PDA

Volledige versie bekijken : Kinderopvang in As

Tim76
23 oktober 2011, 21:40
Ik heb binnen een paar weken een shoot gepland in As.
Omdat ik dan toch daar ben had ik graag even verder gereden en een bezoekje gebracht aan de leegstaande kinderopvang.

Nu zou het natuurlijk kei tof zijn (en tijdsbesparend) moest er iemand wat tips hebben waar deze ongeveer ligt. Je mag een pm sturen. Alvast bedankt :G:G:G

patrickL
23 oktober 2011, 21:56
Ik heb binnen een paar weken een shoot gepland in As.
Omdat ik dan toch daar ben had ik graag even verder gereden en een bezoekje gebracht aan de leegstaande kinderopvang.

Nu zou het natuurlijk kei tof zijn (en tijdsbesparend) moest er iemand wat tips hebben waar deze ongeveer ligt. Je mag een pm sturen. Alvast bedankt :G:G:G

Hey Tim,

Daar kan je normaal niet meer bij. Er is een draad rondom geplaatst.
Wil je toch gaan kijken, rij je van Genk richting Dilsen (Europalaan = N75). Aan het kruispunt van As, naar links (Bilzenweg = N730). Paar honderd meter verder (ik schat een 250m), zie je het aan je linkerzijde liggen tussen de bomen.

Groetjes
Patrick

Control-Z
24 oktober 2011, 06:16
oei oei, zomaar een locatie verraden.
dat gaat vonken geven onder de urbexers.
:D

Tim76
24 oktober 2011, 07:05
Hey Tim,

Daar kan je normaal niet meer bij. Er is een draad rondom geplaatst.
Wil je toch gaan kijken, rij je van Genk richting Dilsen (Europalaan = N75). Aan het kruispunt van As, naar links (Bilzenweg = N730). Paar honderd meter verder (ik schat een 250m), zie je het aan je linkerzijde liggen tussen de bomen.

Groetjes
Patrick

Super bedankt :G:G:G

putor
24 oktober 2011, 08:56
oei oei, zomaar een locatie verraden.
dat gaat vonken geven onder de urbexers.
:D

moeten zij weten. We kunnen praten en luisteren om kennis te delen, anders waren we al lang uitgestorven.

zunoel
24 oktober 2011, 12:45
moeten zei weten. We kunnen praten en luisteren om kennis te delen, anders waren we al lang uitgestorven.

Actieve gebruikers op dit moment: 496 (85 leden en 411 gasten)

Die 411 gasten zijn onder andere Google bods en mensen die een zoekopdracht in Google ingeven en hier terechtkomen.
Van die 411 gasten zijn maar een kleine minderheid fotografen die hier komen lezen zonder in te loggen.
Dus er lezen waarschijnlijk meer niet fotografen dan fotografen uw post ;)

Jeugd op zoek naar wat vertier en urban ingeeft in Google vind dit topic dus ook met gemak (en nu dus ook de lokatie).
En zo werken we mee aan de vernieling en de uitsterving van urbanlocaties :rolleyes:

perelaar
24 oktober 2011, 12:51
Even een waarschuwing die niets te maken heeft met urban: pas goed op met snelheid op de Europalaan (N75). De weg en de omgeving nodigen uit om harder dan 90 te gaan: 2x2 rijvakken, middenberm en pechstroken. En bijna altijd tussen de bossen :clown:

Er staan een paar camera's, maar meestal word je gepakt door de anonieme wagens (inderdaad meervoud!).

