Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Felicitaties aan dmiddern

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Felicitaties aan dmiddern

    Gefeliciteert dmiddern U behaalde een verdiende eerste Challenge plaat met een kleurige abstrakte foto. Wat het is weet ik niet. Maar ja bij abstrakte fotografie heb je die heel snel. De abstraktie leunt heel dicht aan bij het ongekende en het duistere. De foto is heel sierlijk van lijn en kleur.

    Ook voor de foto van Nelita en lut mijn gelukwensen.

    Zowel het aantal deelnemers als de kwaliteit van de inzendingen wisten me te boeien.

    Nu maar duimen voor de opdracht "Creatie of toeval) voor de Nov Challenge en hopen dat we ook daar een grote opkomst tot deelname mogen vaststellen.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Felicitaties aan dmiddern

    Ook mijn felicitaties !

    Ik had de top-2 in wanorde ... ik gaf nelita een abstract streepje voor

    Het was een mooie challenge deze keer,
    proficiat aan alle deelnemers eigenlijk voor hun creativiteit en voor hun deelname ...
    nog van da
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Felicitaties aan dmiddern

      dmiddern,mijn welgemeende felicitaties het was van ik het begin een foto waar ik meerder keren naar kwam kijken.
      persoonlijk vond ik ook dat het niveau van deze maand hoger lag dan anders waarvoor een dikke proficiat aan alle deelnemers.
      Abstract is iets waar je veel uiteenlopende meningen zult hebben, het is daarom ook moeilijker om punten te geven.
      Wat me wel opvalt is dat er de laatste paar maanden veel minder lage scores gegeven worden waardoor dat iemand die nu binnen de top 12 eindigt zich niet moet afvragen waaraan hij die 1tjes en 2tjes te danken heeft!
      Mijn Fanpagina
      Mijn website
      Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

      Comment


      • #4
        Re: Felicitaties aan dmiddern

        dmiddern, ook van mij van hart proficiat met je eerste plaats! Het was ook mijn favoriet !
        Spooky en Frakske, bedankt voor jullie positieve commentaar op mijn foto.

        Sommigen vroegen zich af hoe mijn foto tot stand gekomen is. Via de exifs weten jullie ondertussen al wat meer. Het gaat inderdaad om rook (2 wierookstokjes) die ik ingeflitst heb van opzij met een zelfgemaakte kleurenfilter op de flits (+ zwarte achtergrond). De rode (!) kleurenfilter was gemaakt op basis van een gekleurd plastieken mapje. Daarna heb ik met de witbalans gespeeld omdat het rood me niet echt kon bekoren. Via "fluorescerend" bekwam ik deze paarse en blauwe kleur. In PSE heb ik de foto 90 graden gekanteld om het geheel wat abstracter te maken. That''s it... Ter info: basisinstellingen voor "smoke photography" vind je o.a. hier bij Gavin Hoey: http://www.youtube.com/watch?v=J2d281_HoEQ (filmpje in Engels, maar heel goede uitleg)!
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Felicitaties aan dmiddern

          Ook ik vond het een boeiende challenge met veel mooie resultaten.
          Mijn enige 10 die ik gegeven heb was voor ... dmiddern. Proficiat.
          En aan Nelita had ik ook meer gegeven dan aan mezelf.
          Ik ben uiteraard heel tevreden met mijn derde plaats, hoewel ik persoonlijk vind dat er nog enkelen mij mochten voorgaan.

          Comment


          • #6
            Re: Felicitaties aan dmiddern

            Van Harte.
            zat ook in mijn top 10.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Felicitaties aan dmiddern

              Proficiat dmiddern, jij was ook mijne favoriet !
              Ook proficiat aan de top 12 ! Het was inderdaad een mooie challenge deze maand !
              Grts Maddy
              zero

              Comment


              • #8
                Re: Felicitaties aan dmiddern

                Proficiat aan Dmiddern, die zelf de stelling ontkrachtte dat "een niet abstracte foto wel eens kon winnen". Een goed uitgevoerde foto en echt abstract. Ook aan Nelita met de tweede stek en aan Lut op de derde.

                Ook aan de ganse top 12, al vind ik het toch wel jammer dat de helft van de top 10 foto's zijn die op een soorgelijke manier al vaker in de challenge voorgekomen zijn. Wie koos voor echt abstract in combinatie met originaliteit werd er in de meeste gevallen toch niet voor beloond. Een pluim voor al wie dit toch aandurfde .

                Daarom gaat men speciale vermelding naar HildeL die een echt abstract kleurenpalet uit haar camera haalde en aan PAM2 met een mooie grafische abstracte plaat.

