Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoolfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schoolfoto's

    Gisteren kreeg ik de schoolfoto's van mijn jongste zoon onder ogen.
    Ik ken de schoolfotograaf niet, maar 'k zou het in zijn plaats niet eens durven afgeven.
    1) De individuele foto's zijn niet scherp (focus ligt precies verkeerd), verkeerd gekadreerd (naast de rechter arm is er nog volop ruimte, de linker arm staat er maar deels op) en de achtergrond is heerlijk gekleurd (foto's dus onbruikbaar als pasfoto).
    2) De klasfoto (groep) is slecht nabewerkt. De kleuren zijn donker, maar alle gezichten zijn licht tot zelfs overbelicht.

    Zoonlief wist nog te zeggen dat er kinderen waren die op hun individuele foto er als een spook uitzagen (fel overbelicht).

    Triestig.

    Uit beleefdheid en als aandenken zullen we de klasfoto (groep) kopen. De rest gaat linea-recta naar de school terug !
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

  • #2
    Re: Schoolfoto's

    Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
    Gisteren kreeg ik de schoolfoto's van mijn jongste zoon onder ogen.......

    Triestig.
    nee.. denk het niet hoor, bekijk de foto,s eens als leek.
    maar sommige maken er inderdaad een potje van.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Schoolfoto's

      Toen mijn zoon nog op de basisschool zat was ik nog een echte leek wat fotograferen betreft, maar ik vond ze af en toe ook niet mooi genomen door de fotograaf

      Comment


      • #4
        Re: Schoolfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
        Gisteren kreeg ik de schoolfoto's van mijn jongste zoon onder ogen.
        Ik ken de schoolfotograaf niet, maar 'k zou het in zijn plaats niet eens durven afgeven.
        1) De individuele foto's zijn niet scherp (focus ligt precies verkeerd), verkeerd gekadreerd (naast de rechter arm is er nog volop ruimte, de linker arm staat er maar deels op) en de achtergrond is heerlijk gekleurd (foto's dus onbruikbaar als pasfoto).
        2) De klasfoto (groep) is slecht nabewerkt. De kleuren zijn donker, maar alle gezichten zijn licht tot zelfs overbelicht.

        Zoonlief wist nog te zeggen dat er kinderen waren die op hun individuele foto er als een spook uitzagen (fel overbelicht).

        Triestig.

        Uit beleefdheid en als aandenken zullen we de klasfoto (groep) kopen. De rest gaat linea-recta naar de school terug !
        Hey,

        van het zelfde hier.

        Schandalig, en dan ook nog schandalig duur.

        Comment


        • #5
          Re: Schoolfoto's

          bij mij zijn de klasfoto's van middelbaar nog niet zolang geleden (8jaar geleden 6emiddelbaar) en die waren ook slecht.
          In de beginjaren kochten we ze allemaal, ma daarna enkel de klasfoto als aandenken.

          Die fotografen willen er rap rap vanaf zijn, als ze hun centjes maar hebben.
          Da die directies da niet zien en eens horen voor een andere fotograaf
          Ene die zijn vak met liefde en passie doet

          Comment


          • #6
            Re: Schoolfoto's

            Je hoeft die foto's toch niet te kopen?
            De klasfoto is zeker een leuk aandenken, maar die individuele foto's kan je toch bij elke fotograaf op de hoek véél beter (en wss goedkoper) laten maken.

            Veel erger vond ik de communiefoto's die m'n vrouw vorig jaar meebracht (ze is leerkracht).
            Om te vermijden dat er voor elk kind 3 fotografen rondliepen in de kerk (vader, nonkel en tante of zo) werd er een afspraak gemaakt met een fotograaf en een verbod op fotograferen door anderen in de kerk.

            Wel, 't was een ramp. Ongelooflijk hoe die foto's verpest waren. En niet enkele of de helft... Der waren maar enkele bij die een beetje toonbaar waren. Goedkoop waren ze ook al niet...
            En daar wil je als ouder nu toch ietwat deftige foto's van? Anders heb je niks.
            Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

            Comment


            • #7
              Re: Schoolfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
              ..........

