Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

clochards gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • clochards gezocht

    voor een schoolopdracht dien ik een portretfoto in omgeving te maken en ik dacht meteen aan een clochard op straat.
    maar weet er iemand waar ik veel clochards kan vinden?
    ikzelf woon tussen leuven en brussel, dus wel liefst deze regio

    wie kan me helpen?

  • #2
    Re: clochards gezocht

    stationsbuurten

    In Leuven vind je er altijd wel enkele aan het station, vooral als het minder druk wordt 20-21u Kan nog mooie sfeer geven met straatverlichting

    Brussel zullen er wel meer zijn, maar dan zou ik zeker niet alleen gaan

    Comment


    • #3
      Re: clochards gezocht

      In Leuven loopt er zeker éne "bekende" rond, net als in Aarschot. Daar zit trouwens bijna dagelijks ne Roemeense (of zo) straatmuzikant/clochard aan't brugske van de parking Demervallei naar de Delhaize.

      In bxl moet ge nu ook niet veel moeite doen denk ik...

      En anders: TGV naar Parijs, hebt ge ze ineens in hun cliché "habitat"
      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

      Comment


      • #4
        Re: clochards gezocht

        maak het je zelf makkelijk en creëer er zelf èèn.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: clochards gezocht

          ja die in leuven, die loopt hier vaak rond ja, die praat veel tegen zichzelf, maar eerlijk gezegd daar heb ik wat schrik van.
          Hoe valt die van aarschot mee?
          In ieder geval ik zou dit niet alleen willen doen, mijn ventje ofzo meenemen...

          Comment


          • #6
            Re: clochards gezocht

            Brussel Noord.
            Altijd prijs.

            Als je wil kan je daar in de buurt bovendien andere portretten in omgeving maken

            Comment


            • #7
              Re: clochards gezocht

              Op het Vossenplein in Brussel is het alle dagen tot 13 uur markt (rommel).
              Als de marktkramers weg zijn loopt het er vol clochards die in de overgebleven resten zitten te snuffelen. Daar kan je wel leuke beelden vastleggen. Uw achtergrond is dan ook nog die overgebleven rommel.

              D.

              Comment


              • #8
                Re: clochards gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Brussel Noord.
                Altijd prijs.

                Als je wil kan je daar in de buurt bovendien andere portretten in omgeving maken
                daar liggen ze gewoon te slapen in de gangen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: clochards gezocht

                  Een portret maak je altijd in je omgeving, dat is eigen aan een portret of je dat nu maakt in Brussel of Peking.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: clochards gezocht

                    @ darkshadow: is dat ook in het weekend die rommelmarkt en best als vrouw niet alleen gaan denk ik?

                    Comment


                    • #11
                      Re: clochards gezocht

                      Als ik het mij goe herinner is heb ik eens een krantenartikel gelezen... Die van Aarschot is dood. Das toch die dat altijd verkleed was hè? Ik DENK dat die dood is. En er was ergens in Aarschot waar ge foto's van hem kunt bezichtigen in al zijn costums.
                      (kweet eigelijk ni da da echt ne clochard was)

                      Die in Leuven... Die tegen zichzelf praat. Is vroeger ne leeraar of prof geweest en die geeft in zijn hoofd nog altijd les. Maar ook van diene weet ik eigelijk ni of da echt ne clochard is, of gewoon "de stadszot" Schrik zou ik daar nu ni van hebben, maar ik denk da diene mss n btje te "zot" is om mee te werken... Da idee heb ik daar toch van

                      Ik denk da Brussel de beste plaats is. In het centraal station zit er altijd nen hele hoop, zelfs met konijnen bij!! En die omgeving werkt ook wel mee om hen te fotograferen. Mss laten ze het wel toe, maar dan zou ik ze wel iets geven... Kan een clochard altijd wel gebruiken denk ik. En alleen zou ik da zowizo ni doen.

                      Edit: net even opgezocht: Frans Bellens .. De sheriff van Aarschot is gestorven in 2009. Foto's van hem zijn (of waren) te bezichtigen in het stedelijk museum in Aarschot. Tzijn foto's van 10 jaar geleden die hij door een fotograaf van wie de naam me nu even ontglipt, die liet hij maken in ruil voor een tros bananen.
                      Last edited by LinseyP; 9 november 2011, 17:06.
                      Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                      Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: clochards gezocht

                        ga eens bij zo'n organisatie langs welke zich bekommerd over daklozen/clochards en maak een praatje met een sociaal medewerker over uw plannen, bedoelingen, etc.
                        Wellicht kunnen zij jou de juiste do's en dont's meedelen en misschien brengen ze jou dan zelfs in contact met een dakloze...

                        't is maar een voorstel hé, ge ziet maar wat ge ermee doet...
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: clochards gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                          @ darkshadow: is dat ook in het weekend die rommelmarkt en best als vrouw niet alleen gaan denk ik?
                          op de anspachlaan tussen de beurs en 't adminsitratief centrum van brussel heb je er ook altijd en veilig om alleen te lopen.

                          mvg,
                          EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                          www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: clochards gezocht

                            Breng wat pistolets mee voor die mannen. Dan krijg je ook eens glunderende clochards op je foto.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: clochards gezocht

                              Toen ik die opdracht kreeg dacht ik niet aan een clochard maar wel aan de bakkersvrouw waar ik ons brood koop. En die werkte graag mee in ruil voor de foto's.

                              Eén cursist heeft ook een foto afgegeven van een bedelares, met de telelens getrokken.
                              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                              Comment

                              Working...
                              X