The Art Of Silence
25 oktober 2011, 12:10
Die 411 gasten zijn onder andere Google bods en mensen die een zoekopdracht in Google ingeven en hier terechtkomen.
Van die 411 gasten zijn maar een kleine minderheid fotografen die hier komen lezen zonder in te loggen.
Dus er lezen waarschijnlijk meer niet fotografen dan fotografen uw post ;)

Jeugd op zoek naar wat vertier en urban ingeeft in Google vind dit topic dus ook met gemak (en nu dus ook de lokatie).
En zo werken we mee aan de vernieling en de uitsterving van urbanlocaties :rolleyes:

Zo is dat, dus mensen die zo openbaar de locaties op het net zetten vind ik van weinig respect en takt blijken. Maar goed die discussie is al veel gevoerd... Zoals "Putor" zegt word er kennis en locaties gedeeld tussen Urbexers. Maar dit dan ook niet in openbaar en ook niet zomaar aan iedereen en vooral niet op de manier die hier weer gebeurd. Maar dat zijn we gewoon dat sommige daar anders over denken, zonder respect te hebben voor de locaties. Dus inderdaad zoals zunoel aangeeft zo helpen jullie netjes mee om alles voor de andere omzeep te helpen en deze locaties te laten overspoelen door mensen met slechte bedoelingen. Die gaan daar alles vernielen en daar dan ook alles omzeep helpen. Dus dankjewel voor de weer goede aanpak hier, vind ik gewoon triestig hoe dat mensen met die info omgaan.

Dan vinden jullie het gek dat je van mensen "met" verantwoordelijkheidsgevoel geen enkele locatie krijgt? Ik vind dat heel normaal als je dit hier "weer" ziet gebeuren!

--> Nee ik ben geen doorwinderde en verbitterde Urbexer die zijn info enkel voor zichzelf wil houden en denkt dat hij alleen recht heeft erop. Maar ik ben wel zeker iemand die zijn verstand gebruikt om deze locaties te beschermen tegen mensen die er andere dingen gaan doen! Vind het zelf heel tof om te zien hoe het door andere "Fotografen" in beeld word gebracht. Maar niet om te zien hoe bij een volgend bezoek of bij een nieuwe reeks foto's te zien is hoeveel meer er weer is verdwenen, vernield of gesloopt op die locatie!

Control-Z
25 oktober 2011, 15:06
Maar niet om te zien hoe bij een volgend bezoek of bij een nieuwe reeks foto's te zien is hoeveel meer er weer is verdwenen, vernield of gesloopt op die locatie!
vooral de graffitispuiters vind ik de allesoverheersende vernielers van een mooi beeld. :B
graffiti is een van de redenen waarom ik me nauwelijks bezig hou met urbexfotografie.

The Art Of Silence
25 oktober 2011, 16:23
vooral de graffitispuiters vind ik de allesoverheersende vernielers van een mooi beeld. :B
graffiti is een van de redenen waarom ik me nauwelijks bezig hou met urbexfotografie.

Klopt ook die helpen veel omzeep... Maar tegenwoordig is het maar normaal dat je ergens
binnen gaat en de boel afbreekt. Heel populair is dan ook alle wasbakken van de muur
gaan slaan enz. Mja begrijpen zal ik die mensen nooit! En door he posten van locaties
zoals hierboven maken die mensen het alleen maar erger. Maar dat interesseert hun dan
duidelijk helemaal niets. Ikke, ikke, ikke en de rest... zo is de mentaliteit tegenwoordig :B

BertB
25 oktober 2011, 17:55
Zo is dat, dus mensen die zo openbaar de locaties op het net zetten vind ik van weinig respect en takt blijken. Maar goed die discussie is al veel gevoerd... Zoals "Putor" zegt word er kennis en locaties gedeeld tussen Urbexers. Maar dit dan ook niet in openbaar en ook niet zomaar aan iedereen en vooral niet op de manier die hier weer gebeurd. Maar dat zijn we gewoon dat sommige daar anders over denken, zonder respect te hebben voor de locaties. Dus inderdaad zoals zunoel aangeeft zo helpen jullie netjes mee om alles voor de andere omzeep te helpen en deze locaties te laten overspoelen door mensen met slechte bedoelingen. Die gaan daar alles vernielen en daar dan ook alles omzeep helpen. Dus dankjewel voor de weer goede aanpak hier, vind ik gewoon triestig hoe dat mensen met die info omgaan.

