.
                het adres is oevelsedreef moest je intresse hebben.
                11-300mm
                jeff heylen

                Comment

                Working...
                X