Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hema posterprint uitstekend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hema posterprint uitstekend

    Zonet twee prints gaan afhalen in de hema, eentje op 60*40 en eentje op 45*30, beide prints zien er echt schitterend uit qua scherpte en kleur, voor de grootste print heb ik wel wat geinterpolleerd, dit in twee stappen en per stap een beetje USM toegepast, daarna eens door neatimage gehaald (filter wel slechts op 50%), zelfs al bekijk je de prints met je neus erop, je ziet er niets van dat dit uit een digitaal toestel komt.

    in mijn ogen echt een aanrader
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

  • #2
    Da's goed om weten ! En de prijs ?
    Heb je de exif verwijderd ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Dat ga ik ook eens doen binnenkort.
      Tot hoeveel interpoleer je als je een 60x40 laat maken?


      The Kid.

      Comment


      • #4
        exif inderdaad verwijderd op aanraden van uzelf , prijs voor 60*40 print is 7.15 euro, en voor een 45*30 print 4.15 euro.
        Komt wel een 1.15 euro bij voor verwerking maar dit is per bestelling, niet per foto.

        voor die 60*40 print heb ik een bestand opgestuurd van 4500 op 3000 pixels, als ik het resultaat zie weet ik zelfs niet of het nodig is om zo groot te gaan.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          ik heb ze ook besteld, 2x
          1 met exif en 1 zonder exif

          maar met exif was bij mij veel beter.
          Zonder is de foto heel flets.

          Maar ze waren en zijn super scherp en goed.
          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #6
            Ik heb laatst via de pc 2 foto's opgestuurd naar de HEMA (nl) en laten afdrukken op 50x75. Ze zijn GEWELDIG geworden!!!!!
            De foto's zijn gemaakt met de Nikon CP5000 (5 milj.pix) en er verder NIKS aan gedaan dan een verhouding van 2:3 gemaakt. Geen exifs erbij. Het zijn foto's van stalagtiten, in de Jenolan Caves, Australië, zonder flits genomen en de ISO op 200. (Uit de serie van Australië/Natuur.)
            Ik heb er een wissellijst voor gekocht en ze hangen naast elkaar aan de muur! Ik weet zeker dat ik dit veel vaker ga doen!
            Ik vraag me alleen af hoe ze eruit zien als het een foto is met effen kleuren (veel blauwe lucht of zo)....
            Dag dag
            Vonne

            The only real failure is to give up trying!

            http://www.yvonnew.com
            http://www.vonne.web-log.nl
            and HFC forever!

            Comment


            • #7
              Heb zelf ook een aantal prints 30x45 laten maken en ben zeer tevreden!
              Ook een zwart-wit print was zeer goed.
              Vraagje: Kan je mij uitleggen wat je bedoeld met "geïnterpoleerd" en een beetje "USM" toegepast???? Alles van fotobewerking is voor mij vrij nieuw.
              MDB-VL
              Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

              Comment


              • #8
                Kan je mij uitleggen wat je bedoeld met "geïnterpoleerd" en een beetje "USM" toegepast???? Alles van fotobewerking is voor mij vrij nieuw.
                interpolleren is je resolutie verhogen, bv een foto uit men 10D is iets van een 3000*2000 pixels, als ik in photoshop daar een 4500*3000 pixels bestand van maak heb ik geinterpolleerd, dan heb je natuurlijk wat verlies aan scherpte, maar dit los je dan op met USM, verscherpen dus, door verscherpen wordt natuurlijk de ruis ook mee verscherpt waardoor er meer ruis in je foto zit en daarom achteraf nog eens door neatimage gehaald.
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Ik heb ook een poster laten printen van een foto met veel lucht en zee. De kwaliteit is ook geweldig goed. Ik heb de originele foto doorgestuurd, niets verscherpt of geïnterpoleerd. Ik heb alleen de EXIF verwijderd.
                  Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                  Comment


                  • #10
                    Fré, als je wil heb ik 'FM' acties die interpolatie met USM automatisch doen ... geef es een seintje

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Phille
                      Fré, als je wil heb ik 'FM' acties die interpolatie met USM automatisch doen ... geef es een seintje
                      Phille, werkt die action van Fred Miranda goed?


                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dama
                        Da's goed om weten ! En de prijs ?
                        Heb je de exif verwijderd ?
                        Exif?

                        Comment


                        • #13
                          Niets om je voor te schamen hoor
                          Exif is informatie over de opname die met elke foto mee opgeslagen wordt.
                          Deze informatie beïnvloedt de automatsiche werking van de Fuji printers, waarmee oa Hema werkt.
                          Ik heb testen gedaan met foto's genomen met een 10D, en iedere keer waren de foto's met EXIF van een onaanvaardbare kwaliteit.
                          Eens de exif verwijderd, waren de foto's ronduit perfect.

                          Voor meer tekst en uitleg verwijs ik naar http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37367
                          Originally posted by Caitlin
                          Originally posted by Dama
                          Da's goed om weten ! En de prijs ?
                          Heb je de exif verwijderd ?
                          Exif?
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Persoonlijk heb ik geen problemen met de hema hoor
                            heb er al tientallen foto's laten afdrukken (en gewoon met exif want ik wist niet eens dat je die kon verwijderen) maar no problems
                            Perfecte printjes en mooie kleuren.
                            Zal ook eens een testje uitvoeren zonder exif maar tot nu toe heb ik niet te klagen vind ik
                            www.turnfoto.nl

                            Comment


                            • #15
                              Zoals ik reeds gemeld heb ben ik zeer tevreden van de posters van Hema. Maar na alles eens nagelezen te hebben zou ik toch ook eens de test willen doen. Hoe moet ik de exif weg doen?
                              MDB-VL
                              Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                              Comment

                              Working...
                              X