Dan vinden jullie het gek dat je van mensen "met" verantwoordelijkheidsgevoel geen enkele locatie krijgt? Ik vind dat heel normaal als je dit hier "weer" ziet gebeuren!

--> Nee ik ben geen doorwinderde en verbitterde Urbexer die zijn info enkel voor zichzelf wil houden en denkt dat hij alleen recht heeft erop. Maar ik ben wel zeker iemand die zijn verstand gebruikt om deze locaties te beschermen tegen mensen die er andere dingen gaan doen! Vind het zelf heel tof om te zien hoe het door andere "Fotografen" in beeld word gebracht. Maar niet om te zien hoe bij een volgend bezoek of bij een nieuwe reeks foto's te zien is hoeveel meer er weer is verdwenen, vernield of gesloopt op die locatie!

Hier ben ik het nu eens volledig mee eens sé.
Ik durf hier zelfs geen foto's te posten van bepaalde locaties, omdat ik weet dat dat mensen ertoe aanzet om er zelf naar te zoeken. Vroeg of laat zal er toch iemand zijn die zo'n locatie weet te vinden en vervolgens zelf vrij laks met die informatie omgaat en dan beginnen de problemen..
Bij mij gaat het dan niet zozeer om vervallen gebouwen, maar om ondergrondse groeves en mijnen, vaak met een zeer hoge cultuurhistorische waarde.

Op andere (meer urban gerelateerde fora) zie je vaak dat de moderators ingrijpen wanneer er teveel locatie gevoelige informatie verschijnt betreffende een verlaten locatie. Het zou niet slecht zijn mocht men dat hier op BD ook doen, gezien de inhoud voor het forum voor iedereen openbaar is.

Nuja, over het algemeen is dit weeshuis niet zo'n big deal, gezien het toch al volledig om zeep is. Toen ik er in 2007 voor het eerst kwam, was er al behoorlijk wat vandalisme. In de jaren erna is het alleen maar verergerd. Ondertussen is er ook nog eens een brand geweest..

Control-Z
26 oktober 2011, 10:19
een mooie baseline gelezen op de website (http://www.difrusciaphotography.com/index.php) van een collega (natuur)fotograaf:
maar ook van toepassing op urbex:
Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints. Kill nothing but time.

Cheeta
26 oktober 2011, 10:31
Ik ben zelf geen urbexer ... en ook geen vandaal.
Bovendien begrijp ik volledig waarom urbexers liever geen locaties zomaar bekend maken. Maar laat ons toch wat relativeren.
Gewoon als test ben ik es gaan googelen naar de exacte locatie van deze kinderopvang :
Een beetje doordacht googelen leverde me al ruim 90.000 hits op en na het aanklikken van niet minder dan 5 hits had ik het volledige adres gevonden :rolleyes:
Kostte me geen 2 minuten.

Maar nogmaals : ben het volledig eens dat het niet de bedoeling mag zijn de boel kort en klein te slaan ...

greetz
Cheeta

patrickL
26 oktober 2011, 11:15
Ik ben diegene die de locatie kenbaar heeft gemaakt.
Iedereen in de wijde omtrek van As kent die locatie. Zelf woon ik daar 20 km vandaan en ik kende ze.
Trouwens, geef in Googlemaps "kinderopvang urban As" in en voila. Foto's in Panoramio met de exacte locatie.
http://www.panoramio.com/photo/26117647

Waarom hebben ze er draad rondgezet denkt ge?
Omdat er vernielingen aangebracht werden. Dat is trouwens al jaren bezig. Daar hadden ze BD niet voor nodig hoor.

putor
26 oktober 2011, 11:24
Ik zal jullie een andere zijde van het verhaal geven. Met mijn broers en een paar vrienden trokken we wel eens naar een oude vergeten fabriek waar ooit nog eens carnavalwagens gemaakt werden ook. Na uren kloppen en breken dat onding open gekregen zodat we binnen de boel konden verkennen. Hier en daar sneuvelde iets, we hadden daar specifiek materiaal als katapulten en luchtbuksen voor meegebracht.

