Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Living a small life... the story

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Living a small life... the story

    Hier is dus het verhaal waarop doudeke zit te wachten... Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over de foto's... der kan nog enorm veel aan verbeterd worden.
    Maar ik ben er een hele namiddag mee bezig geweest, ben nu klaar, en ben stikkapot...
    Ik wou ze toch graag met jullie delen, dus ondanks de lichte ontevredenheid, post ik ze toch... Misschien doe ik het nog wel eens over, misschien... maar niet direct... want ik heb een overdosis. Bij de eerste afkickingsverschijnselen begin ik opnieuw.

    Hier komt het verhaal:

    1. Op een dag was mevrouw Small fruit gaan kopen bij de fruitboer.




    2. Op haar weg terug naar huis zag ze plots een huis te koop staan. En dat net in de straat waar ze altijd graag had willen wonen.
    Het huis zag er ook heel mooi uit... mevrouw Small was opslag verliefd op dit huis!




    3. Ze repte zich naar huis en belde onmiddellijk naar MINI-IMMO die verantwoordelijk is voor de verkoop.
    Gelukkig namen ze op dit kantoor de telefoon nog op. Nadat ze de prijs vernomen had, nam mevrouw Small onmiddellijk een optie op dit huis.




    4. Omdat meneer Small geen telefoon heeft op het werk en mevrouw Small zo ongedurig was, ging ze maar meteen haar man opzoeken op het werk. Hij werkt in een steenkapperij.
    Omdat ze heel graag wou dat hij meteen mee kwam ging ze aan zijn baas en collega's vragen of het mogelijk was dat hij vandaag een paar uur vrijaf nam. Dat was oké en ze gingen samen het huis weer bekijken.




    5. Ook meneer Small was zeer tevreden over dit huis, dus besluiten ze maar onmiddellijk naar de bank te gaan om een lening af te sluiten voor dit huis.



    6. Daarna gaan ze snel een sticker over het bord kleven... ze hebben het huis gekocht!! Mevrouw Small is zéér gelukkig, en meneer is ook wel tevreden!



    7. Daar moet op geklonken worden, alle vrienden worden uitgenodigd in het café voor de nieuwe aankoop te vieren.



    Wat vinden jullie ervan?


    !!UPDATE!!

    Ondanks de overdosis heeft het mooie weer van vandaag mij weer veel moed gegeven. En ik zat toch een beetje met een slecht gevoel over mijn vorige reeks dat ik echt vond dat ik het zo niet kon laten... Dus alle blikjes, mannekes, stokskes, fruitstukken en andere benodigdheden naar buiten en met de late namiddagzon de hele reeks buiten nog eens overgedaan (op 1 foto na: die aan de telefoon van mini-immo...)

    Ik ben over de nieuwe reeks wel tevreden.. ik ben benieuwd naar jullie mening!

    Ik zet de tekst er ook weer even bij zodat het verhaaltje echt volledig is:

    1. Op een dag was mevrouw Small fruit gaan kopen bij de fruitboer.




    2. Op haar weg terug naar huis zag ze plots een huis te koop staan. En dat net in de straat waar ze altijd graag had willen wonen.
    Het huis zag er ook heel mooi uit... mevrouw Small was opslag verliefd op dit huis!




    3. Ze repte zich naar huis en belde onmiddellijk naar MINI-IMMO die verantwoordelijk is voor de verkoop.
    Gelukkig namen ze op dit kantoor de telefoon nog op. Nadat ze de prijs vernomen had, nam mevrouw Small onmiddellijk een optie op dit huis.




    4. Omdat meneer Small geen telefoon heeft op het werk en mevrouw Small zo ongedurig was, ging ze maar meteen haar man opzoeken op het werk. Hij werkt in een steenkapperij.
    Omdat ze heel graag wou dat hij meteen mee kwam ging ze aan zijn baas en collega's vragen of het mogelijk was dat hij vandaag een paar uur vrijaf nam. Dat was oké en ze gingen samen het huis weer bekijken.




    5. Ook meneer Small was zeer tevreden over dit huis, dus besluiten ze maar onmiddellijk naar de bank te gaan om een lening af te sluiten voor dit huis.




    6. Daarna gaan ze snel een sticker over het bord kleven... ze hebben het huis gekocht!! Mevrouw Small is zéér gelukkig, en meneer is ook wel tevreden!



    7. Daar moet op geklonken worden, alle vrienden worden uitgenodigd in het café voor de nieuwe aankoop te vieren.

    Last edited by LinseyP; 27 oktober 2011, 20:31. Reden: UPDATE
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

  • #2
    Re: Living a small life... the story

    Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
    Wat vinden jullie ervan?[/FONT]
    Zeer grappig en leuk uitgewerkt!
    Nogmaals leuk te zien dat je rekening gehouden hebt met de verschillende tips die je al gekregen hebt!