                Omdat abstract vaker beter uitkomt met een mooi kader errond, speelde ik van meet af aan met het idee om er een kader rond te fotograferen. Na veel bestuderen, testen en knutselen lukte het me toch om een fijn wit kadertje gevolgd door een grote zwarte rond mijn macroopname van een stukje sfeerlamp uit gebroken glas te krijgen. Het stukje lamp op de foto is 20 op 20mm. Het witte randje is een 3mm breede spleet van 60 op 60 cm in een donker achtergrond, die vanachter ingeflitst werd. Hoe dit juist in zijn werk ging leg ik in een ander topic nog wel eens uit.

                Op naar het volgende thema.
                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                Comment


                • #9
                  Re: Felicitaties aan dmiddern

                  Gefeliciteerd dmiddern, mooie winnaar
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Felicitaties aan dmiddern

                    Een dikke proficiat dmiddern...knappe plaat!!
                    Ook Nelita en Lut een welverdiende plaats!
                    En nog eens proficiat aan iedereen die er aan deel genomen hebben!

                    Op naar de volgende challenge die toch heel wat moeilijker zal zijn!!!
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Felicitaties aan dmiddern

                      Proficiat ook van mijnentwege aan Dmiddern, Nelita en Lut, maar ook aan de andere deelnemers, want daar zaten er zeker ook nog goede tussen.

                      Voor mij was het een eerste kennismaking met de challenge en ik ben dan ook heel erg blij met mijn 21ste plaats. Bedankt iedereen voor de stemmen.

                      Ann
                      Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Felicitaties aan dmiddern

                        Bij deze dmiddern ook mijn felicitaties.

                        Zou je aub zo vriendelijk willen zijn om mijn nieuwsgierigheid (en ook van de anderen denk ik) te bevredigen en eens uit de doeken te doen wat het is en/of hoe het is tot standgekomen?

                        Bedankt
                        Marc
                        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                        M.v.g. Marc

                        Comment


                        • #13
                          Re: Felicitaties aan dmiddern

                          Proficiat aan de topdrie ... ze waren hun podiumplaatsen zeker meer dan waard

                          + net als Erven

                          Daarom gaat men speciale vermelding naar HildeL die een echt abstract kleurenpalet uit haar camera haalde
                          gaat, wat mij betreft, een speciale vermelding naar HildeL
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Felicitaties aan dmiddern

                            heel erg bedankt voor de gulle punten en de positieve commentaren! Ik was tevreden van mijn foto maar om eerlijk te zijn had ik dít niet verwacht. Ik schatte de kansen van Lionezz, Filipo, Dare2Fly, Frakske en zo veel hoger in... maar ik ben wel heel aangenaam verrast. En blijkbaar heb ik inderdaad mijn eigen stelling ontkracht

                            Ik kom net thuis van een reisje naar Duitsland (zonder internet) dus ik was al enkele dagen benieuwd naar de uitslag, de challenge pagina openen en je foto dan al direct zien staan is een aangenaam gevoel :-) dat de uitwerking van mijn vrouw haar frustratie die het uitpakken nu even alleen moet afhandelen terwijl ik dit typ ruimschoots overstijgt soit...

                            Toen ik bij het bekendmaken van het thema begon na te denken wat abstracte fotografie precies is, had ik enkele dingen voor mezelf genoteerd (al dan niet bediscussieerbaar natuurlijk maar zo zag/zie ik het thema abstract). Ik wou liever geen concreet voorwerp herkenbaar hebben, ik wou graag kleur hebben, een interessant lijnenspel, een strakke compositie, leuke contrasten en een goede belichting. En net zoals bij het thema patronen eerder dit jaar had ik weer massa's ideeën (iets wat jammer genoeg niet altijd het geval is ) Ik heb zelfs voor de fun nog een 5-tal extra foto's genomen in dit thema na het insturen van mijn foto, iets wat vroeger nog had kunnen resulteren in een moeilijke afweging tot veranderen van de foto :-), een psychologische marteling die me nu werd gespaard

                            Uiteindelijk resulteerde dit in deze foto. Het niet herkenbaar voorwerp geeft als extra element dat de nieuwsgierigheid van de mensen getriggerd wordt... ik vind dit wel een heel leuk aspect aan en ook het doel van het thema abstract. Ik wil dit element dan ook niet wegnemen en de magie ervan dus niet ontkrachten dus met het risico van veel over me heen te krijgen... zeg ik liever niet wat het is.
                            http://www.pixel7.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Felicitaties aan dmiddern

                              Oorspronkelijk geplaatst door dmiddern Bekijk bericht
                              Ik wil dit element dan ook niet wegnemen en de magie ervan dus niet ontkrachten. Dus met het risico van veel over me heen te krijgen... zeg ik liever niet wat het is.


                              ......................
                              Last edited by Erven; 5 november 2011, 03:43.
                              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                              Comment

                              Working...
                              X