Op een van onze tochten een fotograaf tegen gekomen, eigenlijk een wandelaar die zag dat hij daar binnen kon. Praatje mee gemaakt, die kerel was ook jong geweest. Nu komt het: die man was daar al vaak nieuwsgierig gepasseerd en blij dat wij t opengebroken hadden, want zelf dierf hij het niet.

Hoeveel urbex locaties zouden er zo zijn, die zonder kwajongensstreken niet eens toegankelijk zouden zijn voor fotografen met het take only pictures, leave nothing but footprints motto? Ik zie ze daar al staan, na zoeken en surfen en geepeejessen en rondreiden... een gesloten deur. Voor mij is dat simpel, ofwel blijf je weg uit eigendommen die niet de jouwe zijn, ofwel doe je dat en moet je erbij nemen dat je niet de enige bent die dat doet. Of wat denk je dat koppeltjes die het spannend vinden een potje te vrijen in een leegstaande fabriek van die curieuzeneuze fotografen met hun camera's vinden?

bouk
26 oktober 2011, 11:45
Ik zal jullie een andere zijde van het verhaal geven.

wat denk je dat koppeltjes die het spannend vinden een potje te vrijen in een leegstaande fabriek van die curieuzeneuze fotografen met hun camera's vinden?

zou kunnen leiden tot een vruchtbare samenwerking.
grt,bouk.

putor
26 oktober 2011, 11:57
zou kunnen leiden tot een vruchtbare samenwerking.
grt,bouk.

Ik heb er geen idee van hoeveel fotografen met een vasectomie urbexen ;)

The Art Of Silence
26 oktober 2011, 12:24
Na uren kloppen en breken dat onding open gekregen zodat we binnen de boel konden verkennen. Hier en daar sneuvelde iets, we hadden daar specifiek materiaal als katapulten en luchtbuksen voor meegebracht.

Praatje mee gemaakt, die kerel was ook jong geweest.

Hoeveel urbex locaties zouden er zo zijn, die zonder kwajongensstreken niet eens toegankelijk zouden zijn voor fotografen met het take only pictures, leave nothing but footprints motto?

Tja dat jij iemand bent die andermans boel gaan afbreken daar kunnen wij niets aan gaan
veranderen. Dat jij dat dan ook nog eens "normaal" vind en over opschept? Dat verklaard
gewoon wat voor iemand je bent :green:.
Als je daarbij ook nog associeerde dat jong zijn en vandalisme samen gaan en normaal
zijn vind ik gewoon helemaal onzin! Ik ben nog steeds jong en ga geregeld urbexen. Ik
breek nooit dingen af of neem nooit "specifiek materiaal als katapulten en luchtbuksen"
mee naar een locatie. Een "fatsoenlijk" Urbexer/Fotograaf heeft zeker vandalen nodig
om ergens binnen te geraken, dat is al even grote onzin! Plaatsen genoeg waar nog niet
van dat triestig volk geweest is om dingen te vernielen waar dus wel foto's van zijn en
dus ook mensen zijn geweest.

Trouwens als jij die dingen onder "kwajongensstreken" vertaald, dat is echt wel dom.

Op de andere reacties, inderdaad het "Weeshuis/Kinderopvang" in As is helemaal niet
moeilijk te vinden en daar is eigenlijk ook niets meer te zien. Laat staan of er nog veel
af te breken valt. Maar het ging mij eerder in het algemeen of het Urbexen. Dat ik door
mensen zoals "Putor" goed begrijp dat alles zo geheim word gehouden. Want die vinden
het toch normaal en maar wat kwajongen streken om de boel af te breken en te gaan
vernielen :B.

