Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotogenieke plekken op Texel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotogenieke plekken op Texel?

    Beste,

    Ik ben nu ruim een jaar in het bezit van een spiegelreflexcamera. En ik krijg steeds weer nieuwe inspiratie.
    Vanwege school en werk kan ik niet veel weg met de trein, om ergens te gaan fotograferen, maar waarschijnlijk wil ik eind oktober naar Texel. Een van de Waddeneilanden.

    Echter wil ik graag van jullie horen wat ik echt gezien MOET hebben in die dag. Mijn plan is sowieso om een tocht per boot te maken om zeehonden te zien. Verder wil ik sowieso de vuurtoren aan de andere kant van het eiland fotograferen. Daarnaast wil ik ook nog de duinen in voor een mooie fotoreportage.

    Het is zo, dat ik tot na zonsondergang op Texel zal zijn. Ik vond op internet enkele natuurgebieden op Texel. Maar ik wou graag van jullie horen, welke echt een bezoekje waard zijn.



    De Geul en de Slufter lijken me beiden wel interessant, maar heb er dus echt niet echt genoeg verstand van om het te oordelen.
    Daarnaast wil ik een hele mooie zonsondergang fotograferen. Maar waar maak je de mooiste zonsondergang foto's? Is dat op de duinen, of is dat bij een natuurgebied op Texel, of is dan de vuurtoren het mooiste om te fotograferen?

    Ik ben in het bezit van een Nikon D5000 met 18-105 MM lens. Tevens neem ik naar Texel mijn statief mee. Is een polarisatiefilter nog aan te raden voor Texel?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

    Groet,
    Stefan
    Mijn portfolio website:

  • #2
    Re: Fotogenieke plekken op Texel?

    hou er rekening mee, dat de zon op Texel in het Oosten opkomt en onder gaat in het Westen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Fotogenieke plekken op Texel?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      hou er rekening mee, dat de zon op Texel in het Oosten opkomt en onder gaat in het Westen.
      grt,bouk.


      Als je niks nuttig kan vertellen zwijg dan, en ondergaat is één woord.
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Fotogenieke plekken op Texel?

        Oorspronkelijk geplaatst door stefanaudi Bekijk bericht
        Beste,

        Daarnaast wil ik een hele mooie zonsondergang fotograferen. Maar waar maak je de mooiste zonsondergang foto's?
        Als je niks nuttig kan vertellen zwijg dan, [QUOTE]

        ?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Fotogenieke plekken op Texel?

          [QUOTE=bouk;3308176]Als je niks nuttig kan vertellen zwijg dan,

          ?
          grt,bouk.
          Lees eens goed ts vraagt niet waar zonsondergang is op Texel maar waar je de mooiste plekjes vind bij zonsondergang.

          jij komt aandraven waar de zon op/ondergaat
          Zonsopgang is ALTIJD in het oosten
          Zonsondergang is ALTIJD in het westen
          Bij jou niet mss
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

          Comment


          • #6
            Re: Fotogenieke plekken op Texel?

            Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
            ........

            Lees eens goed ts vraagt niet waar zonsondergang is op Texel maar waar je de mooiste plekjes vind bij zonsondergang.

            jij komt aandraven waar de zon op/ondergaat
            Zonsopgang is ALTIJD in het oosten
            Zonsondergang is ALTIJD in het westen
            Bij jou niet mss
            omdat TS het over de Slufter en de Geul heeft, en zonsondergang wil vastleggen, wijs ik hem erop, dat je dan rekening moet houden waar de zon op of ondergaat op Texel.
            om te voorkomen dat je voor de zonsondergang aan de verkeerde kant van het Eiland staat,,!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Fotogenieke plekken op Texel?

