Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

    Dit kwam ik zopas tegen op de site van De Redactie: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw.../111111_gursky
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

    Wie is er de gek, diegene die het vraagt of diegene die het geeft?
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

      Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
      Wie is er de gek, diegene die het vraagt of diegene die het geeft?
      Als het de foto is achter de link, dan moet je het gek zijn voorbij zijn om daar zo veel geld voor te geven. Komt hier op BD nog niet in de HOF.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Als het de foto is achter de link, dan moet je het gek zijn voorbij zijn om daar zo veel geld voor te geven. Komt hier op BD nog niet in de HOF.
        Wat heeft dat er nu mee te maken? Je betaalt voor de naam en niet voor het produkt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Als het de foto is achter de link, dan moet je het gek zijn voorbij zijn om daar zo veel geld voor te geven. Komt hier op BD nog niet in de HOF.
          Vind die foto nochtans vele malen mooier dan de veelal pulp in de HoF.
          http://thaajs.weebly.com/
          http://www.flickr.com/photos/thijs94/

          Comment


          • #6
            Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Wat heeft dat er nu mee te maken? Je betaalt voor de naam en niet voor het produkt.
            Moet ik iets mooi of waardevol vinden omdat het door een "naam" is gemaakt?
            En hoe is die persoon aan zijn "naam" gekomen? Door zijn creaties of door marketing?
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

              Oorspronkelijk geplaatst door Soulwax Bekijk bericht
              Vind die foto nochtans vele malen mooier dan de veelal pulp in de HoF.
              Dat durfde ik al niet goed zeggen.

              Anderzijds vind ik dat Gursky veel interessantere foto's dan deze heeft gemaakt.
              Deze steunt erg op de esthetiek en voor de rest is ze nogal mager.
              Misschien wordt dat anders als men ze in het gehele project over de Rijn bekijkt.
              Maar ze is nu eenmaal als afzonderlijke foto gekocht en niet als reeks.
              Als afzonderlijke foto zou ze me aan mijn muur geen jaar blijven boeien denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Wat heeft dat er nu mee te maken? Je betaalt voor de naam en niet voor het produkt.

                Dat is het juist.Kouwe kak.De kleren van de keizer.Eén grote maffieuze kloteboel,heel het moderne kunstcircuit.

                Lees ook : http://www.uhier.com/?p=952

                @Control Z : esthetiseren in de kunst moet niet ,maar mag wel , en mag zeker nier gedemoniseerd worden.Een aantrekkelijke verpakking kan zorgen voor een grote appetijt om de inhoud te verorberen.

                Walter
                Last edited by Phororhacos; 12 november 2011, 15:31.
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                  Oorspronkelijk geplaatst door Soulwax Bekijk bericht
                  Vind die foto nochtans vele malen mooier dan de veelal pulp in de HoF.
                  Over deze stelling ga ik mij niet uitspreken, maar als Adreas een koude drol op de stoep zou vastleggen zullen een deel mensen dit prachtig vinden omdat HIJ dat gedaan heeft. Terwijl het in essentie gewoon sh*t blijft.

                  Ik wil aannemen dat deze man goede foto's kan maken (ik ken geen werk van hem), maar het getoonde beeld een waarde toekennen van deze grootte is een beetje van de pot gerukt en heeft niks meer met het beeld op zich te maken, maar enkel met de naam en de PR-machine die erachter zit.

                  Bij mij komt het niet aan de muur (ook niet gratis).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                    Oorspronkelijk geplaatst door Soulwax Bekijk bericht
                    Vind die foto nochtans vele malen mooier dan de veelal pulp in de HoF.
                    vind deze beter.

                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                      Waarschijnlijk is de koper ook een fan van mark rothko, mi eveneens overhyped

                      YMMV Nerdi
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                        Noem eens een kunstwerk dat meer dan 10.000 euro waard is.
                        Kunst is net als goud, een speculanten object: handel in gebakkenlucht en meer niet.
                        Vincent van Gogh kon in 1886 zijn werken nog niet voor een kaashomp kwijt, nu worden er vele miljoenen voor betaald.
                        Ruim vijftig jaar geleden stookte een kunstenaar uit onze straat zijn schilderijen bij ons achter in het weiland op omdat niemand ze zelfs voor niets wou hebben. Twintig jaar later kon hij vragen wat hij wilde voor zijn werken en voor een paar werken die de brandstapel bespaard bleven. Museums zullen hun bezit daarom ook nooit in geldwaarden uitdrukken, ze worden toch nooit verkocht. Voor de verzekering geven ze er een gegokte waarden aan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Moet ik iets mooi of waardevol vinden omdat het door een "naam" is gemaakt?
                          En hoe is die persoon aan zijn "naam" gekomen? Door zijn creaties of door marketing?
                          Dat heeft er toch ook niets mee te maken: het is geldbelegging.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dat heeft er toch ook niets mee te maken: het is geldbelegging.
                            voila

                            @ Nerdi, Rothko is een groot kunstenaar.

                            De verkochte foto doet me denken aan een heel plat afkooksel van de zeebeelden van Hiroshi Sugimoto.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Recordbedrag voor foto van Adreas Gursky

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              De verkochte foto doet me denken aan een heel plat afkooksel van de zeebeelden van Hiroshi Sugimoto.
                              Ik denk dat je de foto van Gursky in het geheel van het project moet bekijken, net zoals de zeebeelden van Sugimoto.
                              Want als afzonderlijke foto, is er ook bij Sugimoto weinig te zien he om er eventueel 3,15 miljoen aan te geven.

                              Comment

                              Working...
                              X