Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf voor huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograaf voor huwelijksreportage

    Hoi

    4 mei 2012 trouwen wij; 't wordt een trouw in beperkte kring, wegens beperkt budget, maar wel op een schitterende locatie: kasteel Oudeberg te Geraardsbergen.
    We zijn dus op zoek naar een amateur (of professionele) fotograaf die onze dag op een ludieke, alternatieve, kortom niet klassieke manier kan vastleggen voor een reasonale price, waarbij de foto's ons digitaal aangeleverd worden.
    Indien geïnteresseerd of u kent iemand die dit mogelijk kan doen, graag de coördinaten.

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

    Hey,

    Misschien is het makkelijker dat je een indicatie geeft van je budget...

    In ieder geval veel succes met de zoektocht.

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

      check www.leentjeloveslight.com voor stijl & prijzen.

      ook méér van m'n werk op www.facebook.com/leentje.schoofs.photography
      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

      Comment


      • #4
        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

        'k zou er de mijne ook kunnen bijzetten maar ik weet al uit ervaring dat mensen die hier op het forum posten, liever een gratis fotograaf hebben. En da's nogal moeilijk voor mij.

        Maar als ge toch curieus zijt:


        Groetjes,
        Nicky

        Comment


        • #5
          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

          Hallo iedereen

          Alvast bedankt voor de vele reacties !! Ik ben een tijdje afwezig geweest op het forum, maar ik zal jullie berichten elk doornemen en beantwoorden.
          Om een terugkerende vraag al onmiddellijk te beantwoorden: wat het budget voor de foto's betreft (aflevering digitaal) rekenen we op max 500euro (incl. verplaatsingskosten) voor een ganse dag (tot einde diner = inclusief; er is geen dansfeest). Is dit realistisch?

          Groetjes

          Oorspronkelijk geplaatst door w&j Bekijk bericht
          Hoi

          4 mei 2012 trouwen wij; 't wordt een trouw in beperkte kring, wegens beperkt budget, maar wel op een schitterende locatie: kasteel Oudeberg te Geraardsbergen.
          We zijn dus op zoek naar een amateur (of professionele) fotograaf die onze dag op een ludieke, alternatieve, kortom niet klassieke manier kan vastleggen voor een reasonale price, waarbij de foto's ons digitaal aangeleverd worden.
          Indien geïnteresseerd of u kent iemand die dit mogelijk kan doen, graag de coördinaten.

          Alvast bedankt!!

          Comment


          • #6
            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

            Heel mooie foto's en inderdaad vrij uniek in vergelijking met wat ik al gezien heb.

            Gratis is ridicuul, maar spijtig genoeg ligt uw prijs echt buiten ons budget. That's life

            Comment


            • #7
              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

              Dat kan, maar van 500 euro voor een hele dag, inclusief btw dan nog, daar kan ik natuurlijk ook niet van leven. Maar u bent vrij om te kiezen natuurlijk, net zoals ik vrij ben mijn eigen prijzen te bepalen.

              Tel maar eens uit, 500 euro, 8 uur werken (als voorbeeld want dit is eigenlijk voor een huwelijk niet eens een "hele dag") ,reiskosten, foto's verwerken voor dit aantal uren toch zeker een 5 à 6 uur nodig. Dus je werkt dan 13 à 14 uur voor 500 euro. Aan 13u getelt verdien je 38 euro incl btw.

              Sommige mensen vergeten, fotograferen is wel degelijk meer dan "op een knopke drukken".

              Excuses hoor, af en toe moet ik dit gewoon even uitleggen : )

              Groetjes,
              Nicky

              Comment


              • #8
                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                Aan 13u getelt verdien je 38 euro incl btw.
                ...voor dat de belastingen zijn langsgeweest.

                Heb iets meer tijd nodig in nabewerking; zo'n 1,5u per uur fotograferen.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                  Inderdaad, de belastingen nog, daar had ik nog niet eens aan gedacht.

                  Mensen willen bij een werkgever altijd véél verdienen, een goeie job, en een goed loon, en nog voordelen van dit en van dat.

                  Maar een fotograaf mag niet veel vragen voor een dagje fotograferen ... tenslotte is dat toch leuk, uw "hobby" zo kunnen uitoefenen en er dan nog voor betaald worden. Maar het is geen hobby als je volledig zelfstandige bent, je moet er van leven. En ik hoef helemaal "stinkend rijk" te worden. Mijn boterham (én wat beleg) verdienen is voor mij genoeg.

                  Groetjes,
                  Nicky

                  Comment


                  • #10
                    W&J

                    Je krijgt steeds de kwaliteit waarvoor je betaald.