              Euhmm...

              ben ondertussen al een keer of acht op het eiland geweest.
              De mooiste zonsondergangen (met zeezicht) heb je vanaf de grote parking naast de vuurtoren...Je ziet ze daar zakken in de zee. (Bij helder weer krijg je er nog boortorens bij...) Meestal staat er daar enorm veel wind en heb je nog speciaalkes door het opstuivend fijn zand.
              De mooiste zonsopgangen heb je in de Mokbaai. Hier zitten in het juiste seizoen enorm veel broedvogels. Daar vlak naast ligt de geul waar meestal kolonies lepelaars zitten. Mochten ze al vertrokken zijn heb je daar ook het jachtgebied van de blauwe en bruine kiekendief en valk.
              De Roggesloot naast De Cocksdorp levert ook prachtige zonsopgangen op.
              Vrees wel dat je toch veel geluk gaat moeten hebben omdat allemaal in één dag te zien afhankelijk van de weersomstandigheden...
              Veel succes...

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Euhmm...


                De mooiste zonsopgangen heb je in de Mokbaai.
                wel bukken, als ze aan het schieten zijn hoor.
                grt,bouk
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  wel bukken, als ze aan het schieten zijn hoor.
                  grt,bouk
                  Heb ze zal zien duiken vanuit hun RIB's, heb ze al zien marcheren dat ze amper nog uit hun stappen kunnen...maar heb ze nog nooit vuurwerk zien/horen maken
                  Aan de vuurtoren dan wordt je geconfronteerd met hun straaljagers die gesimuleerd Den Helder aanvallen...
                  Enfin, zo lang ze er maar plezier in hebben en de natuur er niet teveel onder afziet...

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Heb ze zal zien duiken vanuit hun RIB's.....
                    Enfin, zo lang ze er maar plezier in hebben en de natuur er niet teveel onder afziet...
                    mee eens.
                    je weet hoe de naam Mokbaai ontstaan is...?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                      Niet echt, maar ben nooit te beroerd om bij te leren
                      Afgeleid van één of ander koloniaal verleden ???

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Euhmm...

                        ben ondertussen al een keer of acht op het eiland geweest.
                        De mooiste zonsondergangen (met zeezicht) heb je vanaf de grote parking naast de vuurtoren...Je ziet ze daar zakken in de zee. (Bij helder weer krijg je er nog boortorens bij...) Meestal staat er daar enorm veel wind en heb je nog speciaalkes door het opstuivend fijn zand.
                        De mooiste zonsopgangen heb je in de Mokbaai. Hier zitten in het juiste seizoen enorm veel broedvogels. Daar vlak naast ligt de geul waar meestal kolonies lepelaars zitten. Mochten ze al vertrokken zijn heb je daar ook het jachtgebied van de blauwe en bruine kiekendief en valk.
                        De Roggesloot naast De Cocksdorp levert ook prachtige zonsopgangen op.
                        Vrees wel dat je toch veel geluk gaat moeten hebben omdat allemaal in één dag te zien afhankelijk van de weersomstandigheden...
                        Veel succes...

                        Groetjes
                        Marc
                        Inderdaad, iemand heeft er ooit zelfs een liedje over gemaakt...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                          Whahaha, wat een humor weer

                          Jammer alleen van de reacties over het antwoord over de plek waar de zon ondergaat. Ik ben enorm blij dat dit juist is genoemd. Want ik stond hier helemaal niet bij stil,

                          Is de Geul een aanrader om daar te fotograferen?

                          En hartelijk dank voor jullie toffe antwoorden!

                          Groetjes,
                          Mijn portfolio website:

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                            Niet echt, maar ben nooit te beroerd om bij te leren
                            Afgeleid van één of ander koloniaal verleden ???
                            Militair Oefen Kamp.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotogenieke plekken op Texel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door StePicture Bekijk bericht
                              ...Is de Geul een aanrader om daar te fotograferen?
                              ...
                              Zeker als je op vogels uit bent en de zon mee hebt. Zonsopgang is hier het beste moment.
                              De Slufter daarentegen is een grote vlakte, kweldergebied waarin kleinere fauna & flora overleeft op zout water...Er ligt nog een mooi stuk duinengebied tussen Den Hoorn en de zee. Toegang langsheen een bunker uit woII.
                              Enfin, te veel om op te noemen Texel is rondom rond heel mooi...Het enige wat je echt nodig hebt is een streepje zon.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Militair Oefen Kamp.
                              grt,bouk.
                              Bedankt Bouk...is zodanig voor de hand liggend dat je er over zou kijken....

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X