    Kleine opmerkingen (voor het geval je toch nog wijzigingen wil aanbrengen... ):
    - Bij foto 5 vind ik de onderkant van de bank wat slordig (witte rand)
    - Foto 7 vind ik heel goed qua concept (café in bierflesje!!!), maar de merken zijn een beetje slordig uitgeknipt en kunnen misschien ook anders geschikt worden.
    - Jammer dat de figuurtjes soms verschillen van foto tot foto, maar wellicht kon dit niet anders.

    Een dikke pluim voor alle moeite die je gedaan hebt en het resultaat mag er wezen!
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Living a small life... the story

      Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
      Zeer grappig en leuk uitgewerkt!
      Nogmaals leuk te zien dat je rekening gehouden hebt met de verschillende tips die je al gekregen hebt!

      Kleine opmerkingen (voor het geval je toch nog wijzigingen wil aanbrengen... ):
      - Bij foto 5 vind ik de onderkant van de bank wat slordig (witte rand)
      - Foto 7 vind ik heel goed qua concept (café in bierflesje!!!), maar de merken zijn een beetje slordig uitgeknipt en kunnen misschien ook anders geschikt worden.
      - Jammer dat de figuurtjes soms verschillen van foto tot foto, maar wellicht kon dit niet anders.

      Een dikke pluim voor alle moeite die je gedaan hebt en het resultaat mag er wezen!
      Eigelijk moet je het zo zien... de figuurtjes kloppen wel maar ik wist dat hier misverstanden uit gingen komen.
      Het vrouwtje aan de telefoon in de makelaar van mini-immo.. (had ik duidelijker moeten maken door mss een mini-immo logo, maar daar dacht ik later pas aan)
      En de werkmannen, zijn de collega's van haar man... die was zich al gaan omkleden om naar de bank te gaan ... zogezegd he.

      Ik had geprobeerd om dit te verduidelijken met de tekstjes erbij, maar tis nogal moeilijk om dat allemaal duidelijk te maken

      De logo's zijn inderdaad niet echt mooi uitgeknipt. Moet beter kunnen... maar dat was de laatste en mijn moed was al aan het zakken
      Als ik ooit weer moed vind... maak ik hem wat ordelijker.
      Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
      Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

      Comment


      • #4
        Re: Living a small life... the story

        Het verhaal zit heel goed in elkaar , de houdingen van de personages zijn goed gekozen. Maar... inderdaad zoals ik vreesde teveel verschil in hoofdfiguren. Niet goed voor een kinderverhaal, ik weet het uit ervaring.
        Wat je daarmee kunt doen is ze beschilderen. Met speciaal daarvoor gemaakt verf kan je dat voor elkaar krijgen.
        De foto vraagt dan wel veel voorbereidend werk, nietwaar ? maar uw resultaat mag er zijn.
        Proficiat Linsey

        Comment


        • #5
          Re: Living a small life... the story

          Proficiat.
          Uw idee is ontsproten..nu nog de goede uitwerking. Dat vraagt tijd. Neem je tijd.

          Binnenkort....als het jou past, krijgen we wel het mooiste verhaal.

          Denk na, laat dit idee niet schieten, zet er geen druk op en probeer er zelf van te genieten.
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #6
            Re: Living a small life... the story

            Leuk verhaaltje, dat charmeert en amuseert. Maar ik had het liever iets minder recht toe
            recht aan gehad, iets minder braafjes. Ben zeker dat met die poppetjes meer mogelijk is.
            Geef ze maar iets ondeugend in plaats van hun zin. Gooi er maar een bom in. Schudt maar
            eens aan je eigen takken.
            Toch bedankt voor de moeite en dat je dit met ons wilt delen.

            Comment


            • #7
              Re: Living a small life... the story

              Ondanks de overdosis, kon ik het toch niet zo laten en heb ik een remake gemaakt...
              Update staat erbij geplaatst.. ik vind het een verbetering.. wat vinden jullie????
              Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
              Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

              Comment


              • #8
                Re: Living a small life... the story

                Ik vind het ook een verbetering! Goed gedaan!
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Living a small life... the story

                  gij hebt toch wel veel tijd hoor :-)
                  die mannekes blijven u echt bezighouden , i know the feeling! :-)
                  moet zeggen, geslaagde reeks! kweet hoe moeilijk het is dus...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Living a small life... the story

                    Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                    gij hebt toch wel veel tijd hoor :-)
                    Valt te zien hoe ge uw tijd invult he...
                    Met een fulltime job waar ik elke dag van half 8 's morgens tot 16uur aan gekluisterd zit,
                    een bouw waar we elke vrijdagavond tot zondagavond mee bezig zijn, af en toe een afspraak bij een firma of een cursus voor zelfbouwers in de week.. schiet er niet echt veel tijd over. Maar ik woon - net zoals jij - nog steeds thuis, moet geen huis onderhouden, of eten maken. Ik kom dus thuis om half 5 en ben daarna onmiddellijk bezig met mijn fototoestel of met een of andere boek om bij te leren over fotografie.
                    Ik pauzeer tussen half 6 en 6 uur ook nog even om te eten en doe daarna gewoon verder. Ofwel foto's trekken, ofwel oefenen op foto's bewerken, ofwel boeken lezen ivm fotografie, ofwel op forum wat proberen op te steken...

