Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderopvang in As

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kinderopvang in As

    Ik heb binnen een paar weken een shoot gepland in As.
    Omdat ik dan toch daar ben had ik graag even verder gereden en een bezoekje gebracht aan de leegstaande kinderopvang.

    Nu zou het natuurlijk kei tof zijn (en tijdsbesparend) moest er iemand wat tips hebben waar deze ongeveer ligt. Je mag een pm sturen. Alvast bedankt
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Kinderopvang in As

    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
    Ik heb binnen een paar weken een shoot gepland in As.
    Omdat ik dan toch daar ben had ik graag even verder gereden en een bezoekje gebracht aan de leegstaande kinderopvang.

    Nu zou het natuurlijk kei tof zijn (en tijdsbesparend) moest er iemand wat tips hebben waar deze ongeveer ligt. Je mag een pm sturen. Alvast bedankt
    Hey Tim,

    Daar kan je normaal niet meer bij. Er is een draad rondom geplaatst.
    Wil je toch gaan kijken, rij je van Genk richting Dilsen (Europalaan = N75). Aan het kruispunt van As, naar links (Bilzenweg = N730). Paar honderd meter verder (ik schat een 250m), zie je het aan je linkerzijde liggen tussen de bomen.

    Groetjes
    Patrick
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

    Comment


    • #3
      Re: Kinderopvang in As

      oei oei, zomaar een locatie verraden.
      dat gaat vonken geven onder de urbexers.

      Comment


      • #4
        Re: Kinderopvang in As

        Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
        Hey Tim,

        Daar kan je normaal niet meer bij. Er is een draad rondom geplaatst.
        Wil je toch gaan kijken, rij je van Genk richting Dilsen (Europalaan = N75). Aan het kruispunt van As, naar links (Bilzenweg = N730). Paar honderd meter verder (ik schat een 250m), zie je het aan je linkerzijde liggen tussen de bomen.

        Groetjes
        Patrick
        Super bedankt
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Kinderopvang in As

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          oei oei, zomaar een locatie verraden.
          dat gaat vonken geven onder de urbexers.
          moeten zij weten. We kunnen praten en luisteren om kennis te delen, anders waren we al lang uitgestorven.
          Last edited by putor; 24 oktober 2011, 13:39.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Kinderopvang in As

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            moeten zei weten. We kunnen praten en luisteren om kennis te delen, anders waren we al lang uitgestorven.
            Actieve gebruikers op dit moment: 496 (85 leden en 411 gasten)
            Die 411 gasten zijn onder andere Google bods en mensen die een zoekopdracht in Google ingeven en hier terechtkomen.
            Van die 411 gasten zijn maar een kleine minderheid fotografen die hier komen lezen zonder in te loggen.
            Dus er lezen waarschijnlijk meer niet fotografen dan fotografen uw post

            Jeugd op zoek naar wat vertier en urban ingeeft in Google vind dit topic dus ook met gemak (en nu dus ook de lokatie).
            En zo werken we mee aan de vernieling en de uitsterving van urbanlocaties
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Kinderopvang in As

              Even een waarschuwing die niets te maken heeft met urban: pas goed op met snelheid op de Europalaan (N75). De weg en de omgeving nodigen uit om harder dan 90 te gaan: 2x2 rijvakken, middenberm en pechstroken. En bijna altijd tussen de bossen

              Er staan een paar camera's, maar meestal word je gepakt door de anonieme wagens (inderdaad meervoud!).

              Comment


              • #8
                Re: Kinderopvang in As

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Die 411 gasten zijn onder andere Google bods en mensen die een zoekopdracht in Google ingeven en hier terechtkomen.
                Van die 411 gasten zijn maar een kleine minderheid fotografen die hier komen lezen zonder in te loggen.
                Dus er lezen waarschijnlijk meer niet fotografen dan fotografen uw post

