Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen kleurbeheer Medion-laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen kleurbeheer Medion-laptop

    Ik twijfel aan de betrouwbaarheid en stabiliteit van de kleurweergave van het scherm van mijn Medion-laptop. Heb gecalibreerd met de Spider3Pro, omdat er initieel veel te veel blauw in de kleurmix zat.
    Na de calibratie was de kleurenweergave warmer en mooier. Maar wanneer de laptop bijvoorbeeld in standby gaat en erna terug wordt geactiveerd lijkt het of niet het nieuwe kleurprofiel maar opnieuw het oorspronkelijke werd ingesteld.

    Ook zijn er momenten dat de kleuren en schermhelderheid zichtbaar veranderen tot een niet om aan te zien kleurenfestijn en erna opnieuw stabiliseren.

    Verder is er een zichtbaar verschil in kleurweergave in Lightroom (te gesatureerd) en andere RAW-viewers zoals FastStone.

    Zijn er nog mensen die deze ervaring(en) hebben?

    PS: ben een CPeX-fan, ik ken het nummer "Boecht van Dunaldy" ;-)
    Groeten,
    Peter
    zoeker met hart en ziel

  • #2
    Re: problemen kleurbeheer Medion-laptop

    Ik had ook eerst een roodzweem op mijn Dell Ultra Sharp scherm.
    Na een hercalibreren is dit nu in orde.
    De reden waarom ik een rode zweem had was dat mijn scherm niet genoeg opgewarmt was toen ik het calibreerde.
    Ook was ik vergeten om alle instellingen op nul te zetten.
    Jammer dat de upgrade naar een Elite zo duur is.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: problemen kleurbeheer Medion-laptop

      Ga naar "kleurbeheer" van de computer, verwijder de originele kleurprofielen, en stel het gekalibreerde profiel in als standaardprofiel.

      Rechtsklikken op het bureaublad -> Schermresolutie -> Geavanceerde instellingen -> Kleurbeheer -> Kleurbeheer...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X