Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Site bouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Site bouwen

    Dag iedereen,

    Ik heb hier en op BirdPix al een aantal foto's geplaatst, en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een site te maken.
    Via via heb ik Weebly ontdekt en ben daar begonnen aan een site.
    Hebben jullie nog tips? Wat moet er absoluut opstaan en wat niet?
    Hier een link naar wat ik tot nu toe heb.

    The tee is the ultimate laid-back wardrobe staple for any type of male. Worn by the divine beings of men's style from James Dean to Marlon Brando, the Tee shirts occupies an unusual cross-section of...


    Alvast bedankt!
    Last edited by gertjan...; 14 februari 2012, 22:40.
    Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

  • #2
    Re: Site bouwen

    ik vind het een erg vermoeiende site...
    het verspringen en oplichten van de menu's
    idem naar de portfolio toe, het is echt niet vlot...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Site bouwen

      vermoeiend, in de zin van?
      te druk met kleuren? Zou een saai grijs thema toepasselijker zijn?

      Dank voor de reactie.
      Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Site bouwen

        Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
        vermoeiend, in de zin van? ...
        Men moet erg nauwkeurig hoveren om de menu's te laten verschijnen. Een groter lettertype zou dat vergemakkelijken.
        Hoe lang denk je dat de menu's gaan worden, als er bijvoorbeeld 50 foto's op zo'n pagina staan?

        Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
        ... te druk met kleuren? Zou een saai grijs thema toepasselijker zijn? ...
        Als jouw foto's mooier presenteren op een 'saai grijze' achtergrond, dan is er geen alternatief. Een kwestie van smaak.

        Zorg voor een captcha test in jouw gastenboek, voor de spammers het gevonden hebben.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Site bouwen

          Ik zou er ook zeker voor zorgen,
          dat als je nu bv op vogels klikt, dat je dan ook een pagina krijgt met het overzicht van de vershillende soorten vogels.

          Niet elke mens is even handig met zo'n roll-over menuutje.
          (ook voor zoekmachines is het interessanter om zo'n pagina te hebben.

          Ook zou ik op de homepagina iets meer tekst hebben,
          (maar geen zinnen a la: welkom op mijn webpagina).

          Groeten,
          Koen
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Site bouwen

            Dank voor de reacties. Hoe ik zo'n test in mijn gastenboek moet zetten heb ik nog niet ontdekt. Dat van dat menu als je bijvoorbeeld op vogels klikt komt er. Heb ik bij Ijsland ook al, maar was er nog niet aan toe gekomen.

            Nogmaals bedankt en hier nogmaals de link voor de veranderingen.

            The tee is the ultimate laid-back wardrobe staple for any type of male. Worn by the divine beings of men's style from James Dean to Marlon Brando, the Tee shirts occupies an unusual cross-section of...
            Last edited by gertjan...; 14 februari 2012, 22:41.
            Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Site bouwen

              Ik vind het een mooie,sobere,verzorgde website, . Geeft je zin om verder te kijken.
              Zo een roll-over menu zorgt ervoor dat alles klikbaar is vanaf het beginvenster, als ik teveel moet klikken om een foto te zien, dan haak ik meestal af.

              In vergelijking met mijn website is dit toch high tech, ik heb die dan ook zelf gebouwd via dreamweaver/PS/lightroom(voor de gallerijen) maar ken er niet genoeg van voor van die mooie menu's te maken.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Site bouwen

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ik vind het een mooie,sobere,verzorgde website, . Geeft je zin om verder te kijken.
                Zo een roll-over menu zorgt ervoor dat alles klikbaar is vanaf het beginvenster, als ik teveel moet klikken om een foto te zien, dan haak ik meestal af.

                In vergelijking met mijn website is dit toch high tech, ik heb die dan ook zelf gebouwd via dreamweaver/PS/lightroom(voor de gallerijen) maar ken er niet genoeg van voor van die mooie menu's te maken.
                Maar door de opkomst van tablets a la ipad ed is de combinatie van roll-over met overzichtspagina nodig.

                uiteindelijk: doe je evenveel muisbewegingen (alleen 1 klik verschil).

                Layout is idd proper,
                ben ik fan van,

                zo hoort het ook, niet te veel b*llsh*t
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Site bouwen

                  nog tips?
                  Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Site bouwen

                    Persoonlijk zou ik ervoor zorgen dat de foto's in het overview (die dienen als menu links) allemaal een maximum breedte en hoogte hebben, zodat ze allemaal de zelfde plaats in pakken (en alles dus wat ordelijker overkomt).
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Site bouwen

                      Een aantal dagen geleden toch begonnen aan een nieuwe site. De vorige versie beviel me niet...

                      The tee is the ultimate laid-back wardrobe staple for any type of male. Worn by the divine beings of men's style from James Dean to Marlon Brando, the Tee shirts occupies an unusual cross-section of...

                      nog tips?
                      Last edited by gertjan...; 14 februari 2012, 22:41.
                      Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Site bouwen

                        Mooi en sneller als de eerste

                        Ik zou de teksten onder de fototjes zetten, of in ieder geval duidelijker maken bij welke foto ze horen want nu staan die er knal tussenin.
                        Tevens alle teksten mooi centreren bij de foto 's.

                        De witte achtergrond vind ik persoonlijk te hard, maar dat is uiteraard kwestie van smaak.

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Site bouwen

                          Site weer wat veranderd, ander uiterlijk en foto's anders gesorteerd. Dit omdat het nu makkelijker bij te werken is als er een nieuwe soort bij komt.
                          De namen staan er nu ook dichterbij, en de witte achtergrond is verledentijd.

                          Beter?
                          Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Site bouwen

                            Véél beter qua indeling !
                            Als ik je nog een goede raad mag geven, sorteer in je foto's die je op je site plaatst.
                            Beter één of twee goede foto's dan vijf of zes mindere

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Site bouwen

                              Bedankt!

                              Ja, keuzes maken in foto's... blijft lastig.
                              Ik weet dat er minder goede foto's op staan. Vaak omdat ik gewoon blij ben dat ik een bepaalde soort op de foto heb.

                              Gertjan

                              The tee is the ultimate laid-back wardrobe staple for any type of male. Worn by the divine beings of men's style from James Dean to Marlon Brando, the Tee shirts occupies an unusual cross-section of...
                              Last edited by gertjan...; 14 februari 2012, 22:42.
                              Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X