                    Tot ik rond half 12 ga slapen. Als ik TV kijk, doe ik dat wel met mijn laptop op schoot om intussen toch nog wat te "leren".... Moet je zelf maar eens bekijken hoeveel tijd je 's avond hebt en hoeveel tijd je voor je fotografie over hebt he. Bij mij is het elke vrije minuut.

                    'T is niet de bedoeling van dit mijn heel leven te doen, maar ik zit momenteel in een fase dat ik het gevoel heb dat ik het begin te snappen, en dat ik het gevoel heb dat er vooruitgang in mijn werk zit en dat ik dus niet mag stoppen tot er een zekere routine en zekerheid inzit. 'T is heel vermoeiend, maar mijn lichte perfectionistische drang verplicht mij zowat om door te gaan... En ik hoop dat die drang toch wel wat afneemt, want ondanks dat ik elke avond toch weer de moed vind, begint het zwaar te worden

                    Met tijd heeft het dus weinig te maken, tis de wil en het doorzettingsvermogen dat er voor zorgen dat het blijft draaien...en tijd moet je maken. Kheb niet meer tijd als jij... bij ons komen de bouwmaterialen ook niet naar ons toegelopen.


                    Edit: en ohja, ik sleur ook altijd een van mijn fotografie-boeken mee naar het werk om tijdens mijn middagpauze ook nog wat te lezen.
                    Ik ben misschien extreem.... maarja, ieder zijn ding he.
                    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Living a small life... the story

                      hihi linsey ik zie mezelf in u hoor , alleen kom ik later thuis van werk, jammer genoeg :-)
                      en boekskes over fotografie die gaan ook steeds mee voor de middagpauze, verslavend, maar positief verslavend! :-)
                      kunnen later mss samen fotograaf worden e :-)

                      ma ik moet zeggen je aangepaste versie van fotoverhaal is stukke beter nog! FANTASTICO!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Living a small life... the story

                        Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
                        Valt te zien hoe ge uw tijd invult he...
                        Met een fulltime job waar ik elke dag van half 8 's morgens tot 16uur aan gekluisterd zit,
                        een bouw waar we elke vrijdagavond tot zondagavond mee bezig zijn, af en toe een afspraak bij een firma of een cursus voor zelfbouwers in de week.. schiet er niet echt veel tijd over. Maar ik woon - net zoals jij - nog steeds thuis, moet geen huis onderhouden, of eten maken. Ik kom dus thuis om half 5 en ben daarna onmiddellijk bezig met mijn fototoestel of met een of andere boek om bij te leren over fotografie.
                        Ik pauzeer tussen half 6 en 6 uur ook nog even om te eten en doe daarna gewoon verder. Ofwel foto's trekken, ofwel oefenen op foto's bewerken, ofwel boeken lezen ivm fotografie, ofwel op forum wat proberen op te steken...

                        Tot ik rond half 12 ga slapen. Als ik TV kijk, doe ik dat wel met mijn laptop op schoot om intussen toch nog wat te "leren".... Moet je zelf maar eens bekijken hoeveel tijd je 's avond hebt en hoeveel tijd je voor je fotografie over hebt he. Bij mij is het elke vrije minuut.

                        'T is niet de bedoeling van dit mijn heel leven te doen, maar ik zit momenteel in een fase dat ik het gevoel heb dat ik het begin te snappen, en dat ik het gevoel heb dat er vooruitgang in mijn werk zit en dat ik dus niet mag stoppen tot er een zekere routine en zekerheid inzit. 'T is heel vermoeiend, maar mijn lichte perfectionistische drang verplicht mij zowat om door te gaan... En ik hoop dat die drang toch wel wat afneemt, want ondanks dat ik elke avond toch weer de moed vind, begint het zwaar te worden

                        Met tijd heeft het dus weinig te maken, tis de wil en het doorzettingsvermogen dat er voor zorgen dat het blijft draaien...en tijd moet je maken. Kheb niet meer tijd als jij... bij ons komen de bouwmaterialen ook niet naar ons toegelopen.


                        Edit: en ohja, ik sleur ook altijd een van mijn fotografie-boeken mee naar het werk om tijdens mijn middagpauze ook nog wat te lezen.
                        Ik ben misschien extreem.... maarja, ieder zijn ding he.
                        De making of mag er zijn. Bedankt Linsey. Vertel ons maar iets...

                        Comment

                        Working...
                        X