putor
26 oktober 2011, 12:36
Tja dat jij iemand bent die andermans boel gaan afbreken daar kunnen wij niets aan gaan
veranderen. Dat jij dat dan ook nog eens "normaal" vind en over opschept? Dat verklaard
gewoon wat voor iemand je bent :green:.
Als je daarbij ook nog associeerde dat jong zijn en vandalisme samen gaan en normaal
zijn vind ik gewoon helemaal onzin! Ik ben nog steeds jong en ga geregeld urbexen. Ik
breek nooit dingen af of neem nooit "specifiek materiaal als katapulten en luchtbuksen"
mee naar een locatie. Een "fatsoenlijk" Urbexer/Fotograaf heeft zeker vandalen nodig
om ergens binnen te geraken, dat is al even grote onzin! Plaatsen genoeg waar nog niet
van dat triestig volk geweest is om dingen te vernielen waar dus wel foto's van zijn en
dus ook mensen zijn geweest.

Trouwens als jij die dingen onder "kwajongensstreken" vertaald, dat is echt wel dom.

Op de andere reacties, inderdaad het "Weeshuis/Kinderopvang" in As is helemaal niet
moeilijk te vinden en daar is eigenlijk ook niets meer te zien. Laat staan of er nog veel
af te breken valt. Maar het ging mij eerder in het algemeen of het Urbexen. Dat ik door
mensen zoals "Putor" goed begrijp dat alles zo geheim word gehouden. Want die vinden
het toch normaal en maar wat kwajongen streken om de boel af te breken en te gaan
vernielen :B.

BD is zo voorspelbaar :G. Ik ga er verder niet op in. Ondertussen is dat ook al allemaal meer dan 20 jaar geleden. Mijn jeugdzonden zou ik nooit meer willen missen, stuk voor stuk fijne herinneringen.

The Art Of Silence
26 oktober 2011, 12:42
BD is zo voorspelbaar.

Daar ga ik dan inderdaad wel 200% mee akkoord, maar dan wel eerder --> :B

Banani
26 oktober 2011, 12:53
Ik zal jullie een andere zijde van het verhaal geven. Met mijn broers en een paar vrienden trokken we wel eens naar een oude vergeten fabriek waar ooit nog eens carnavalwagens gemaakt werden ook. Na uren kloppen en breken dat onding open gekregen zodat we binnen de boel konden verkennen. Hier en daar sneuvelde iets, we hadden daar specifiek materiaal als katapulten en luchtbuksen voor meegebracht.

Op een van onze tochten een fotograaf tegen gekomen, eigenlijk een wandelaar die zag dat hij daar binnen kon. Praatje mee gemaakt, die kerel was ook jong geweest. Nu komt het: die man was daar al vaak nieuwsgierig gepasseerd en blij dat wij t opengebroken hadden, want zelf dierf hij het niet.

Hoeveel urbex locaties zouden er zo zijn, die zonder kwajongensstreken niet eens toegankelijk zouden zijn voor fotografen met het take only pictures, leave nothing but footprints motto? Ik zie ze daar al staan, na zoeken en surfen en geepeejessen en rondreiden... een gesloten deur. Voor mij is dat simpel, ofwel blijf je weg uit eigendommen die niet de jouwe zijn, ofwel doe je dat en moet je erbij nemen dat je niet de enige bent die dat doet. Of wat denk je dat koppeltjes die het spannend vinden een potje te vrijen in een leegstaande fabriek van die curieuzeneuze fotografen met hun camera's vinden?

Marginaal van de bovenste plank jij en dan ben je er nog trots op ook op wat je schrijft, hoe oud ben je? 12 of 15?
Als ik u tegenkom op een locatie en jij bent bezig met de boel af te breken zal je iets meemaken en je gaat het niet leuk vinden!

bouk
26 oktober 2011, 12:59
Marginaal van de bovenste plank jij en dan ben je er nog trots op ook op wat je schrijft, hoe oud ben je? 12 of 15?
Als ik u tegenkom op een locatie en jij bent bezig met de boel af te breken zal je iets meemaken en je gaat het niet leuk vinden!

welkom op de site en met U eerste bericht.
grt,bouk.