              Veel erger vond ik de communiefoto's die m'n vrouw vorig jaar meebracht (ze is leerkracht).
              Om te vermijden dat er voor elk kind 3 fotografen rondliepen in de kerk (vader, nonkel en tante of zo) werd er een afspraak gemaakt met een fotograaf en een verbod op fotograferen door anderen in de kerk.

              Wel, 't was een ramp. Ongelooflijk hoe die foto's verpest waren. En niet enkele of de helft... Der waren maar enkele bij die een beetje toonbaar waren. Goedkoop waren ze ook al niet...
              En daar wil je als ouder nu toch ietwat deftige foto's van? Anders heb je niks.

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Schoolfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                nee.. denk het niet hoor, bekijk de foto,s eens als leek.
                maar sommige maken er inderdaad een potje van.
                grt,bouk.
                Ben niet vlug eens met je maar nu voor de volle 100%
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                Comment


                • #9
                  Re: Schoolfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht

                  Uit beleefdheid en als aandenken zullen we de klasfoto (groep) kopen. De rest gaat linea-recta naar de school terug !
                  Ik ga niet veralgemenen maar de zwarte kas van de school moet ook van ergens aangevuld worden. Onrechtstreeks help je mee voor de atributen van het schoolfeest
                  EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                  www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schoolfoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
                    Ik ga niet veralgemenen maar de zwarte kas van de school moet ook van ergens aangevuld worden. Onrechtstreeks help je mee voor de atributen van het schoolfeest
                    Klopt, maar dan koop ik liever 13 EUR of zelfs het dubbel daarvan tijdens de koekjesverkoop (papier net vandaag meegekregen) dan 13 EUR uit te geven voor foto's die nergens op lijken.
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schoolfoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      nee.. denk het niet hoor, bekijk de foto,s eens als leek.
                      'k Weet het niet zo direct. Als zelfs mijn jongste zoon (8 jaar) opmerkt dat sommige klasgenootjes er als een spook uitzien op hun individuele foto ...
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schoolfoto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                        Klopt, maar dan koop ik liever 13 EUR of zelfs het dubbel daarvan tijdens de koekjesverkoop (papier net vandaag meegekregen) dan 13 EUR uit te geven voor foto's die nergens op lijken.
                        Ik geef je geen ongelijk, zolang er ouders zullen zijn die die mislukte foto's blijven kopen zal er niet veel veranderen vrees ik, en gezien de meesten toch wel de groepsfoto kopen is het voor hun al winstgevend genoeg.
                        EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                        www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schoolfoto's

                          laatst ook van iemand school foto's onder hande genomen ..
                          foto was flets en niet scherp genoeg ..
                          ingescand .. fotosoep erover .. okuspokus ... zelf afdrukken met thuisprinter ...
                          ow fuck .. verbeterde versie is beter als origineel op papier ..

                          mijn mening = bandwerk om snel geld te verdienen
                          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schoolfoto's

                            hier ook dat de school foto's niet aan te zien zijn ,heb me daar vorig jaar al over geklaagd bij de directie maar blijkbaar is het dit jaar ook weer hetzelfde met de foto's van de kinderen vindt het schandalig de prijs voor zo en bundeltje met 1 klasfoto - 1 persoonlijke - en vier pasfoto's ,moeten we 22 euro betalen .

                            Groetjes
                            Ardeisgn
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schoolfoto's

                              Ik heb laatst een schoolfoto van m'n neefje gezien... het is huilen met de pet op!
                              Niet scherp, kleuren lopen in mekaar over, oersaaie setup, ... (en kan zo'n tijdje doorgaan als ik wil)

                              Ik vind het gewoon verschrikkelijk! We leven anno 2011, waar de kwaliteit van de schoolfoto's in vergelijking met klasfoto's van 20, 30, 40, ja tot zelfs 80 jaar geleden erop achteruitgegaan is! Als ik klasfoto's van m'n grootvader bekijk, zijn die kwalitatief stukken beter! De foto's werden in de klas zelf genomen, sfeer en compositie troef!

                              Tjah, in een tijd waar iedereen die maar een beetje een dslr in z'n handen kan houden als "de" fotograaf gezien wordt... mits de prijs maar juist is! De ouders betalen die prijs wel, maar het gebodene is gigantisch zwak!
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X