                Jeugd op zoek naar wat vertier en urban ingeeft in Google vind dit topic dus ook met gemak (en nu dus ook de lokatie).
                En zo werken we mee aan de vernieling en de uitsterving van urbanlocaties
                Zo is dat, dus mensen die zo openbaar de locaties op het net zetten vind ik van weinig respect en takt blijken. Maar goed die discussie is al veel gevoerd... Zoals "Putor" zegt word er kennis en locaties gedeeld tussen Urbexers. Maar dit dan ook niet in openbaar en ook niet zomaar aan iedereen en vooral niet op de manier die hier weer gebeurd. Maar dat zijn we gewoon dat sommige daar anders over denken, zonder respect te hebben voor de locaties. Dus inderdaad zoals zunoel aangeeft zo helpen jullie netjes mee om alles voor de andere omzeep te helpen en deze locaties te laten overspoelen door mensen met slechte bedoelingen. Die gaan daar alles vernielen en daar dan ook alles omzeep helpen. Dus dankjewel voor de weer goede aanpak hier, vind ik gewoon triestig hoe dat mensen met die info omgaan.

                Dan vinden jullie het gek dat je van mensen "met" verantwoordelijkheidsgevoel geen enkele locatie krijgt? Ik vind dat heel normaal als je dit hier "weer" ziet gebeuren!

                --> Nee ik ben geen doorwinderde en verbitterde Urbexer die zijn info enkel voor zichzelf wil houden en denkt dat hij alleen recht heeft erop. Maar ik ben wel zeker iemand die zijn verstand gebruikt om deze locaties te beschermen tegen mensen die er andere dingen gaan doen! Vind het zelf heel tof om te zien hoe het door andere "Fotografen" in beeld word gebracht. Maar niet om te zien hoe bij een volgend bezoek of bij een nieuwe reeks foto's te zien is hoeveel meer er weer is verdwenen, vernield of gesloopt op die locatie!

                Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderopvang in As

                  Maar niet om te zien hoe bij een volgend bezoek of bij een nieuwe reeks foto's te zien is hoeveel meer er weer is verdwenen, vernield of gesloopt op die locatie!
                  vooral de graffitispuiters vind ik de allesoverheersende vernielers van een mooi beeld.
                  graffiti is een van de redenen waarom ik me nauwelijks bezig hou met urbexfotografie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderopvang in As

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    vooral de graffitispuiters vind ik de allesoverheersende vernielers van een mooi beeld.
                    graffiti is een van de redenen waarom ik me nauwelijks bezig hou met urbexfotografie.
                    Klopt ook die helpen veel omzeep... Maar tegenwoordig is het maar normaal dat je ergens
                    binnen gaat en de boel afbreekt. Heel populair is dan ook alle wasbakken van de muur
                    gaan slaan enz. Mja begrijpen zal ik die mensen nooit! En door he posten van locaties
                    zoals hierboven maken die mensen het alleen maar erger. Maar dat interesseert hun dan
                    duidelijk helemaal niets. Ikke, ikke, ikke en de rest... zo is de mentaliteit tegenwoordig

                    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderopvang in As

                      Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                      Zo is dat, dus mensen die zo openbaar de locaties op het net zetten vind ik van weinig respect en takt blijken. Maar goed die discussie is al veel gevoerd... Zoals "Putor" zegt word er kennis en locaties gedeeld tussen Urbexers. Maar dit dan ook niet in openbaar en ook niet zomaar aan iedereen en vooral niet op de manier die hier weer gebeurd. Maar dat zijn we gewoon dat sommige daar anders over denken, zonder respect te hebben voor de locaties. Dus inderdaad zoals zunoel aangeeft zo helpen jullie netjes mee om alles voor de andere omzeep te helpen en deze locaties te laten overspoelen door mensen met slechte bedoelingen. Die gaan daar alles vernielen en daar dan ook alles omzeep helpen. Dus dankjewel voor de weer goede aanpak hier, vind ik gewoon triestig hoe dat mensen met die info omgaan.

                      Dan vinden jullie het gek dat je van mensen "met" verantwoordelijkheidsgevoel geen enkele locatie krijgt? Ik vind dat heel normaal als je dit hier "weer" ziet gebeuren!