                    De mooie kwaliteit bekom je van een vakman (beroepsfotograaf of pro).

                    Jouw budget zit in het gamma prijzen van amateurs (tov een ganse dag reportage).

                    Verwacht dus ook de amateurkwaliteit.

                    Voor 475,- met digitale aflevering kan ik je een reportage van drie uur leveren. Ik ben gelegen op 20 minuutjes van Geeraardsbergen. Aan die prijs krijg je de verplaatsingskost kado.

                    Herdenk eventueel de duur die je wilt dekken. Of verwacht niet teveel vd kwaliteit. Laat staan dat «nonkel bob» zijn toestel/batterij/geheugenkaart/flitser/enz het onderweg kan laten afweten en hij heeft niet alles in het dubbel bij.

                    Dit is een unieke dag zonder tweede kans. Stel dat je slechts eenmaal in je leven het rijexamen mag afleggen zonder herkansing, hoeveel zou je er voor over hebben aan rijlessen? En je bent niet eens verliefd op jouw auto, wel op jouw partner. Hoeveel geld is liefde waard? Ik denk dat het prijsloos is.

                    Dit is een dag die je lang genoeg op voorhand kan plannen, voorbereiden en financeren.

                    Een huwelijk gaat (normaal) je leven lang mee. Een auto hooguit tien jaar, wat is je budget voor transport op jaarbasis?

                    Bij deze gedachten laat ik je mediteren.
                    Portret fotograaf

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                      Wat ik persoonlijk zou doen met zo een krap budget is een korte fotoshoot op de dag van jullie trouw met een professional. Dit is zijn geld dubbel en dik waard. Vergeet vooral de uren nabewerking niet die een fotograaf dient te doen.

                      Voor foto's van de rest van de dag zou ik rekenen op familie en vrienden die foto's maken. Dit is een besparing, maar deze foto's geven wel mooi de sfeer weer, wat de bedoeling is.

                      Ik ben vorig jaar getrouwd en heb na lang wikken en wegen een relatief groot budget opzij gezet voor mijn foto's (2000 euro, met de foto's in high-res), maar het resultaat is prachtig en ik zou het onmiddellijk opnieuw doen (zowel trouwen als de foto's ). Bekijk zeker of de fotograaf zijn stijl je bevalt, want niet iedereen wil de klassieke foto's.
                      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                      Comment


                      • #12
                        Ik denk dat iedereen nu intussen al wel weet dat dat profs veel geld kosten, mede door de uren nabewerking en dergelijke.
                        TS vraagt niet of iemand zijn/haar prijs wil aanpassen. TS stelt de vraag of er mensen zijn die tegen de vooropgestelde prijs foto's willen maken.
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                          Klopt, maar TS gaf in het begin geen budget op. Daar hadden we het raden naar. Ondertussen heeft hij meer uitleg gegeven.

                          Groetjes,
                          Nicky

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                            +1 voor Nicky!

                            Veel willen voor een minimum aan budget... dat gaat niet op voor zelfstandige fotografen die ervan moeten leven. 500 euro is peanuts.
                            Toen ik nog géén ervaring had in huwelijksfotografie ben ik aan die prijs begonnen maar al gauw merkte ik dat ik "goe zot" was...






                            Oorspronkelijk geplaatst door nickyj Bekijk bericht
                            Dat kan, maar van 500 euro voor een hele dag, inclusief btw dan nog, daar kan ik natuurlijk ook niet van leven. Maar u bent vrij om te kiezen natuurlijk, net zoals ik vrij ben mijn eigen prijzen te bepalen.

                            Tel maar eens uit, 500 euro, 8 uur werken (als voorbeeld want dit is eigenlijk voor een huwelijk niet eens een "hele dag") ,reiskosten, foto's verwerken voor dit aantal uren toch zeker een 5 à 6 uur nodig. Dus je werkt dan 13 à 14 uur voor 500 euro. Aan 13u getelt verdien je 38 euro incl btw.

                            Sommige mensen vergeten, fotograferen is wel degelijk meer dan "op een knopke drukken".

                            Excuses hoor, af en toe moet ik dit gewoon even uitleggen : )

                            Groetjes,
                            Nicky
                            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                              Als ik dat rekenvoorbeeldje van 500 euro voor 13 uur vergelijk met wat je als werknemer kan verdienen is dat toch ni weinig hoor.
                              Reken uw 38 euro per uur (als bruto loon dan) eens uit op een normale maand (+/- 150 uren).
                              Dat is 5700 euro, veel succes om dat als werknemer bruto te kunnen verdienen ergens.
                              Of mis ik iets ?

                              Comment

                              Working...
                              X