Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessante boeken???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessante boeken???


    Ik had graag wat leuke boeken aangeschaft omtrent fotografie maar weet nie waar te beginnen.
    Het mogen boeken zijn van een bepaalde fotograaf maar het gerust ook een boek dat een bepaalde tak van de fotografie bespreekt. Kortom welke boeken mogen nie ontbreken in de kast van een amateutfotograaf???

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Interessante boeken???

    bekijk het eens zo:
    iemand anders kan jou geen boeken aanraden met zo'n beperkte informatie die je geeft.
    "leuke" boeken over fotografie zijn immers aangepast aan jouw persoonlijke smaak, stijl, thema's enz.
    er zijn duizenden werken over fotografie, waaronder vele interessante. Ook vele on-interessante.
    Ga eens naar een grote bibliotheek en snuffel daar eens in de fotografieboeken. Of in de FNAC of Standaard boekenwinkel.
    Dan ga je al wat wijzer worden.
    Grofweg heb je de technische "hoe fotografeer ik"-boeken.
    En anderzijds de kijkboeken met beelden van gekende fotografen.
    Als je de basis onder de knie hebt (de eerste soort boeken), dan worden de laatste soort boeken best belangrijk om te bekijken.
    Ook staan er dikwijls interviews met de fotograaf of biografieën in.

    Comment


    • #3
      Re: Interessante boeken???

      Als kerstcadeau voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een goed technisch "hoe fotografeer ik"-boek. Ze heeft een beginnersniveau.

      Heeft er misschien iemand een goed voorstel aub?

      (Of raad je me aan om haar meteen een online cursus cadeau te doen?)

      Alvast bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Interessante boeken???

        'Digitale Fotografie' van Scott Kelby ( NewRiders) is aan te raden.
        Er wordt 1 bladzijde me illustratie geschreven over één tip, dus is overzichtelijk en goed begrijpbaar voor een beginner.
        Er bestaan 3 delen van en ook een gebundelde versie

        Hier staat er eentje van de reeks.

        Comment


        • #5
          Re: Interessante boeken???

          Hier ook fan van de boeken van Scott Kelby ...
          Kan ze alleen maar aanraden!

          Comment


          • #6
            Re: Interessante boeken???

            beeldboeken zijn moeilijk aan te raden. Ik heb er een zeshonderd steken maar zou niet weten wat ik je moet aanraden. Dat is allemaal zo persoonlijk.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Interessante boeken???

              In plaats van geld uit te geven voor verschillende boeken, zou ik een jaarabonnement op Kelbytraining nemen. Online videolessen over fotografie,photoshop,lightroom,belichting enz... Er komt heel veel aan bod en je gaat er zeker iets uit leren.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Interessante boeken???

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                zou ik een jaarabonnement op Kelbytraining nemen. Online videolessen over fotografie,photoshop,lightroom,belichting enz... Er komt heel veel aan bod en je gaat er zeker iets uit leren.
                Is dat het geld waard?
                Want ik was er ook over aan het nadenken om mij te abonneren...

                Alvast bedankt!

                Comment


                • #9
                  Re: Interessante boeken???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                  Is dat het geld waard?
                  Want ik was er ook over aan het nadenken om mij te abonneren...

                  Alvast bedankt!
                  Ik vind van wel, dit is nu mijn tweede jaargang dat ik geabonneerd ben. Er komen heel veel dingen aan bod, trouwfotografie, studio, werken met softboxen, op locatie, werken met photoshop, enz...
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessante boeken???

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Ik vind van wel, dit is nu mijn tweede jaargang dat ik geabonneerd ben. Er komen heel veel dingen aan bod, trouwfotografie, studio, werken met softboxen, op locatie, werken met photoshop, enz...
                    Oké, bedankt!

                    Maar als je eerst een abonnement van 1 maand wilt nemen, dan wordt dat automatisch verlengt? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
                    Is dat ook zo bij een jaar abonnement?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessante boeken???

                      Ik zat met dezelfde vraag als jij. Wou eigenlijk een maandabonnement nemen telkens ik het wou. Had een mail gestuurd en blijkbaar kan je zo een maandabonnement stopzetten. Moet je wel eventjes verwittigen, anders blijft het doorlopen. Ondertussen toch een jaarabonnement genomen want die mail kwam wat later en had al ingetekend.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessante boeken???

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Ik zat met dezelfde vraag als jij. Wou eigenlijk een maandabonnement nemen telkens ik het wou. Had een mail gestuurd en blijkbaar kan je zo een maandabonnement stopzetten. Moet je wel eventjes verwittigen, anders blijft het doorlopen. Ondertussen toch een jaarabonnement genomen want die mail kwam wat later en had al ingetekend.
                        haha, ja, een maand abonnement lijkt interessanter om toch eens eerst uit te proberen...
                        Maar bedankt voor de informatie.
                        Alles wat ik nodig had

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessante boeken???

                          Geef haar een nicknaam en maak haar lid van Belgium Digital. Dan kan ze leren, zien en
                          observeren, beoordelen en goesting krijgen, zoeken en zelfs vriendjes krijgen. Dit is goed,
                          goedkoop en dag en nacht open.

                          Comment

                          Working...
                          X