Banani
26 oktober 2011, 13:06
welkom op de site en met U eerste bericht.
grt,bouk.

Bedankt, ik snap de achterliggende speling, zal me rap gaan voorstellen anders

Cheeta
26 oktober 2011, 13:10
Ik heb er geen idee van hoeveel fotografen met een vasectomie urbexen ;)

Alvast 1 fotograaf erbij met een vasectomie

greetz
Cheeta

Banani
26 oktober 2011, 13:11
Alvast 1 fotograaf erbij met een vasectomie

greetz
Cheeta

OMG!!!! Jij kan door je scherm heen mij zien zitten!!

Impressive.....

Cheeta
26 oktober 2011, 13:17
Zonder vandalisme goed te keuren en beide kwajongensstreken zijn niet te vergelijken natuurlijk ... maar is "urbexen" in de meeste gevallen ook niet "een beetje de wet overtreden" ?
Onwettig betreden van eigendommen ...

Correct me if I'm wrong

greetz
Cheeta

Cheeta
26 oktober 2011, 13:22
OMG!!!! Jij kan door je scherm heen mij zien zitten!!

Impressive.....

Banaan ni,
je nickname deed een belletje rinkelen

greetz
Cheeta

bouk
26 oktober 2011, 13:25
... maar is "urbexen" in de meeste gevallen ook niet "een beetje de wet overtreden" ?
...

Correct me if I'm wrong

klopt...met de nadruk op ook niet.
grt,bouk.

The Art Of Silence
26 oktober 2011, 13:38
Zonder vandalisme goed te keuren en beide kwajongensstreken zijn niet te vergelijken natuurlijk ... maar is "urbexen" in de meeste gevallen ook niet "een beetje de wet overtreden" ?
Onwettig betreden van eigendommen ...

Correct me if I'm wrong

greetz
Cheeta

Tuurlijk 100% mee eens, prive domein betreden is de wet overtreden. Maar dat is ZEKER
niet hetzelfde als iet openbreken of afbreken voor de lol!
Dus ik vind niet dat de wet overtreden gelijk staat aan schade toebrengen. Want iemand
die gaat Urbexen voor foto's of de locatie gaat er zeker niet voor schade aan te brengen.

putor
26 oktober 2011, 14:22

ik ben 33 en urbexfoto's doen mij vaak terugdenken aan mijn avontuurlijke jeugdjaren. Marginaler dan kwajongensstreken in leegstaande fabrieken vind ik het dreigen met geweld en slordige zinsconstructies. :rolleyes:

Cheeta
26 oktober 2011, 14:41
Hmmm, ik stel me nu net de vraag :
Zouden er al urbexers veroordeeld zijn of een boete opgelegd gekregen voor onwettig betreden van privédomein aan de hand van hun beeldmateriaal ?
Meestal is het bewijs van hun aanwezigheid in overvloed aanwezig : hun eigen foto-website

greetz
Cheeta

bouk
26 oktober 2011, 14:46
Zouden er al urbexers veroordeeld zijn of een boete opgelegd gekregen voor onwettig betreden van privédomein aan de hand van hun beeldmateriaal ?

ja zeker wel.
grt,bouk.

The Art Of Silence
26 oktober 2011, 14:57
Meestal is het bewijs van hun aanwezigheid in overvloed aanwezig : hun eigen foto-website

greetz
Cheeta

Absoluut, je zou niet de eerste zijn die word gepakt. Meestal valt het allemaal nog wel
mee hoor. De meeste die gepakt zijn krijgen waarschuwingen, zelf al is het de politie die
je pakt. Maar het scheelt natuurlijk wel als je foto materiaal bij je hebt in de plaats van
een breekijzer, katapult en andere dingen die niet kunnen. Vaak helpt vriendelijk zijn
en uitleggen wat je kwam doen ook wel en is dat voldoende om niet nog meer gedoe
aan de hand te hebben.

