Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er was eens... Een Digital Rebel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Er was eens... Een Digital Rebel...

    Altijd een mooie zin om een verhaaltje mee te beginnen...

    We gaan terug naar 19 januari, wanneer ik beslis (met toestemming van m'n wederhelft ) een Eos 300D of Digital Rebel aan te schaffen.
    Eerst aan het rondneuzen geweest in Belgie, Nederland en Duitsland, om tot de conclusie te komen dat de prijzen niet echt veel verschillen. Na m'n goede ervaringen met Ebay.com (USA) en m'n S30 die op die manier besteld was, ben ik es gaan kijken wat de prijzen in de VS zijn... En waarachtig! Een hele kit met lenzen (Sigma), 256MB CF kaartje, statief, extra batterij, cleaning kit, card reader en tas voor de prijs van een body in belgie !!!
    Niet te versmaden dacht ik. En zeker niet met de huidige koers van de Dollar. Niet treuzelen, maar meteen m'n tante bellen in de VS en vragen om die kit te kopen voor me. Even wachten... 14 uur hier, da's 7 uur 's morgens daar... Nog even geduld en dan snel bellen.
    M'n tante en oom hadden er natuurlijk niks op tegen dat zij de camera bestellen, ik aan hen betaal en de camera naar hier wordt verstuurd.
    Dus, zo gezegd zo gedaan, m'n oom logt aan op Ebay en gebruikt de "buy now" button om meteen te bestellen zonder het eind van de veiling af te wachten (scheelde bijna niets met huidig bod...).
    Ze krijgen mooi een emailtje van ConsumerXpress met felicitaties voor de aankoop en de manier van betaling (via PayPal)...
    Het bedrag (1350 US$) wordt overgemaakt, bevestiging van betaling wordt gemaild, dus de camera is gekocht!
    Wachten dus... 1 week, 2 weken,... Nog steeds geen camera in zicht.
    Naar Amerikaanse normen is dit wel redelijk lang. Terwijl zie ik de ene negatieve feedback na de andere verschijnen voor de bewuste webwinkel. Late leveringen, verkeerde leveringen, beloofde items die ontbreken in het pakket... Noem maar op.
    Even bellen dus. Na ongeveer 6 minuten "on hold" te zitten krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. Na nog 5 minuten eindelijk het juiste dossier met bestelling gevonden, en dan kwam het... Sorry, we hebben een levering camera's binnengekregen, maar de lading was beschadigd, dus we hebben die levering moeten weigeren, en zitten nu op een nieuwe te wachten. Nog een weekje geduld, dan komt 'ie er zeker aan !
    Leek me een redelijke uitleg, nog even geduld dus...
    Een week later nog steeds geen camera. Hmmm... Even slikken en weer bellen... Na eindeloos wachten eindelijk iemand aan de telefoon, die me vertelde dat alle camera's verzonden worden in volgorde van bestelling, en dat ze achter staan met de levering. Maar... Wacht eens even !?! Een klant die z'n camera NA mij was besteld heeft al feedback gegeven ! Hoe kan dat ? Na nog een aantal telefoontjes en weer een week wachten, beloftes dat er Canon lenzen ipv Sigma zouden worden opgestuurd, en dan nog eens overnight,(dus binnen de 24hr) nog steeds geen camera. We schrijven nu 17 februari. We hebben de bestelling maar geannuleerd... En (gelukkig) kregen we binnen de 2 uur een bevestiging van Paypal dat het geld teruggestort was !

    En dan de nieuwe bestelling... Een webwinkel in Canada bood ook Digital Rebels aan op Ebay. Weliswaar $150 duurder, maar allemaal Canon materiaal, lenzen, batterygrip en een pracht van een tas !
    Beste van al, was dat hij een feedback score van 99,8% had. Kan niet misgaan dus ! Woensdag 18 februari besteld, donderdag had ik al een UPS Tracking nummer... Pakje onderweg van Canada naar de VS. Door dat er een weekend tussen zat heeft het wel tot de maandag geduurd vooraleer het aangekomen was, maar alles in perfecte staat... M'n oom heeft alles uitgetest, en woensdag 25/2 is heel het boeltje verzonden via de US Postal (Global Express) naar Belgie. Tracking number gaf ons een zicht waar het zich bevond, tot het vrijdag de VS verliet... En dan niks meer! Hmm... Uitgerekend dat het ongeveer maandag zou moeten gelever worden (levering binnen max.6 dagen)
    Maandag niks... Dinsdag niks... Woensdag begon ik toch wat ongeduldig te worden... Ik zoek het nummer op van ABX, en die vertelde me dat de leveringen van de VS tegenwoordig door GLS worden gedaan... Na veel 5'en en 6ssen ben ik er toch achter gekomen dat het pakketje woensdag morgen was aangekomen in Vilvoorde... MAAR... De douane had het ook gezien ! En dus moet het worden ingeklaard en BTW + invoer taks betaald worden. **** ! 21% BTW en dan nog eens 10% invoertaks ! Da's niet mis !
    Even snel uitgerekend, kwam ik rond de 400 € uit, aan taksen !
    Damn... Rustig blijven, en vrijdag weten we wel wat de schade zal zijn... Nu blijkt de doane dus een andere koers te gebruiken dan de banken, nl. een gemiddelde koers van de maand, en die kwam een stuk voordeliger uit dan de dagkoers. En als kers op de taart, moet er geen invoer taks worden betaald op een digicam ! Resultaat: 283 euro btw en ik mocht m'n camera meenemen...

    Moraal van het verhaal:

    Voor mensen die een camera willen kopen in de VS; Via ebay en paypal kan je gouden zaken doen, maar let heel goed op de feedback die wordt gegeven aan een verkoper !!! Hou ook rekening met de douane, want dat kan ook een duit kosten. Je kan risico's nemen, en de waarde van het pakket lager laten zetten, maar dan is de verzekerde waarde ook minder...

    Maar goed, ik heb eindelijk m'n camera en kan beginnen schieten !
    Ik kijk al uit naar 4 april
    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

  • #2
    Eind goed al goed dus (en ik wil niet zeggen "told you so" maar er is natuurlijk hier op het forum al paar keer voor gewaarschuwd)
    Veel plezier met je camera en laat die foto s maar komen !!

    Comment


    • #3
      Moraal kan ook zijn : koop alleen wat je bij de verkoper/winkel in handen hebt gehad. Uiteindelijk is die 'lagere' prijs de moeite niet als je dan stukken krijgt, wie gaat dan de service geven?
      This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
      My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

      Comment


      • #4
        Dan zou ik toch Topfoto in Duitsland kiezen en 't zelf gaan afhalen.
        Ik kan niet tegen die spanning en dat wachten.
        Jij hebt nogal geduld moet ik zeggen...
        Nog goed dat je je centen teruggekregen hebt de eerste maal.
        Enfin, was toch een mooi verhaal om te lezen.
        Ik ben dol op verhalen die beginnen met: "Er was eens..."

        Comment


        • #5
          Originally posted by mic
          Ik kan niet tegen die spanning en dat wachten.
          Jij hebt nogal geduld moet ik zeggen...
          Je hebt geen idee
          Normaal gezien is m'n geduld rap op, maar ik had geen keus... Voor hem te gaan afhalen aan de douane kon het wel ni rap genoeg gaan... Had hem al uitgepakt voor ik thuis was
          An  a day keeps frustration away!
          http://www.demey-deleus.be

          Comment

          Working...
          X