                      --> Nee ik ben geen doorwinderde en verbitterde Urbexer die zijn info enkel voor zichzelf wil houden en denkt dat hij alleen recht heeft erop. Maar ik ben wel zeker iemand die zijn verstand gebruikt om deze locaties te beschermen tegen mensen die er andere dingen gaan doen! Vind het zelf heel tof om te zien hoe het door andere "Fotografen" in beeld word gebracht. Maar niet om te zien hoe bij een volgend bezoek of bij een nieuwe reeks foto's te zien is hoeveel meer er weer is verdwenen, vernield of gesloopt op die locatie!
                      Hier ben ik het nu eens volledig mee eens sé.
                      Ik durf hier zelfs geen foto's te posten van bepaalde locaties, omdat ik weet dat dat mensen ertoe aanzet om er zelf naar te zoeken. Vroeg of laat zal er toch iemand zijn die zo'n locatie weet te vinden en vervolgens zelf vrij laks met die informatie omgaat en dan beginnen de problemen..
                      Bij mij gaat het dan niet zozeer om vervallen gebouwen, maar om ondergrondse groeves en mijnen, vaak met een zeer hoge cultuurhistorische waarde.

                      Op andere (meer urban gerelateerde fora) zie je vaak dat de moderators ingrijpen wanneer er teveel locatie gevoelige informatie verschijnt betreffende een verlaten locatie. Het zou niet slecht zijn mocht men dat hier op BD ook doen, gezien de inhoud voor het forum voor iedereen openbaar is.

                      Nuja, over het algemeen is dit weeshuis niet zo'n big deal, gezien het toch al volledig om zeep is. Toen ik er in 2007 voor het eerst kwam, was er al behoorlijk wat vandalisme. In de jaren erna is het alleen maar verergerd. Ondertussen is er ook nog eens een brand geweest..
                      http://www.bertbeckers.be
                      http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kinderopvang in As

                        een mooie baseline gelezen op de website van een collega (natuur)fotograaf:
                        maar ook van toepassing op urbex:
                        Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints. Kill nothing but time.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kinderopvang in As

                          Ik ben zelf geen urbexer ... en ook geen vandaal.
                          Bovendien begrijp ik volledig waarom urbexers liever geen locaties zomaar bekend maken. Maar laat ons toch wat relativeren.
                          Gewoon als test ben ik es gaan googelen naar de exacte locatie van deze kinderopvang :
                          Een beetje doordacht googelen leverde me al ruim 90.000 hits op en na het aanklikken van niet minder dan 5 hits had ik het volledige adres gevonden
                          Kostte me geen 2 minuten.

                          Maar nogmaals : ben het volledig eens dat het niet de bedoeling mag zijn de boel kort en klein te slaan ...


                          greetz
                          Cheeta
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kinderopvang in As

                            Ik ben diegene die de locatie kenbaar heeft gemaakt.
                            Iedereen in de wijde omtrek van As kent die locatie. Zelf woon ik daar 20 km vandaan en ik kende ze.
                            Trouwens, geef in Googlemaps "kinderopvang urban As" in en voila. Foto's in Panoramio met de exacte locatie.


                            Waarom hebben ze er draad rondgezet denkt ge?
                            Omdat er vernielingen aangebracht werden. Dat is trouwens al jaren bezig. Daar hadden ze BD niet voor nodig hoor.
                            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kinderopvang in As

                              Ik zal jullie een andere zijde van het verhaal geven. Met mijn broers en een paar vrienden trokken we wel eens naar een oude vergeten fabriek waar ooit nog eens carnavalwagens gemaakt werden ook. Na uren kloppen en breken dat onding open gekregen zodat we binnen de boel konden verkennen. Hier en daar sneuvelde iets, we hadden daar specifiek materiaal als katapulten en luchtbuksen voor meegebracht.

                              Op een van onze tochten een fotograaf tegen gekomen, eigenlijk een wandelaar die zag dat hij daar binnen kon. Praatje mee gemaakt, die kerel was ook jong geweest. Nu komt het: die man was daar al vaak nieuwsgierig gepasseerd en blij dat wij t opengebroken hadden, want zelf dierf hij het niet.

                              Hoeveel urbex locaties zouden er zo zijn, die zonder kwajongensstreken niet eens toegankelijk zouden zijn voor fotografen met het take only pictures, leave nothing but footprints motto? Ik zie ze daar al staan, na zoeken en surfen en geepeejessen en rondreiden... een gesloten deur. Voor mij is dat simpel, ofwel blijf je weg uit eigendommen die niet de jouwe zijn, ofwel doe je dat en moet je erbij nemen dat je niet de enige bent die dat doet. Of wat denk je dat koppeltjes die het spannend vinden een potje te vrijen in een leegstaande fabriek van die curieuzeneuze fotografen met hun camera's vinden?
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X