Werkt dat allemaal niet dan zijn er ook al die boetes gehad hebben of hun foto's hebben
moeten verwijderen. Kan je ook gewoon spontaan voorstellen, dat ze zien dat je alles
wegdoet. Thuis gewoon even recoveren met de juiste software en je hebt alles terug.
Maar op riscovolle plaatsen gewoon een leeg kaartje in je toestel steken als je de kans
nog hebt. Dan staat er nog niets op en kan je zeggen dat je er net bent en nog geen
enkele foto hebt gemaakt.

Achja het blijft een risicovolle en illegale hobby, dus dat weet je op voorhand :)

bouk
26 oktober 2011, 15:04
Werkt dat allemaal niet dan zijn er ook al die boetes gehad hebben of hun foto's hebben
moeten verwijderen. Kan je ook gewoon spontaan voorstellen, dat ze zien dat je alles
wegdoet. Thuis gewoon even recoveren met de juiste software en je hebt alles terug.
Maar op riscovolle plaatsen gewoon een leeg kaartje in je toestel steken als je de kans
nog hebt. Dan staat er nog niets op en kan je zeggen dat je er net bent en nog geen
enkele foto hebt gemaakt.

waarom is dat..?
toch alleen als er staat Verboden Te Fotograferen.
dat je een bon krijgt voor een andere overtreding heeft niets met het fotograferen zelf te maken.
grt,bouk.

The Art Of Silence
26 oktober 2011, 15:16
waarom is dat..?
toch alleen als er staat Verboden Te Fotograferen.
dat je een bon krijgt voor een andere overtreding heeft niets met het fotograferen zelf te maken.
grt,bouk.

Die bon of boete is dan ook niet voor het fotograferen, maar voor het betreden van die
prive eigendom. Zeker als die gaat over fabrieken, ziekenhuizen enz. Die hebben dan
meestal ook wel bewaking firma's die die boel in het oog houden. Maar het is enkel de
politie die een boete kan en mag geven. Bewaking kan enkel en alleen vragen het domein
te verlaten. Dat word nogal eens verkeerd begrepen, die firma's mogen dus geen boete
uitschrijven of materiaal afnemen. Wat sommige nog wel eens durven eisen, maar dat
kan dus niet. Ik geloof dat daar in Nederland wel andere wetten over bestaan, die firma's
dus wel meer rechten hebben dan hier. Maar in België mag die persoon jou zelfs niet
vasthouden tot er politie is. Die mag jou volgen als hij daar zin in heeft, maar heeft
niet het recht jou aan te houden of aan te raken, laat staan je materiaal of te nemen.

Militaire politie op het militaire domein waarop je je zou bevinden is heel iets anders,
daar gelden heel andere wetten en regels. Die gasten mogen dus wel je hele boeltje
afpakken en zelf boetes opleggen...

Nogmaals in Nederland en in Duitsland zijn daarover heel andere wetten heb ik begrepen
dus dit geld niet overal zo :D. Het is dus niet overal even makkelijk om er onder uit te
geraken als hier in België.

Jos Vanhengel
26 oktober 2011, 18:42
... Waarom hebben ze er draad rondgezet denkt ge? ...

Om ongenode gasten buiten te houden.

http://vissersclubgeduld.be/Belgiumdigital/BDAs-1.JPG

http://vissersclubgeduld.be/Belgiumdigital/BDAs-2.JPG

Wie deze barrière doorbreekt, pleegt braak.

Bij dezen zijn jullie gewaarschuwd.

patrickL
26 oktober 2011, 19:42
Jos,

+1
:G

The Art Of Silence
26 oktober 2011, 21:28
Om ongenode gasten buiten te houden.

Wie deze barrière doorbreekt, pleegt braak.

Bij dezen zijn jullie gewaarschuwd.

Dan heb ik daar al meermaals braak gepleegd en op vele andere plaatsen ook vrees ik :D

JohnCoopmans
30 oktober 2011, 21:10
Dan heb ik daar al meermaals braak gepleegd en op vele andere plaatsen ook vrees ik :D

Idem hier

Mvg