Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beweging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beweging

    Hallo Allemaal,

    Ben net begonnen met het leren fotograferen op de M stand etc. en ik heb een vraagje, ik wil heel erg graag een beweging in een foto vast leggen. Maar hoe zou ik dan m'n camera (olympus E20) in moeten stellen? Neem aan met een langere sluitingstijd, maar kan dat ook als je geen statief hebt?

    Alvast bedankt in ieder geval

    Groetjes van Marielle

  • #2
    doe es een search op 'panning'
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Dat kan inderdaad ook zonder statief maar naargelang het effect dat je nastreeft is een stevige hand wel aangewezen.
      Het hangt er ook een beetje vanaf hoe snel je onderwerp beweegt en of je je toestel met het onderwerp meebeweegt om de achetrgrond te vervagen of dat je de achtergrond net scherp wil houden en de beweging in het onderwerp zelf wil zien.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Lazy Charles geeft al een goed voorbeeld aan. Afhankelijk van het object gewoon eens wat test shots maken (voordeel van digitaal )

        Heb wel eens staan oefenen langs de weg... staan sommige je misschien vreemd aan te gapen, maar ach.. het zijn dankbare objechten fietsers/auto's. Gewoon vanuit de hand oefenen. Evt avondfotografie met zeer langes sluitertijden het best vanaf een statief.
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          hallo, tis inderdaad maar juist wat je wil. zelf heb ik al een paar keer fotos gemaakt met een scherp onderwerp bv auto en de achtergrond onscherp. je sluitertijd hangt dan nog af van 1 het weer en 2 hoe snel is je onderwerp, een auto of moto tegen 200 op een circuit kom ik met een 300mm lens op een sluitertijd van een 1:45 to 1:60 afhankelijk van het weer nog iets sneler of trager, maar bij bv de zitmaaier race in zonhoven daar gaan ze niet zo hard dus moet mijn lens langer op. het is ook fel afhankelijk van het toestel en de lens. hoe meer zoem hoe makelijker. dus proberen is te boodschap.
          sla me nu niet dood als mijne zever niet perfect juist is he. dit zijn eigen ervaringen en ik ben ook maar ne amateur.

          Groetjes Robke

          Comment

          Working...
          X