Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En ja hoor ... weer foto's gepikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En ja hoor ... weer foto's gepikt

    Ze blijven toch bezig hé, surf ik onlangs even op eBay op zoek naar een nieuw schaalmodelletje ... en wat kom ik tegen ... ja hoor, een foto die ik gemaakt heb.

    Ik wat verder gekeken, blijkt de verkoper nog een Belg te zijn ook, met een gigantisch aanbod ... waaronder drie Lamborghini schaalmodellen waar mijn foto's gebruikt worden, 13 beelden in totaal, allemaal netjes gecropt zodat mijn url niet meer zichtbaar is.

    Staat er ook nog een site url in de aanbieding ... ga ik op zijn site kijken ... zelfde laken en pak

    Op geen enkele mail of melding komt antwoord ... zoals ik al verwacht had, dus heb ik ze vandaag een factuur aaangetekend gestuurd voor een totaal van 13 copyright schendingen aan het Sofam tarief van 154 Euro/stuk (internet, statisch beeld) ... eens kijken of ze nu reageren, temeer daar er een mooi briefje van mijn advocaat bij zit.

    Jammer dat de site waar mijn foto's 'geleend' werden niet in de VS staat, dan ik ik die tarieven kunnen gebruiken

    Het leven blijft toch mooi hé ... komt waarschijnlijk niets van hoor, maar een beetje aan de boom schudden moet toch kunnen hé
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

    Op geen enkele mail of melding komt antwoord ... zoals ik al verwacht had, dus heb ik ze vandaag een factuur aaangetekend gestuurd voor een totaal van 13 copyright schendingen aan het Sofam tarief van 154 Euro/stuk (internet, statisch beeld) ... eens kijken of ze nu reageren, temeer daar er een mooi briefje van mijn advocaat bij zit.
    boeiend hou ons op de hoogte.

    Comment


    • #3
      Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

      Gelijk heb je. Heb ook te maken gehad met soortgelijke inbreuk en vergoeding werd betaald.
      zoeker met hart en ziel

      Comment


      • #4
        Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

        Ben benieuwd, hoop dat je er toch iets (goeds) aan gaat overhouden !

        Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

        Comment


        • #5
          Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

          nice

          goed gereageerd.
          Heb ook zo iets aan de hand gehad via 2dehands (toen je de foto's nog kon opslaan)
          Persoon verkocht dezelfde lens als mij en gebruikte mijn foto (met copyright er nog op) en zelfde beschrijving als mijn zoekertje.
          Ik heb m een vriendelijk mailtje gestuurd en de dag erna was de afbeelding verwijderd.

          Nie te geloven dat er mensen te lui zijn om rap zelf een foto te maken ofwel toestemming te vragen

          Comment


          • #6
            Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

            effe een update ...
            bericht gekregen dat ze niet zeker zijn of ik wel de eigenaar van de foto's ben
            maar ze hebben ze toch maar van hun site en van ebay weggehaald ...

            dit is nog niet voorbij, daar mogen ze zeker van zijn
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

              bericht gekregen dat ze niet zeker zijn of ik wel de eigenaar van de foto's ben
              doet me denken aan "Ann75"
              Die hulde zich ook in een mistgordijn en hield tot op 't laatste moment vol dat de foto's van die professionele fotograaf misschien toch wel van haar waren.
              Omdat ze op hetzelfde moment op dezelfde plaats kon gestaan hebben.
              Waar houden mensen zich mee bezig.
              Natuurlijk, het is niet evident om meteen eerlijk toe te geven dat je de foto's gejat hebt.
              Maar dat is de korte pijn.
              Bied dan je excuses aan en zeg dat je onbezonnen gehandeld hebt en dat het niet meer zal voorvallen. Dat is volwassener.

              Comment


              • #8
                Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                effe een update ...
                bericht gekregen dat ze niet zeker zijn of ik wel de eigenaar van de foto's ben
                maar ze hebben ze toch maar van hun site en van ebay weggehaald ...

                dit is nog niet voorbij, daar mogen ze zeker van zijn

                dat is toch eenvoudig na te gaan. Ik ben er meer dan 100% zeker van dat 2 fotografen onafhankelijk van elkaar, met hetzelfde materiaal en dezelfde schaalmodellen er NIET in slagen om dezelfde foto te maken.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                  Tjonge, steeds weer dat gestolen foto topic.
                  Ik hoop van harte dat iedereen die moord en brand schreeuwt, zijn foto's bewerkt op een pc waarvan alle applicaties netjes betaald zijn en ook nooit naar een gedowloade film of mp3 kijkt of luistert.

                  Comment


                  • #10
                    Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                    Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                    Tjonge, steeds weer dat gestolen foto topic.
                    Ik hoop van harte dat iedereen die moord en brand schreeuwt, zijn foto's bewerkt op een pc waarvan alle applicaties netjes betaald zijn en ook nooit naar een gedowloade film of mp3 kijkt of luistert.
                    software betalen? de mijne is allemaal gratis.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                      Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                      Tjonge, steeds weer dat gestolen foto topic.
                      Ik hoop van harte dat iedereen die moord en brand schreeuwt, zijn foto's bewerkt op een pc waarvan alle applicaties netjes betaald zijn en ook nooit naar een gedowloade film of mp3 kijkt of luistert.
                      Inderdaad. Ik denk dat er hier wat mensen een paar pakjes boter op hun hoofd hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                        Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                        Tjonge, steeds weer dat gestolen foto topic.
                        Ik hoop van harte dat iedereen die moord en brand schreeuwt, zijn foto's bewerkt op een pc waarvan alle applicaties netjes betaald zijn en ook nooit naar een gedowloade film of mp3 kijkt of luistert.
                        En ik kan met een gerust hart zeggen dat ik één van die "weinigen" ben die hier alles met licenties draai ... en mijn muziek via iTunes aankoop en daar ben ik fier op
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          En ik kan met een gerust hart zeggen dat ik één van die "weinigen" ben die hier alles met licenties draai ... en mijn muziek via iTunes aankoop en daar ben ik fier op
                          En voeg mij daar maar aan toe. Hoewel heel wat mensen mij gek verklaren, betaal ik netjes wat ik gebruik.
                          Geniet van foto's maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                            Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                            Hoewel heel wat mensen mij gek verklaren, betaal ik netjes wat ik gebruik.
                            Doe ik ook. Vroeg of laat, hoe zat dat ook weer met dat boontje en loon?
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: En ja hoor ... weer foto's gepikt

                              Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                              En voeg mij daar maar aan toe. Hoewel heel wat mensen mij gek verklaren, betaal ik netjes wat ik gebruik.
                              Yep, me too... allez 't is te zeggen, ik heb slechts één progje draaien dat een kopie is van... verder is alles legaal en keurig betaald.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment

                              Working...
                              X