Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klasfoto's van kleuters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klasfoto's van kleuters

    volgende week heb ik toegezegd om een klasfoto te maken van 3 kleuterklasjes. zelf heb ik nog weinig ervaring om met een "bende" kids te werken. Ik heb wel al ervaren dat die bende kleuters relatief gediciplineeerd is (mijn zoontje zit er zelf ook tussen, vandaar dat ik de kleuters een weinig ken) Ben ook een beetje bang dat mijn zoontje anders gaat reageren dan de andere kids met de papa in de klas.

    heeft iemand leuke ideetjes of voorstellen die bruikbaar zijn in een kleuterklas-shooting?

    enkele ideetjes die ik zelf al had waren:

    de kids op de klimrek in de klas laten klimmen met de juf ergens in het midden

    de kids allen gelijktijdig een teddy laten opgooien

    ...

    zelf zit ik nogal in met de belichting .. ik zal alvast mijn nieuwe SB800 beginnen te testen (oefenen)

    ook vraag ik me af welke lens ideaal is voor een groepsfoto (ik denk de nikon 20mm 1,8 (de nikon 50mm 1,8 zal al teveel tele zijn) of toch beter een zoom (de nikon 24-120! of sigma 18-50?)

  • #2
    Visio, ik denk dat het niet gemakkelijk is.
    Ik heb ooit eens geprobeerd om een klas (autistische) kinderen te trekken. Het is mij niet gelukt.
    Dan keek de ene weg, dan weer de andere enz...
    Het laten weggooien van een beer zou ik zeker niet doen, ik denk dat je dan beertjes voor de gezichten van kinderen gaat krijgen.(maar ja wie ben ik hé?)
    Het klimrek zou ik dan wel gebruiken. Je kan ook de kinderen een beer laten vasthouden hé? Op het ogenblik dat je gaat trekken zou ik wel iets grappigs zeggen zoals : we vliegen erin, gegarandeerd dat al die kleintjes zeggen : patat.

    Comment


    • #3
      dit is het uiteindelijk geworden vandaag:

      Comment


      • #4
        Creatieve oplossing om iedereen goed in beeld te krijgen, mooie compositie. Het resultaat mag gezien worden.

        Groetjes,
        Rudy
        Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

        Comment


        • #5
          Inderdaad een hele leuke opstelling.
          Die hoed vind ik wel goed gevonden zenne.

          Comment


          • #6
            kan je hier eens wat exif info bijgeven

            thanks

            Comment


            • #7
              Originally posted by markymark
              kan je hier eens wat exif info bijgeven
              Nikon D100, Nikor 20 mm f/2,8, iso 200, 1/100, f 6,3, sharpening: low, whitebalance: flash
              gebruikte flash: Flash Speedlight SB800 gebounced via betonnen plafond (er was ook veel daglicht via een groot raam aanwezig)

              even iets grappig gezegd en dan 4 foto's snel na elkaar genomen en in fotobewerking ben ik met deze foto verder gegaan: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=42091

              nu nog een fotootje nemen van wie die dag ziek was en ze toevoegen en de klasfoto is helemaal klaar ;o)

              Comment


              • #8
                mischien kan je ze buiten voor de school zetten, daar heb je toch meer licht dan binnen he !!!

                ik denk dat het binnen zeker niet simpel zal zijn veel te weinig licht, en aat zo,n bende maar eens stil staan,zitten of hangen
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment

                Working...
                X